[b4 aah coupe]po zerwaniu paska wielorowkowego auto nie pali
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
[b4 aah coupe]po zerwaniu paska wielorowkowego auto nie pali
Witam
Przed chwilą wracałem autem i na prostym odcinku drogi nic nie gazując auto zaczęło tracić moc i zapaliła się kontrolka aku.
zatrzymałem się i okazało się że zerwało pasek wielorowkowy który się wkręcił w główne koło(to na dole)i zblokowało.
Do tego uszkodził obudowę paska rozrządu i ten też lekko się postrzępił z boku-ale pozostał cały.
po dojechaniu do domu i wyczyszczeniu pozostałości paska,odblokowaniu koła auto kręci ale nie odpala-dźwięk kręcenia jest wogóle inny niż zwykle nie jakby coś nie zaskakiwało.Co to może być i co mógł ten pasek uszkodzić-jutro kupię obydwa ale nie wiem co przy okazji się zepsuło
Przed chwilą wracałem autem i na prostym odcinku drogi nic nie gazując auto zaczęło tracić moc i zapaliła się kontrolka aku.
zatrzymałem się i okazało się że zerwało pasek wielorowkowy który się wkręcił w główne koło(to na dole)i zblokowało.
Do tego uszkodził obudowę paska rozrządu i ten też lekko się postrzępił z boku-ale pozostał cały.
po dojechaniu do domu i wyczyszczeniu pozostałości paska,odblokowaniu koła auto kręci ale nie odpala-dźwięk kręcenia jest wogóle inny niż zwykle nie jakby coś nie zaskakiwało.Co to może być i co mógł ten pasek uszkodzić-jutro kupię obydwa ale nie wiem co przy okazji się zepsuło
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
Re: [b4 aah coupe]po zerwaniu paska wielorowkowego auto nie
skoro zblokowało to zobaczysz co się stało z silnikiem po zdjęciu głowicy...shellah pisze:Witam
pasek wielorowkowy który się wkręcił w główne koło(to na dole)i zblokowało.
to, że pasek rozrzadu wygląda na cały to nie zmienia faktu, że pewnie przeskoczył...
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znajomemu rozsypał się pasek wielorowkowy w 1.9 TDI nakręcił się na koło zębate po którym chodzi pasek rozrządu ale samochód zgasł i obyło się tylko na wymianie paska rozrządu i wielorowkowego.
To wskazuje na przestawiony albo zerwany rozrząd.shellah pisze:dźwięk kręcenia jest wogóle inny niż zwykle
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Temat z duplikowany, dlatego wklejam tutaj wypowiedzi z drugiego tematu.
Lukaszbroz pisze:Alternator związany jest z tak zwanym "prądem wzbudzenia" bez niego niektóre samochody zwyczajnie nie zapalają. Miałem tak samo ale u mnie zużyły się na max szczotki w alternatorze po wymianie śmiga dalej. Sprawdź czy kabla jakiegoś nie oberwało bądź rozrząd nie przeskoczył jeden ząbek wystarczy
shellah pisze:a czy jak zblokowało dolne koło to czy mógł silnik się uszkodzić?trochę wcišgnęło paska pod pasek rozrzšdu ale kręci sięnormalnie i nie został zablokowany-jeden zšbek lub kilka i auto nie zapali??
matt1988 pisze:Może tak być że rozrząd przeskoczył sprawdź go dokładnie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
po pierwsze sprawdź znaki rozrządu
jeżeli nie będą się zgadzać auto nie zapali
jest również możliwość, że jak przeszkoczyło o jeden ząb to nic się nie stało i prawidłowe ustawienie nowego paska powinno pomóc.
mimo wszystko raczej kolorowo nie będzie i trzeba będzie wymienić zawory
za tym przemawia fakt, że odgłos "odpalania" jest inny
jeżeli nie będą się zgadzać auto nie zapali
jest również możliwość, że jak przeszkoczyło o jeden ząb to nic się nie stało i prawidłowe ustawienie nowego paska powinno pomóc.
mimo wszystko raczej kolorowo nie będzie i trzeba będzie wymienić zawory
za tym przemawia fakt, że odgłos "odpalania" jest inny
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
U Panie to się narobiło. Ja bym nie liczył na to ze odpali po tym(przy przestawieniu o 2 zęby będzie palił tylko nie będzie mocy ) bo tam się niezły bigos zrobił. Nie ma co czekać zdejmuj
czapki i sprawdzaj bo na pewno się wszystko przestawiało. I nie ustawiaj tego na znaki :evil: tam nie ma znaków.
czapki i sprawdzaj bo na pewno się wszystko przestawiało. I nie ustawiaj tego na znaki :evil: tam nie ma znaków.
- siwusek216
- Forum Audi 80
- Posty: 695
- Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
- Lokalizacja: Myslowice
Ale po co? Sprawdź co się stało mnie jak zerwał się rozrząd obyło się na wymianie 3 zaworów. Ustaw rozrząd tak jak powinien być nawet na 3 cylindrach powinien wózek odpalić (mój palił) sprawdź ciśnienie na cylindrach a potem martw się dalej. W ABC nawet przeskoczenie 3-4 zębów na rozrządzie nie zrobi mu krzywdy wiec trochę luzu. Ewentualne koszty naprawy tez nie sa kosmiczneshellah pisze:Tzn że trzeba szukać nowego silnika
-rozrząd 350zl
-uszczelka głowicy 70zl/szt
-uszczelka kolektora ssącego 12zl/szt
-zawór ok 25zl/szt
Napraw to co masz a nie wymieniaj silnika bo nigdy nie wiesz na jakie padło trafisz.