[80 B4 1Z ]Jak zamontować tempomat do B4 TDI?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kolego aldi, żebym dobrze zrozumiał - skoro mam manetkę z C4 2,6l (czyli z benzyny) i żeby było jak powinno być (fabrycznie) to trzeba jakiś przekaźnik dawać?? patrząc na manetkę to wynika z tego, iż wciśnięcie przycisku FIX spowoduje zwalnianie a przesunięcie przełącznika w lewo spowoduje przyspieszanie. Czy żeby tak było trzeba coś zmieniać, dokładac albo inaczej podłączać, czy tak jak wcześniej opisałeś bedzie dobrze??aldi pisze:A masz w tej niebieskiej wtyczce kolory biały, niebieski, czerwony, czarny?Jelly pisze:[...]jak należy podłączyć manetkę z niebieska wtyczką - który kabel do którego??
Tylko na stronie golfa pisze że na niebieskim kablu jest zwalnianie ja musiałem to tak rozpisać aby po przesunięciu przełącznika w lewo włączało się to zwalnianie. Normalnie w tym miejscu jest przywracanie ostatnio zaprogramowanej prędkości (np. gdy wciśnie się sprzęgło). Aby było tak jak oryginalnie czyli zwalnianie po przesunięciu przełącznika w prawo trzeba by dać przekaźnik bo w manetce od benzyny po przesunięciu w prawo jest rozwierany obwód a tutaj trzeba aby był zwierany.
i jak tam sprawa z tym elektrykiem??funnyboy88 pisze:Oczywiście, że dam znać:!: Mam dość "braku równouprawnienia" użytkowników Zetorków Teraz dzielnych posiadaczy Boscha proszę o 3manie kciuków
[ Dodano: 2010-07-09, 21:21 ]
Mam dość dobre wieści dla użytkowników Boscha Dziś kontaktowałem się z Panem magikiem od razu podszedł do sprawy porządnie, na swoim komputerze nie ma tego schematu, ale już kontaktował się ze swoim kolegą i ma dostać go na @
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
mam ksiazeczke reklamowa okladka koloru rozowo fioletowa z zdjeciem szarym sedanem b4 na dole, 27str z lipca 1991r
Der neue Audi 80.
Die Sonderausstattungen.
na jednej ze stron jest opis pogladowy wyposazenia Audi 80, dla silnikow diesla TD, TDI i silnika benzynowego 2.0 niebylo tepmpomatu, ale co ciekawe nie ma tam uwzglednionego silnika benzyny 1.6 i 2.6E, skoro pozniej wprowadzili niekoniecznie dopiero w 1994 roku te silniki to i moze wyposazono pozostale modele w tempomat tez moze nie az w 1994
Der neue Audi 80.
Die Sonderausstattungen.
na jednej ze stron jest opis pogladowy wyposazenia Audi 80, dla silnikow diesla TD, TDI i silnika benzynowego 2.0 niebylo tepmpomatu, ale co ciekawe nie ma tam uwzglednionego silnika benzyny 1.6 i 2.6E, skoro pozniej wprowadzili niekoniecznie dopiero w 1994 roku te silniki to i moze wyposazono pozostale modele w tempomat tez moze nie az w 1994
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak dobrze jest tylko przy TDI i nowszych silnikach benzynowych gdzie jest elektroniczny pedał gazu.wonski pisze:jeżeli znajdę tą niebieską wtyczkę i kupię oryginalną manetkę to tempomat będzie śmigał?
Może w nowszych ABC już była elektroniczna przepustnica...
Tutaj: https://audi80.pl/b4-b3-tempomat-w-b ... htm#450123 mój opis, potrzebne części i fotki z zakładania tempomatu do ABC.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
matrock, dobrze glowkujesz, kiedys zalozylem temat z takim pomyslem to sie linczem zakonczylo
oj, chyba sie za to wezme ... na rysunku pedal gazu jest czerwona strzalka zaznaczony, schemat dotyczy kompa z 92r
jesli juz potencjometr to musi byc z wylacznikiem bo widac ze wciskajac pedal, sie rozlacza jeden obwod i dopiero nastepuje "regulacja" nogą pedalu gazu
tak wogule to potrzebny by byl ten modul od benzyniakow, co steruje przepustnica, jak wykryje spadek lub zwiekszenie predkosci, i tu wlasnie moznaby uzyc zamaiast sterowania na wyjsciu do linki zrobic wyjscie na potencjometr, czy tez na triak, diak, tyrystor ktorys z nich mozna uzyc jako potencjometra elektronicznego
oj, chyba sie za to wezme ... na rysunku pedal gazu jest czerwona strzalka zaznaczony, schemat dotyczy kompa z 92r
jesli juz potencjometr to musi byc z wylacznikiem bo widac ze wciskajac pedal, sie rozlacza jeden obwod i dopiero nastepuje "regulacja" nogą pedalu gazu
tak wogule to potrzebny by byl ten modul od benzyniakow, co steruje przepustnica, jak wykryje spadek lub zwiekszenie predkosci, i tu wlasnie moznaby uzyc zamaiast sterowania na wyjsciu do linki zrobic wyjscie na potencjometr, czy tez na triak, diak, tyrystor ktorys z nich mozna uzyc jako potencjometra elektronicznego
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zapomniales jeszcze o pinie 14tym, podpiac trzeba sie pod te 4-ry
z podpieciem nie problem, bardziej sie martwic trzeba, zeby zachowac takie same rezystance miedzy kazdym pinem jak juz sie wepniesz potencjometrem, aby obroty nie wariowaly, oraz bezpieczne odlaczanie wczasie jazdy i pewne, bo np obroty ci zwrosna lub same spadna, troche trzeba nad tym pomyslec
z podpieciem nie problem, bardziej sie martwic trzeba, zeby zachowac takie same rezystance miedzy kazdym pinem jak juz sie wepniesz potencjometrem, aby obroty nie wariowaly, oraz bezpieczne odlaczanie wczasie jazdy i pewne, bo np obroty ci zwrosna lub same spadna, troche trzeba nad tym pomyslec