[AAH] Ustawienie zapłonu, jakie parametry
[AAH] Ustawienie zapłonu, jakie parametry
Cześć
Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, to proszę o kilka odpowiedzi:
1. jaki jest rodzaj zapłonu w w/w silniku?
2. jak wyregulować(ustawić) zapłon?
3. jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu?
4. czy da się sprawdzić zapłon VAG -iem?
nie znam się na tym więc prosze o pomoc.
silnikiem delikatnie rzuca na wolnych obrotach, a odcięcie mam przy 6000obr/min.
dzięki za pomoc
Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, to proszę o kilka odpowiedzi:
1. jaki jest rodzaj zapłonu w w/w silniku?
2. jak wyregulować(ustawić) zapłon?
3. jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu?
4. czy da się sprawdzić zapłon VAG -iem?
nie znam się na tym więc prosze o pomoc.
silnikiem delikatnie rzuca na wolnych obrotach, a odcięcie mam przy 6000obr/min.
dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:53 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co do odcięcia to dawałeś już podobny temat.
6000obr/min to norma. : )
btw.
https://audi80.pl/b4-28-aah-odciecie ... t44841.htm
6000obr/min to norma. : )
btw.
https://audi80.pl/b4-28-aah-odciecie ... t44841.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
dzięki, sprawdzę i dam znać.
jeszcze jedna rzecz odnośnie obrotów: wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie, a budą delikatnie trzęsie.
jak auto bardzo się nagrzeje, to obroty spadają poniżej 3 kreski obrotomierza licząc od dołu. przejadę kilka tysięcy km i zobaczę jak będą wyglodać świece, ponieważ ostatnie miały biały nalot.
dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam
jeszcze jedna rzecz odnośnie obrotów: wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie, a budą delikatnie trzęsie.
jak auto bardzo się nagrzeje, to obroty spadają poniżej 3 kreski obrotomierza licząc od dołu. przejadę kilka tysięcy km i zobaczę jak będą wyglodać świece, ponieważ ostatnie miały biały nalot.
dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, 09:57 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 298
- Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05
Najpierw zacznij od sprawdzania szcczelnosći i działania tego co masz ( cewki, sondy Lambda,sprawdź śwece i kable )
Jesli bedziez wymieiał świece to polecam Beru titan X, miałem Ngk, Bosch, ale te sa najlepsze
jesli bedziesz zmieniał kable poszukaj czegos dobrego na szrocie orginał z Bremi, Bosche i NGK po 300-400zł nie nadaja sie do niczego
Pisze to wszystko z własnych doświadczeń bo sam sporo przeżyłem z tym samochodem ale póki co wszystko jest ok
Jesli bedziez wymieiał świece to polecam Beru titan X, miałem Ngk, Bosch, ale te sa najlepsze
jesli bedziesz zmieniał kable poszukaj czegos dobrego na szrocie orginał z Bremi, Bosche i NGK po 300-400zł nie nadaja sie do niczego
Pisze to wszystko z własnych doświadczeń bo sam sporo przeżyłem z tym samochodem ale póki co wszystko jest ok
Wczoraj założyłem instalację gazową BRC. Na benzynie i na gazie pracuje identycznie-delikatnie go rzuca na wolnych, przy okazji lekko smierdzi gazem z wydechu.
Ciekawą rzeczą jaką zauważyłem jest to, że korekcja wtrysków benzyny na jednej stronie(głowicy) wynosi 5,5, a na drugiej 4,5. Dlaczego tak się dzieje?
Ciekawą rzeczą jaką zauważyłem jest to, że korekcja wtrysków benzyny na jednej stronie(głowicy) wynosi 5,5, a na drugiej 4,5. Dlaczego tak się dzieje?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Mierzyłeś ciśnienie sprężania cylindrów?
Jeszcze spróbuj zrobić tak. Odpal silnik (niech pracuje na benzynie) i odłączaj pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy benzyny jeśli przy odłączaniu któregoś praca silnika się nie pogorszy się to znaczy że na danym cylindrze nie następuje dobre spalanie.
Zapach LPG z tłumika oraz różne korekcje mogą na to wskazywać.
Jeszcze spróbuj zrobić tak. Odpal silnik (niech pracuje na benzynie) i odłączaj pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy benzyny jeśli przy odłączaniu któregoś praca silnika się nie pogorszy się to znaczy że na danym cylindrze nie następuje dobre spalanie.
Zapach LPG z tłumika oraz różne korekcje mogą na to wskazywać.
po każdym odpięciu wtryskiwacza silnik mocno kuleje, jeżeli chodzi o korekcję wtrysku to na jednej głowicy wszystkie 3 mają 4,5 a na drugiej 5,5. Różnica jest po między głowicami, a nie każdym wtryskiwaczem. Stawiam na źle ustawiony rozrząd, przewody, cewki, moduł zapłonowy, sondy, czujnik temperatury lub czujnik położenia wału. Troszkę tego jest .