Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 aah coupe]po zerwaniu paska wielorowkowego auto nie pali

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

[b4 aah coupe]po zerwaniu paska wielorowkowego auto nie pali

Post autor: shellah » 11 sie 2010, 21:47

Witam
Przed chwilą wracałem autem i na prostym odcinku drogi nic nie gazując auto zaczęło tracić moc i zapaliła się kontrolka aku.
zatrzymałem się i okazało się że zerwało pasek wielorowkowy który się wkręcił w główne koło(to na dole)i zblokowało.
Do tego uszkodził obudowę paska rozrządu i ten też lekko się postrzępił z boku-ale pozostał cały.
po dojechaniu do domu i wyczyszczeniu pozostałości paska,odblokowaniu koła auto kręci ale nie odpala-dźwięk kręcenia jest wogóle inny niż zwykle :-( nie jakby coś nie zaskakiwało.Co to może być i co mógł ten pasek uszkodzić-jutro kupię obydwa ale nie wiem co przy okazji się zepsuło :-(

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Re: [b4 aah coupe]po zerwaniu paska wielorowkowego auto nie

Post autor: krzysiek_b » 11 sie 2010, 22:54

shellah pisze:Witam
pasek wielorowkowy który się wkręcił w główne koło(to na dole)i zblokowało.
skoro zblokowało to zobaczysz co się stało z silnikiem po zdjęciu głowicy...

to, że pasek rozrzadu wygląda na cały to nie zmienia faktu, że pewnie przeskoczył...

Awatar użytkownika
percevalle
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
Lokalizacja: zamość/lubelskie

Post autor: percevalle » 11 sie 2010, 23:11

Sprawdz znaki rozrządu, jak przeszkoczyło to sie bida szykuje i szykuj kase na remont głowicy.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 11 sie 2010, 23:27

Znajomemu rozsypał się pasek wielorowkowy w 1.9 TDI nakręcił się na koło zębate po którym chodzi pasek rozrządu ale samochód zgasł i obyło się tylko na wymianie paska rozrządu i wielorowkowego.
shellah pisze:dźwięk kręcenia jest wogóle inny niż zwykle
To wskazuje na przestawiony albo zerwany rozrząd.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 sie 2010, 08:10

ale rozrzšd jest cały-pasek ok.co jeœli się przestawił o 2 zęby itp?
czy auto nie powinno zapalić?

[ Dodano: 2010-08-12, 08:11 ]
a i sory za 2 takie same tematy-wczoraj net mi się wieszał i nawet nie zauważyłem.
Tzn że trzeba szukać nowego silnika :-(

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 12 sie 2010, 09:26

Temat z duplikowany, dlatego wklejam tutaj wypowiedzi z drugiego tematu.
Lukaszbroz pisze:Alternator związany jest z tak zwanym "prądem wzbudzenia" bez niego niektóre samochody zwyczajnie nie zapalają. Miałem tak samo ale u mnie zużyły się na max szczotki w alternatorze po wymianie śmiga dalej. Sprawdź czy kabla jakiegoś nie oberwało bądź rozrząd nie przeskoczył jeden ząbek wystarczy
shellah pisze:a czy jak zblokowało dolne koło to czy mógł silnik się uszkodzić?trochę wcišgnęło paska pod pasek rozrzšdu ale kręci sięnormalnie i nie został zablokowany-jeden zšbek lub kilka i auto nie zapali??
matt1988 pisze:Może tak być że rozrząd przeskoczył sprawdź go dokładnie.

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 12 sie 2010, 13:58

po pierwsze sprawdź znaki rozrządu

jeżeli nie będą się zgadzać auto nie zapali
jest również możliwość, że jak przeszkoczyło o jeden ząb to nic się nie stało i prawidłowe ustawienie nowego paska powinno pomóc.

mimo wszystko raczej kolorowo nie będzie i trzeba będzie wymienić zawory
za tym przemawia fakt, że odgłos "odpalania" jest inny

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 12 sie 2010, 14:09

Może ścięło klin na wale tylko nie jestem pewien czy tutaj występuje. Wtedy sprawdzając ustawienie paska patrząc na znak na osłonie paska rozrządu i kole paska wieloklinowego będzie wydawać się że jest dobrze.

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 12 sie 2010, 14:17

U Panie to się narobiło. Ja bym nie liczył na to ze odpali po tym(przy przestawieniu o 2 zęby będzie palił tylko nie będzie mocy ) bo tam się niezły bigos zrobił. Nie ma co czekać zdejmuj
czapki i sprawdzaj bo na pewno się wszystko przestawiało. I nie ustawiaj tego na znaki :evil: tam nie ma znaków.

Awatar użytkownika
siwusek216
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 695
Rejestracja: 29 lip 2007, 11:28
Lokalizacja: Myslowice

Post autor: siwusek216 » 12 sie 2010, 14:38

shellah pisze:Tzn że trzeba szukać nowego silnika :-(
Ale po co? Sprawdź co się stało mnie jak zerwał się rozrząd obyło się na wymianie 3 zaworów. Ustaw rozrząd tak jak powinien być nawet na 3 cylindrach powinien wózek odpalić (mój palił) sprawdź ciśnienie na cylindrach a potem martw się dalej. W ABC nawet przeskoczenie 3-4 zębów na rozrządzie nie zrobi mu krzywdy wiec trochę luzu. Ewentualne koszty naprawy tez nie sa kosmiczne
-rozrząd 350zl
-uszczelka głowicy 70zl/szt
-uszczelka kolektora ssącego 12zl/szt
-zawór ok 25zl/szt
Napraw to co masz a nie wymieniaj silnika bo nigdy nie wiesz na jakie padło trafisz.

Awatar użytkownika
Adaś Lee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 25 sie 2009, 14:59
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: Adaś Lee » 12 sie 2010, 15:07

zgadzam się w pełni z kolegami przedmówcami. nie ma znaków rozrządu, na to nie patrz. blokady i ustawianie, a nie jakieś znaki. silnika nie zmieniaj. sprawdź też czy klina nie ścięło jak się koło zacięło. powoli.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 sie 2010, 15:21

a o co chodzi z tym klinem bo nie bardzo rozumiem?Jak sprawdzić?

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 12 sie 2010, 15:25

Kolo pasowe na wale korbowym jest zamontowane na klinie. Jak Ci zblokowało kolo, a wal się obracał to mogło go zerwać (ale wątpię w to).

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 12 sie 2010, 15:28

to jest raczej mało mozliwe bo koło kręci się z oporem.
Ja pierdzielę a miałem jechać na wakacje a to taki zonk :-(
rozrząd ma zaledwie 5mies a pasek wielorowkowy 3mies a posiekało go na makaron..

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 12 sie 2010, 15:36

To teraz tylko zdejmuj głowice sprawdzaj wszystkie zawory blokady w łapki i ustawiaj wszystko na nowo. Aha sprawdź napinacz :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl