Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AAH] Ustawienie zapłonu, jakie parametry

Wszystko co tyczy się silników V6
mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

[AAH] Ustawienie zapłonu, jakie parametry

Post autor: mlodyLipa » 25 lip 2010, 15:33

Cześć
Jeżeli ktoś ma taką wiedzę, to proszę o kilka odpowiedzi:

1. jaki jest rodzaj zapłonu w w/w silniku?
2. jak wyregulować(ustawić) zapłon?
3. jaki ma być kąt wyprzedzenia zapłonu?
4. czy da się sprawdzić zapłon VAG -iem?

nie znam się na tym więc prosze o pomoc.
silnikiem delikatnie rzuca na wolnych obrotach, a odcięcie mam przy 6000obr/min.

dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony 13 lis 2012, 15:53 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 lip 2010, 15:49

O ile się nie mylę to w tym silniku czujnik odpowiedzialny za zapłon jest wkręcany na sztywno i nie ma możliwości regulacji zapłonu.

Awatar użytkownika
lars
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 170
Rejestracja: 18 cze 2010, 19:37
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: lars » 25 lip 2010, 21:11

Co do odcięcia to dawałeś już podobny temat.
6000obr/min to norma. : )

btw.
https://audi80.pl/b4-28-aah-odciecie ... t44841.htm

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 25 lip 2010, 21:21

Co do tego rzucania na wolnych obrotach to lepiej poszukaj nieszczelności w dolocie (lewe powietrze), wymień przewody wysokiego napięcia, świece, przyjrzyj się cewkom zapłonowym.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 26 lip 2010, 07:55

ok
dzięki za odpowiedzi
sprawdzę wszystko i dam znać.
pozdrawiam

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 26 lip 2010, 10:38

1. Zapłon jest elektronicznie regulowany z czujnikiem Halla
2. Ustawia kont zapłonu na 6 stopni przy 2500obr z zablokowanym sterownikiem
Co do nie rwniej pracy sprawdz co napisali koledzy, dodatkowo sprawdz odme czy tamtedy nie ciagnie lewego powietrza.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 26 lip 2010, 14:32

jestem posiadaczem w/w pojazdu kilka dni.
auto chcę doprowadzić do stanu bdb.
proszę napisz coś więcej na temat ustawiania zapłonu oraz gdzie jest ta odma.
dzięki

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 26 lip 2010, 16:41

mlodyLipa pisze:proszę napisz coś więcej na temat ustawiania zapłonu
Zapłonu się nie reguluje. A odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej- dwa wężyki plastikowe (podobne do peszla na przewody elektryczne) idące od oby dwu pokryw zaworów do korpusu przy przepustnicy.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 27 lip 2010, 16:03

dzięki, sprawdzę i dam znać.
jeszcze jedna rzecz odnośnie obrotów: wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie, a budą delikatnie trzęsie.
jak auto bardzo się nagrzeje, to obroty spadają poniżej 3 kreski obrotomierza licząc od dołu. przejadę kilka tysięcy km i zobaczę jak będą wyglodać świece, ponieważ ostatnie miały biały nalot.
dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 28 lip 2010, 09:57 przez mlodyLipa, łącznie zmieniany 1 raz.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 27 lip 2010, 21:29

Kolego sprawdź jeszcze szczelnosć samego kolektora i jego połączenia z silnikiem
moze nikt mnie nie zlinczuje na forum, ale odmy proponowałbym zaślepic przy rurze dolotowej, a wężyki z głowic wypuścic pod samochód
kolejny plus ze przepustnica sie nie brudzi

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 28 lip 2010, 09:21

mlodyLipa pisze:wskazówka na obrotomierzu nawet nie drgnie, a budą delikatnie trzęsie.
To objawy niesprawności układu wysokiego napięcia.

boskijacek447
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 298
Rejestracja: 01 lut 2007, 18:05

Post autor: boskijacek447 » 28 lip 2010, 10:18

Najpierw zacznij od sprawdzania szcczelnosći i działania tego co masz ( cewki, sondy Lambda,sprawdź śwece i kable )
Jesli bedziez wymieiał świece to polecam Beru titan X, miałem Ngk, Bosch, ale te sa najlepsze
jesli bedziesz zmieniał kable poszukaj czegos dobrego na szrocie orginał z Bremi, Bosche i NGK po 300-400zł nie nadaja sie do niczego
Pisze to wszystko z własnych doświadczeń bo sam sporo przeżyłem z tym samochodem ale póki co wszystko jest ok

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 01 sie 2010, 18:30

Wczoraj założyłem instalację gazową BRC. Na benzynie i na gazie pracuje identycznie-delikatnie go rzuca na wolnych, przy okazji lekko smierdzi gazem z wydechu.
Ciekawą rzeczą jaką zauważyłem jest to, że korekcja wtrysków benzyny na jednej stronie(głowicy) wynosi 5,5, a na drugiej 4,5. Dlaczego tak się dzieje?

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 01 sie 2010, 19:52

Mierzyłeś ciśnienie sprężania cylindrów?
Jeszcze spróbuj zrobić tak. Odpal silnik (niech pracuje na benzynie) i odłączaj pojedynczo wtyczki od wtryskiwaczy benzyny jeśli przy odłączaniu któregoś praca silnika się nie pogorszy się to znaczy że na danym cylindrze nie następuje dobre spalanie.
Zapach LPG z tłumika oraz różne korekcje mogą na to wskazywać.

mlodyLipa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lip 2010, 21:51
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: mlodyLipa » 02 sie 2010, 12:50

po każdym odpięciu wtryskiwacza silnik mocno kuleje, jeżeli chodzi o korekcję wtrysku to na jednej głowicy wszystkie 3 mają 4,5 a na drugiej 5,5. Różnica jest po między głowicami, a nie każdym wtryskiwaczem. Stawiam na źle ustawiony rozrząd, przewody, cewki, moduł zapłonowy, sondy, czujnik temperatury lub czujnik położenia wału. Troszkę tego jest .

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga