Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Pojawił się gwizd turbo

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 28 maja 2010, 13:00

od kiedy to olej z gęstszego sie zmienia na rzadszy? odwrotenie owszem ... co to gwizdania to przypomniało mi się jedno powiedzenie, które kiedyś gdzieś tam usłyszałem o niedzielnym kierowcy : samochód aby gwizda kierowca tylko piz... sierota :mrgreen:

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 maja 2010, 13:25

zmienia sie z tego faktu zeby lepiej chodził silnik :) ja zrobilem przejscie z mineralnego na syntetyk i jestem zadowolony :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 maja 2010, 13:31

duo pisze:od kiedy to olej z gęstszego sie zmienia na rzadszy? odwrotenie owszem ...
od momentu co się chce aby silnik służył jak najdłużej a nie aby szybciej dobić :mrgreen:
duo pisze:co to gwizdania to przypomniało mi się jedno powiedzenie, które kiedyś gdzieś tam usłyszałem o niedzielnym kierowcy : samochód aby gwizda kierowca tylko piz... sierota :mrgreen:
chyba mylisz trochę samochody wyposażone w turbo z wolnossącymi, to że turbina ładną melodię wydaje wcale nie świadczy o niedzielnych kierowcach <ok>

Awatar użytkownika
Falcon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 08 sty 2007, 15:21
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: Falcon » 28 maja 2010, 19:58

Fajnie że tak jest bo już się bałem że turbo nawala i w ogóle. Straszą mnie z każdej strony że jak już turbinkę słychać to amen z silnikiem i turbo itd....
Jak się obrobię i znajdę kawałek prostej o małym natężeniu ruchy to zrobię mu te logi.
A olej to super mam bo oryginalny Castrol z Niemiec w 5L a nie jakiś tam z beczki.
Pojeździmy obadamy...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 maja 2010, 22:27

no to jaka ma numeracje powiedz :) chodzi o ten olej...

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 06 sie 2010, 12:40

Wiem że odkopuje ale dodam, że moja 1Z gwiżdże do tego stopnia, że jak nowy pasażer wsiada to się rozgląda gdzie to pogotowie na syrenie, a dzieciaki się pytają czy na sygnale jedziemy. Było tak od zakupu czyli ze stanem 220tys teraz jest 290tys i różnicy nie ma. Może faktycznie gdzieś jest nieszczelność bo bita była wcześniej i komora na filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.

Dodam też że olej to dolewam z 0,6ltr na 10tkm. A czarny dym to jest dopiero jak mu się depnie albo podepnie Powerboxa ;)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 06 sie 2010, 15:57

kupionego na allegro? :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 07 sie 2010, 00:03

Radzio2121 pisze:moja 1Z gwiżdże do tego stopnia, że jak nowy pasażer wsiada to się rozgląda gdzie to pogotowie na syrenie, a dzieciaki się pytają czy na sygnale jedziemy.
na 99.9% do wymiany zawór N75, potrzeba podpiąć manometr i dokładnego opisu jego wskazań podczas jazdy na 3 lub 4 biegu z pedałem gazu w podłodze, bez tego to szukanie przyczyny po omacku
Radzio2121 pisze:filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.
no tak... po co grzebać, lepiej poczekać aż się całkiem coś rozleci to i więcej roboty będzie i koszta wzrosną... ale jak kogoś stać to czemu nie.. :mrgreen:

jak będziesz miał niedokręcone koło to też poczekasz aż się śruby pourywają i koło odpadnie gdzieś na zakręcie :?: bo po co dokręcać jak się jeszcze trzyma.... :shock:

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 07 sie 2010, 01:04

Zerkne co z tym "N". A powerboxa - tak z allegro - ryzyk fizyk, ale idzie jak dzika poz tym na wolnych faluje ale ogólnie jeżdże na wyłączonym.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 07 sie 2010, 12:06

Radzio2121 pisze:A powerboxa - tak z allegro - ryzyk fizyk,
Żaden ryzy fizyk .Opornik z wtyczkami i tyle ,czasami regulowany ,wpinanany pomiędzy 2i 3 pin wtyczki od pompy ,gdzie idzie do kompa info o temperatutrze paliwa .
Radzio2121 pisze:ale idzie jak dzika
Normalka bo paliwo się leje ciurkiem
Radzio2121 pisze:poz tym na wolnych faluje
Bo jak pstrykniesz to dawka rośnie poniżej dwóch mg .Przy odpowiednio dobranym oporniku i dawce podstawowej nic nie faluje ,ale wtedy tak nie idzie ;-)
Radzio2121 pisze:ogólnie jeżdże na wyłączonym.
Tak się powinno tego używać ,sporadycznie ,przy wyprzedzaniu bo na stałe to nie dość że spalanie duże to niezdrowe dla np.podjechanego sprzęgła ;-) Najlepsza jest zmiana mapek w sterowniku ,polecam ,kolega Kostrz ''robi ''ładnie i tanio .Wtedy wszystko jest pięknie ,zetor ciągnie aż miło ,spalanie też w zasadzie nie wzrasta jak się nie głupieje ;-) Ja mam i zmienione mapki i opornik też czasami pyknę przy wyprzedzaniu :mrgreen:

[ Dodano: 2010-08-07, 12:11 ]
UKI_XX pisze:Radzio2121 napisał/a:
filtr powietrza lata luzem ale nie mam czasu zrobić - po co grzebać jak się ładnie kula.

no tak... po co grzebać, lepiej poczekać aż się całkiem coś rozleci to i więcej roboty będzie i koszta wzrosną... ale jak kogoś stać to czemu nie.. :mrgreen:

jak będziesz miał niedokręcone koło to też poczekasz aż się śruby pourywają i koło odpadnie gdzieś na zakręcie :?: bo po co dokręcać jak się jeszcze trzyma.... :shock:
Mądrze mówisz Łukasz ,jestem tego samego zdania .Ja praktycznie co dziennie podnoszę maskę patrząc czy wszystko ok.Może to i nadgorliwość ale tak już mam ,zawsze lepiej zapobiegać niż usuwać skutki :mrgreen:

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 07 sie 2010, 19:56

i ja tak mam że prawie codziennie podnoszę maskę i zaglądam <ok> lepiej zaglądać niż później się zdziwić :shock:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 08 sie 2010, 17:23

MUNIOR,którą wersję masz tego sterownika,i jak u Ciebie wygląda sytuacja z doładowaniem,chodzi mi ile dmucha w szczycie i ile później trzyma,bo u mnie chyba coś jest nie tak.

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 08 sie 2010, 17:32

Witam ja pracuje w serwisie gdzie regenerujemy turbo, jaki masz ten gwizd chodzi mi o to czy jest taki west głośni jak by ktoś gwizdka używał czy jest cichy i ujawnia się po osiągnięciu poszczególnych obrotów? jeśli tak możliwe jest i dośc często to występuję, że nie szczelnośc jest przy uszczelkach np od kolektora wydechowe, należy w tedy ja wymienic ew splanować kolektor, jeśli problem leży po stotronie turbiny zobacz czy cos nie wleciało w wirnik od strony powietrza, możliwe ze cos wpadło i łopadki powodują taki gwiżd jesli stało się tak należy oddac turbo do zrobienia gdyż mogła stracić wyważenie i wtedy rozleci śie całkowicie
powiedza jakie sa to gwizdy i czy łopatki masz całe

Radzio2121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 kwie 2007, 22:44
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Radzio2121 » 08 sie 2010, 20:20

No gwizd jest taki: "łłłiiiiiiiiouuuuuuuu" i brzmi zdrowo. Ale jest tak już od 60tkm i nic się nie zmieniło. zaczyna gwizdać tak przy wyzszych obrotach i jak faktycznie potrzebuje tego turbo czyli przy obciążeniach - nie jest to cały czas słyszalne.

pancurp10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 133
Rejestracja: 31 mar 2010, 08:17
Lokalizacja: Legnica

Post autor: pancurp10 » 08 sie 2010, 20:32

niech ktoś ci przy gazuje tak do 4k obr i powinieneś usłyszeć mniej więcej z jakich okolic wydostają się te dźwięki, proponuje na początek zdjąć turbinę i kolektor wydechowy jeśli dmuchało na tych metalowych uszczelkach to będzie widać zakopcone miejsca wydostające się na zewnątrz uszczelki i jak mówiłem sprawdź jaki jest stan łopatek ew luz osiowy lub wzdłużny wszytko zobaczysz jak ściągniesz wąż od powietrza , który wchodzi do turbo

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl