Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1Z ]Jak zamontować tempomat do B4 TDI?

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
ODPOWIEDZ
Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sie 2010, 11:55

Numery pinów przyporządkowane do kolorów w manetce Audi 80 ale chyba wszystkie Audi miały podobne:
czarno-niebieski (lub czarny) - pin 5
niebieski - pin 2
czerwono-żółty - pin 3
czarno-żółty - pin 5

Jelly
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 538
Rejestracja: 15 sty 2007, 10:09

Post autor: Jelly » 05 sie 2010, 08:53

aldi pisze:
Jelly pisze:[...]jak należy podłączyć manetkę z niebieska wtyczką - który kabel do którego??
A masz w tej niebieskiej wtyczce kolory biały, niebieski, czerwony, czarny?


Tylko na stronie golfa pisze że na niebieskim kablu jest zwalnianie ja musiałem to tak rozpisać aby po przesunięciu przełącznika w lewo włączało się to zwalnianie. Normalnie w tym miejscu jest przywracanie ostatnio zaprogramowanej prędkości (np. gdy wciśnie się sprzęgło). Aby było tak jak oryginalnie czyli zwalnianie po przesunięciu przełącznika w prawo trzeba by dać przekaźnik bo w manetce od benzyny po przesunięciu w prawo jest rozwierany obwód a tutaj trzeba aby był zwierany.
Kolego aldi, żebym dobrze zrozumiał - skoro mam manetkę z C4 2,6l (czyli z benzyny) i żeby było jak powinno być (fabrycznie) to trzeba jakiś przekaźnik dawać?? patrząc na manetkę to wynika z tego, iż wciśnięcie przycisku FIX spowoduje zwalnianie a przesunięcie przełącznika w lewo spowoduje przyspieszanie. Czy żeby tak było trzeba coś zmieniać, dokładac albo inaczej podłączać, czy tak jak wcześniej opisałeś bedzie dobrze??

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 05 sie 2010, 20:44

funnyboy88 pisze:Oczywiście, że dam znać:!: Mam dość "braku równouprawnienia" użytkowników Zetorków :-P Teraz dzielnych posiadaczy Boscha proszę o 3manie kciuków :-)

[ Dodano: 2010-07-09, 21:21 ]
Mam dość dobre wieści dla użytkowników Boscha :-P Dziś kontaktowałem się z Panem magikiem od razu podszedł do sprawy porządnie, na swoim komputerze nie ma tego schematu, ale już kontaktował się ze swoim kolegą i ma dostać go na @ :-)
i jak tam sprawa z tym elektrykiem??

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 05 sie 2010, 21:49

wenon, cisza :( dzwoniłem nie odbierał, napisałem sms, cisza.. napisałem do tego, który mi go polecił, może coś ruszy :-/

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 06 sie 2010, 12:22

mam ksiazeczke reklamowa okladka koloru rozowo fioletowa z zdjeciem szarym sedanem b4 na dole, 27str z lipca 1991r

Der neue Audi 80.
Die Sonderausstattungen.

na jednej ze stron jest opis pogladowy wyposazenia Audi 80, dla silnikow diesla TD, TDI i silnika benzynowego 2.0 niebylo tepmpomatu, ale co ciekawe nie ma tam uwzglednionego silnika benzyny 1.6 i 2.6E, skoro pozniej wprowadzili niekoniecznie dopiero w 1994 roku te silniki to i moze wyposazono pozostale modele w tempomat tez moze nie az w 1994

Marianoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 09 sie 2010, 20:46
Lokalizacja: WML

Post autor: Marianoo » 09 wrz 2010, 19:33

tempomat przed nr VIN 8CRA128401 jest o wiele gorzej zamontować bo na schemacie widzę, że przewody z manetki nie idą do komputera silnika, tylko do modułu tempomatu, a z tegoż modułu idą do pompy próżniowej tempomatu. Jeśli by znaleźć te dwa elementy to można się by bawić ;-)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 01 lis 2010, 01:43

Panowie i jak ruszyło coś w sprawie tempomatu do 1Z na boschu :?:
Dodam że u mnie VIN jest 8CZPAXXXXXX to jest możliwość podłączyć to bez tego modułu itp tylko wpiąć się w ECU :?:

Awatar użytkownika
wonski
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 130
Rejestracja: 13 gru 2008, 20:33
Lokalizacja: Cerkiewnik/Olsztyn

Post autor: wonski » 21 lis 2010, 21:30

panowie mam silnik 2.6 i automatyczną skrzynię biegów,przejrzałem ten temat i też już nie bardzo to wszystko rozumiem.
jeżeli znajdę tą niebieską wtyczkę i kupię oryginalną manetkę to tempomat będzie śmigał?
dzięki za info

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 lis 2010, 22:59

wonski pisze:jeżeli znajdę tą niebieską wtyczkę i kupię oryginalną manetkę to tempomat będzie śmigał?
Tak dobrze jest tylko przy TDI i nowszych silnikach benzynowych gdzie jest elektroniczny pedał gazu.
Może w nowszych ABC już była elektroniczna przepustnica...

Tutaj: https://audi80.pl/b4-b3-tempomat-w-b ... htm#450123 mój opis, potrzebne części i fotki z zakładania tempomatu do ABC.

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 mar 2011, 09:42

Panowie i jak ruszyło coś w sprawie tempomatu do 1Z na boschu :?:
wlasnie, wlasnie :) wiadomo czy da sie to zrobic ??

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 26 mar 2011, 10:27

Z mojej strony nic, kompletna cisza :-(

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 mar 2011, 14:38

a moze ktos sie orientuje ktore piny w sterowniku sa od pedala gazu i zna ich zakres ??? moze by sie dalo zrobic cos zeby np sterowac gazem przez jakis potencjomert ???

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 mar 2011, 18:24

matrock, dobrze glowkujesz, kiedys zalozylem temat z takim pomyslem to sie linczem zakonczylo :-/
oj, chyba sie za to wezme ... na rysunku pedal gazu jest czerwona strzalka zaznaczony, schemat dotyczy kompa z 92r

jesli juz potencjometr to musi byc z wylacznikiem bo widac ze wciskajac pedal, sie rozlacza jeden obwod i dopiero nastepuje "regulacja" nogą pedalu gazu

tak wogule to potrzebny by byl ten modul od benzyniakow, co steruje przepustnica, jak wykryje spadek lub zwiekszenie predkosci, i tu wlasnie moznaby uzyc zamaiast sterowania na wyjsciu do linki zrobic wyjscie na potencjometr, czy tez na triak, diak, tyrystor ktorys z nich mozna uzyc jako potencjometra elektronicznego

Awatar użytkownika
matrock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 178
Rejestracja: 08 kwie 2008, 19:36
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: matrock » 26 mar 2011, 19:34

wszysko super tylko teraz do ktorych to pinow mam sie wciac ?? 25 , 33, czy 37 ???

[ Dodano: 2011-03-26, 19:35 ]
a i jaki zakresik tego pontencjometra powinien byc ??? wie ktos ???

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 26 mar 2011, 19:38

zapomniales jeszcze o pinie 14tym, podpiac trzeba sie pod te 4-ry

z podpieciem nie problem, bardziej sie martwic trzeba, zeby zachowac takie same rezystance miedzy kazdym pinem jak juz sie wepniesz potencjometrem, aby obroty nie wariowaly, oraz bezpieczne odlaczanie wczasie jazdy i pewne, bo np obroty ci zwrosna lub same spadna, troche trzeba nad tym pomyslec

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl