[80 B4 1Z ]Jak zamontować tempomat do B4 TDI?
- 
				
				Audi 80 Polska
- Forum Audi 80 
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Kolego aldi, żebym dobrze zrozumiał - skoro mam manetkę z C4 2,6l (czyli z benzyny) i żeby było jak powinno być (fabrycznie) to trzeba jakiś przekaźnik dawać?? patrząc na manetkę to wynika z tego, iż wciśnięcie przycisku FIX spowoduje zwalnianie a przesunięcie przełącznika w lewo spowoduje przyspieszanie. Czy żeby tak było trzeba coś zmieniać, dokładac albo inaczej podłączać, czy tak jak wcześniej opisałeś bedzie dobrze??aldi pisze:A masz w tej niebieskiej wtyczce kolory biały, niebieski, czerwony, czarny?Jelly pisze:[...]jak należy podłączyć manetkę z niebieska wtyczką - który kabel do którego??
Tylko na stronie golfa pisze że na niebieskim kablu jest zwalnianie ja musiałem to tak rozpisać aby po przesunięciu przełącznika w lewo włączało się to zwalnianie. Normalnie w tym miejscu jest przywracanie ostatnio zaprogramowanej prędkości (np. gdy wciśnie się sprzęgło). Aby było tak jak oryginalnie czyli zwalnianie po przesunięciu przełącznika w prawo trzeba by dać przekaźnik bo w manetce od benzyny po przesunięciu w prawo jest rozwierany obwód a tutaj trzeba aby był zwierany.
i jak tam sprawa z tym elektrykiem??funnyboy88 pisze:Oczywiście, że dam znać:!: Mam dość "braku równouprawnienia" użytkowników ZetorkówTeraz dzielnych posiadaczy Boscha proszę o 3manie kciuków

[ Dodano: 2010-07-09, 21:21 ]
Mam dość dobre wieści dla użytkowników BoschaDziś kontaktowałem się z Panem magikiem od razu podszedł do sprawy porządnie, na swoim komputerze nie ma tego schematu, ale już kontaktował się ze swoim kolegą i ma dostać go na @
- 
				
				funnyboy88
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80 
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
mam ksiazeczke reklamowa okladka koloru rozowo fioletowa z zdjeciem szarym sedanem b4 na dole, 27str z lipca 1991r
Der neue Audi 80.
Die Sonderausstattungen.
na jednej ze stron jest opis pogladowy wyposazenia Audi 80, dla silnikow diesla TD, TDI i silnika benzynowego 2.0 niebylo tepmpomatu, ale co ciekawe nie ma tam uwzglednionego silnika benzyny 1.6 i 2.6E, skoro pozniej wprowadzili niekoniecznie dopiero w 1994 roku te silniki to i moze wyposazono pozostale modele w tempomat tez moze nie az w 1994
			
			
									
									
						Der neue Audi 80.
Die Sonderausstattungen.
na jednej ze stron jest opis pogladowy wyposazenia Audi 80, dla silnikow diesla TD, TDI i silnika benzynowego 2.0 niebylo tepmpomatu, ale co ciekawe nie ma tam uwzglednionego silnika benzyny 1.6 i 2.6E, skoro pozniej wprowadzili niekoniecznie dopiero w 1994 roku te silniki to i moze wyposazono pozostale modele w tempomat tez moze nie az w 1994
- 
				
				Audi 80 Polska
- Forum Audi 80 
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tak dobrze jest tylko przy TDI i nowszych silnikach benzynowych gdzie jest elektroniczny pedał gazu.wonski pisze:jeżeli znajdę tą niebieską wtyczkę i kupię oryginalną manetkę to tempomat będzie śmigał?
Może w nowszych ABC już była elektroniczna przepustnica...
Tutaj: https://audi80.pl/b4-b3-tempomat-w-b ... htm#450123 mój opis, potrzebne części i fotki z zakładania tempomatu do ABC.
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80 
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
matrock, dobrze glowkujesz, kiedys zalozylem temat z takim pomyslem to sie linczem zakonczylo   
 
oj, chyba sie za to wezme ... na rysunku pedal gazu jest czerwona strzalka zaznaczony, schemat dotyczy kompa z 92r
jesli juz potencjometr to musi byc z wylacznikiem bo widac ze wciskajac pedal, sie rozlacza jeden obwod i dopiero nastepuje "regulacja" nogą pedalu gazu
tak wogule to potrzebny by byl ten modul od benzyniakow, co steruje przepustnica, jak wykryje spadek lub zwiekszenie predkosci, i tu wlasnie moznaby uzyc zamaiast sterowania na wyjsciu do linki zrobic wyjscie na potencjometr, czy tez na triak, diak, tyrystor ktorys z nich mozna uzyc jako potencjometra elektronicznego
			
			
									
									
						 
 oj, chyba sie za to wezme ... na rysunku pedal gazu jest czerwona strzalka zaznaczony, schemat dotyczy kompa z 92r
jesli juz potencjometr to musi byc z wylacznikiem bo widac ze wciskajac pedal, sie rozlacza jeden obwod i dopiero nastepuje "regulacja" nogą pedalu gazu
tak wogule to potrzebny by byl ten modul od benzyniakow, co steruje przepustnica, jak wykryje spadek lub zwiekszenie predkosci, i tu wlasnie moznaby uzyc zamaiast sterowania na wyjsciu do linki zrobic wyjscie na potencjometr, czy tez na triak, diak, tyrystor ktorys z nich mozna uzyc jako potencjometra elektronicznego
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80 
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
zapomniales jeszcze o pinie 14tym, podpiac trzeba sie pod te 4-ry
z podpieciem nie problem, bardziej sie martwic trzeba, zeby zachowac takie same rezystance miedzy kazdym pinem jak juz sie wepniesz potencjometrem, aby obroty nie wariowaly, oraz bezpieczne odlaczanie wczasie jazdy i pewne, bo np obroty ci zwrosna lub same spadna, troche trzeba nad tym pomyslec
			
			
									
									
						z podpieciem nie problem, bardziej sie martwic trzeba, zeby zachowac takie same rezystance miedzy kazdym pinem jak juz sie wepniesz potencjometrem, aby obroty nie wariowaly, oraz bezpieczne odlaczanie wczasie jazdy i pewne, bo np obroty ci zwrosna lub same spadna, troche trzeba nad tym pomyslec
 
							






 dzwoniłem nie odbierał, napisałem sms, cisza.. napisałem do tego, który mi go polecił, może coś ruszy
 dzwoniłem nie odbierał, napisałem sms, cisza.. napisałem do tego, który mi go polecił, może coś ruszy 












 
