[B4 1Z] Pojawił się gwizd turbo
od momentu co się chce aby silnik służył jak najdłużej a nie aby szybciej dobić :mrgreen:duo pisze:od kiedy to olej z gęstszego sie zmienia na rzadszy? odwrotenie owszem ...
chyba mylisz trochę samochody wyposażone w turbo z wolnossącymi, to że turbina ładną melodię wydaje wcale nie świadczy o niedzielnych kierowcach <ok>duo pisze:co to gwizdania to przypomniało mi się jedno powiedzenie, które kiedyś gdzieś tam usłyszałem o niedzielnym kierowcy : samochód aby gwizda kierowca tylko piz... sierota :mrgreen:
Fajnie że tak jest bo już się bałem że turbo nawala i w ogóle. Straszą mnie z każdej strony że jak już turbinkę słychać to amen z silnikiem i turbo itd....
Jak się obrobię i znajdę kawałek prostej o małym natężeniu ruchy to zrobię mu te logi.
A olej to super mam bo oryginalny Castrol z Niemiec w 5L a nie jakiś tam z beczki.
Pojeździmy obadamy...
Jak się obrobię i znajdę kawałek prostej o małym natężeniu ruchy to zrobię mu te logi.
A olej to super mam bo oryginalny Castrol z Niemiec w 5L a nie jakiś tam z beczki.
Pojeździmy obadamy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
Wiem że odkopuje ale dodam, że moja 1Z gwiżdże do tego stopnia, że jak nowy pasażer wsiada to się rozgląda gdzie to pogotowie na syrenie, a dzieciaki się pytają czy na sygnale jedziemy. Było tak od zakupu czyli ze stanem 220tys teraz jest 290tys i różnicy nie ma. Może faktycznie gdzieś jest nieszczelność bo bita była wcześniej i komora na filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
Dodam też że olej to dolewam z 0,6ltr na 10tkm. A czarny dym to jest dopiero jak mu się depnie albo podepnie Powerboxa
Dodam też że olej to dolewam z 0,6ltr na 10tkm. A czarny dym to jest dopiero jak mu się depnie albo podepnie Powerboxa

na 99.9% do wymiany zawór N75, potrzeba podpiąć manometr i dokładnego opisu jego wskazań podczas jazdy na 3 lub 4 biegu z pedałem gazu w podłodze, bez tego to szukanie przyczyny po omackuRadzio2121 pisze:moja 1Z gwiżdże do tego stopnia, że jak nowy pasażer wsiada to się rozgląda gdzie to pogotowie na syrenie, a dzieciaki się pytają czy na sygnale jedziemy.
no tak... po co grzebać, lepiej poczekać aż się całkiem coś rozleci to i więcej roboty będzie i koszta wzrosną... ale jak kogoś stać to czemu nie.. :mrgreen:Radzio2121 pisze:filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
jak będziesz miał niedokręcone koło to też poczekasz aż się śruby pourywają i koło odpadnie gdzieś na zakręcie :?: bo po co dokręcać jak się jeszcze trzyma.... :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden ryzy fizyk .Opornik z wtyczkami i tyle ,czasami regulowany ,wpinanany pomiędzy 2i 3 pin wtyczki od pompy ,gdzie idzie do kompa info o temperatutrze paliwa .Radzio2121 pisze:A powerboxa - tak z allegro - ryzyk fizyk,
Normalka bo paliwo się leje ciurkiemRadzio2121 pisze:ale idzie jak dzika
Bo jak pstrykniesz to dawka rośnie poniżej dwóch mg .Przy odpowiednio dobranym oporniku i dawce podstawowej nic nie faluje ,ale wtedy tak nie idzieRadzio2121 pisze:poz tym na wolnych faluje

Tak się powinno tego używać ,sporadycznie ,przy wyprzedzaniu bo na stałe to nie dość że spalanie duże to niezdrowe dla np.podjechanego sprzęgłaRadzio2121 pisze:ogólnie jeżdże na wyłączonym.


[ Dodano: 2010-08-07, 12:11 ]
Mądrze mówisz Łukasz ,jestem tego samego zdania .Ja praktycznie co dziennie podnoszę maskę patrząc czy wszystko ok.Może to i nadgorliwość ale tak już mam ,zawsze lepiej zapobiegać niż usuwać skutki :mrgreen:UKI_XX pisze:Radzio2121 napisał/a:
filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
no tak... po co grzebać, lepiej poczekać aż się całkiem coś rozleci to i więcej roboty będzie i koszta wzrosną... ale jak kogoś stać to czemu nie.. :mrgreen:
jak będziesz miał niedokręcone koło to też poczekasz aż się śruby pourywają i koło odpadnie gdzieś na zakręcie :?: bo po co dokręcać jak się jeszcze trzyma.... :shock:
Witam ja pracuje w serwisie gdzie regenerujemy turbo, jaki masz ten gwizd chodzi mi o to czy jest taki west głośni jak by ktoś gwizdka używał czy jest cichy i ujawnia się po osiągnięciu poszczególnych obrotów? jeśli tak możliwe jest i dośc często to występuję, że nie szczelnośc jest przy uszczelkach np od kolektora wydechowe, należy w tedy ja wymienic ew splanować kolektor, jeśli problem leży po stotronie turbiny zobacz czy cos nie wleciało w wirnik od strony powietrza, możliwe ze cos wpadło i łopadki powodują taki gwiżd jesli stało się tak należy oddac turbo do zrobienia gdyż mogła stracić wyważenie i wtedy rozleci śie całkowicie
powiedza jakie sa to gwizdy i czy łopatki masz całe
powiedza jakie sa to gwizdy i czy łopatki masz całe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
niech ktoś ci przy gazuje tak do 4k obr i powinieneś usłyszeć mniej więcej z jakich okolic wydostają się te dźwięki, proponuje na początek zdjąć turbinę i kolektor wydechowy jeśli dmuchało na tych metalowych uszczelkach to będzie widać zakopcone miejsca wydostające się na zewnątrz uszczelki i jak mówiłem sprawdź jaki jest stan łopatek ew luz osiowy lub wzdłużny wszytko zobaczysz jak ściągniesz wąż od powietrza , który wchodzi do turbo