[B4 1Z] Pojawił się gwizd turbo
od momentu co się chce aby silnik służył jak najdłużej a nie aby szybciej dobić :mrgreen:duo pisze:od kiedy to olej z gęstszego sie zmienia na rzadszy? odwrotenie owszem ...
chyba mylisz trochę samochody wyposażone w turbo z wolnossącymi, to że turbina ładną melodię wydaje wcale nie świadczy o niedzielnych kierowcach <ok>duo pisze:co to gwizdania to przypomniało mi się jedno powiedzenie, które kiedyś gdzieś tam usłyszałem o niedzielnym kierowcy : samochód aby gwizda kierowca tylko piz... sierota :mrgreen:
Fajnie że tak jest bo już się bałem że turbo nawala i w ogóle. Straszą mnie z każdej strony że jak już turbinkę słychać to amen z silnikiem i turbo itd....
Jak się obrobię i znajdę kawałek prostej o małym natężeniu ruchy to zrobię mu te logi.
A olej to super mam bo oryginalny Castrol z Niemiec w 5L a nie jakiś tam z beczki.
Pojeździmy obadamy...
Jak się obrobię i znajdę kawałek prostej o małym natężeniu ruchy to zrobię mu te logi.
A olej to super mam bo oryginalny Castrol z Niemiec w 5L a nie jakiś tam z beczki.
Pojeździmy obadamy...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
Wiem że odkopuje ale dodam, że moja 1Z gwiżdże do tego stopnia, że jak nowy pasażer wsiada to się rozgląda gdzie to pogotowie na syrenie, a dzieciaki się pytają czy na sygnale jedziemy. Było tak od zakupu czyli ze stanem 220tys teraz jest 290tys i różnicy nie ma. Może faktycznie gdzieś jest nieszczelność bo bita była wcześniej i komora na filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
Dodam też że olej to dolewam z 0,6ltr na 10tkm. A czarny dym to jest dopiero jak mu się depnie albo podepnie Powerboxa
Dodam też że olej to dolewam z 0,6ltr na 10tkm. A czarny dym to jest dopiero jak mu się depnie albo podepnie Powerboxa
na 99.9% do wymiany zawór N75, potrzeba podpiąć manometr i dokładnego opisu jego wskazań podczas jazdy na 3 lub 4 biegu z pedałem gazu w podłodze, bez tego to szukanie przyczyny po omackuRadzio2121 pisze:moja 1Z gwiżdże do tego stopnia, że jak nowy pasażer wsiada to się rozgląda gdzie to pogotowie na syrenie, a dzieciaki się pytają czy na sygnale jedziemy.
no tak... po co grzebać, lepiej poczekać aż się całkiem coś rozleci to i więcej roboty będzie i koszta wzrosną... ale jak kogoś stać to czemu nie.. :mrgreen:Radzio2121 pisze:filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
jak będziesz miał niedokręcone koło to też poczekasz aż się śruby pourywają i koło odpadnie gdzieś na zakręcie :?: bo po co dokręcać jak się jeszcze trzyma.... :shock:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żaden ryzy fizyk .Opornik z wtyczkami i tyle ,czasami regulowany ,wpinanany pomiędzy 2i 3 pin wtyczki od pompy ,gdzie idzie do kompa info o temperatutrze paliwa .Radzio2121 pisze:A powerboxa - tak z allegro - ryzyk fizyk,
Normalka bo paliwo się leje ciurkiemRadzio2121 pisze:ale idzie jak dzika
Bo jak pstrykniesz to dawka rośnie poniżej dwóch mg .Przy odpowiednio dobranym oporniku i dawce podstawowej nic nie faluje ,ale wtedy tak nie idzieRadzio2121 pisze:poz tym na wolnych faluje
Tak się powinno tego używać ,sporadycznie ,przy wyprzedzaniu bo na stałe to nie dość że spalanie duże to niezdrowe dla np.podjechanego sprzęgła Najlepsza jest zmiana mapek w sterowniku ,polecam ,kolega Kostrz ''robi ''ładnie i tanio .Wtedy wszystko jest pięknie ,zetor ciągnie aż miło ,spalanie też w zasadzie nie wzrasta jak się nie głupieje Ja mam i zmienione mapki i opornik też czasami pyknę przy wyprzedzaniu :mrgreen:Radzio2121 pisze:ogólnie jeżdże na wyłączonym.
[ Dodano: 2010-08-07, 12:11 ]
Mądrze mówisz Łukasz ,jestem tego samego zdania .Ja praktycznie co dziennie podnoszę maskę patrząc czy wszystko ok.Może to i nadgorliwość ale tak już mam ,zawsze lepiej zapobiegać niż usuwać skutki :mrgreen:UKI_XX pisze:Radzio2121 napisał/a:
filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
no tak... po co grzebać, lepiej poczekać aż się całkiem coś rozleci to i więcej roboty będzie i koszta wzrosną... ale jak kogoś stać to czemu nie.. :mrgreen:
jak będziesz miał niedokręcone koło to też poczekasz aż się śruby pourywają i koło odpadnie gdzieś na zakręcie :?: bo po co dokręcać jak się jeszcze trzyma.... :shock:
Witam ja pracuje w serwisie gdzie regenerujemy turbo, jaki masz ten gwizd chodzi mi o to czy jest taki west głośni jak by ktoś gwizdka używał czy jest cichy i ujawnia się po osiągnięciu poszczególnych obrotów? jeśli tak możliwe jest i dośc często to występuję, że nie szczelnośc jest przy uszczelkach np od kolektora wydechowe, należy w tedy ja wymienic ew splanować kolektor, jeśli problem leży po stotronie turbiny zobacz czy cos nie wleciało w wirnik od strony powietrza, możliwe ze cos wpadło i łopadki powodują taki gwiżd jesli stało się tak należy oddac turbo do zrobienia gdyż mogła stracić wyważenie i wtedy rozleci śie całkowicie
powiedza jakie sa to gwizdy i czy łopatki masz całe
powiedza jakie sa to gwizdy i czy łopatki masz całe
-
- Forum Audi 80
- Posty: 70
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
- Lokalizacja: Poznań
niech ktoś ci przy gazuje tak do 4k obr i powinieneś usłyszeć mniej więcej z jakich okolic wydostają się te dźwięki, proponuje na początek zdjąć turbinę i kolektor wydechowy jeśli dmuchało na tych metalowych uszczelkach to będzie widać zakopcone miejsca wydostające się na zewnątrz uszczelki i jak mówiłem sprawdź jaki jest stan łopatek ew luz osiowy lub wzdłużny wszytko zobaczysz jak ściągniesz wąż od powietrza , który wchodzi do turbo