Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 ACE Q] Wymiana opon tylko na jednej osi w Quattro

Awatar użytkownika
cinekp82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 180
Rejestracja: 07 sty 2010, 22:33
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: cinekp82 » 23 maja 2010, 23:35

Przy niewielkiej różnicy nic się nie stanie.
Torsen i tak cały czas się kręci i mieli.
Ja i kolesie jeździliśmy na różnych oponach tego samego rozmiaru i w różnym stopniu zużyte (na przodzie innej firmy i na tyle)
Tak jak i np różnych rozmiarach przód 225/45/18 tył 255/40/18
I nic się nie działo nigdy.
Takie minimalne różnice to pikuś a nawet pan pikuś :mrgreen:
Większe różnice są na procentowym zużyciu bieżnika podczas eksploatacji

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 maja 2010, 08:12

Ważne żeby miały ten sam rozmiar :-)

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 maja 2010, 10:32

mati86, czytasz niekiedy ze zrozumieniem?
cinekp82 pisze:Ja i kolesie jeździliśmy na różnych oponach tego samego rozmiaru i w różnym stopniu zużyte (na przodzie innej firmy i na tyle)
Tak jak i np różnych rozmiarach przód 225/45/18 tył 255/40/18
I nic się nie działo nigdy.

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 maja 2010, 19:34

BO masz napęd 60% na tył i dlatego nie widziałeś różnicy :-)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 maja 2010, 19:48

Eee jakie 60% na tył ?

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 24 maja 2010, 21:04

tak jest z przeniesieniem napędu w tych modelach 60% tył. 40%przód.zobacz sobie na trawie co ci będzie najpierw mielać przód czy tył

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 maja 2010, 21:29

Poczytaj jeszcze trochę o torsenie w A80.

AdiAudi

Post autor: AdiAudi » 24 maja 2010, 22:04

60/40 stosuje się w nowych modelach, stare mają 50/50 :-)

Awatar użytkownika
chybo101
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1454
Rejestracja: 30 gru 2007, 15:40
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: chybo101 » 24 maja 2010, 22:25

A80 ma rozkład mocy przód-tył max. 75%-25% i 25%-75% (lub inne źródła 60-40 40-60)w zależności od przyczepności osi.
A w standardzie jest 50%-50%.
A tak w ogóle to temat jest o oporach toczenia, a nie rozkładzie momentu.

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 22 sie 2010, 13:17

Witam.
Drodzy koledzy. Jeśli chodzi o Quattro, to w modelach gdzie stosowany jest zwykły układ różnicowy międzymostowy, to różnica rozmiarów kół nie ma aż tak wielkiego znaczenia jak w układzie z torsenem. Dzieje się tak dlatego, że zwykły układ różnicowy po prostu przenosi większą ilość obrotów na koła mniejsze, a tym samym szybciej się kręcące - co nie znaczy, że nie prowadzi to do nadmiernego jego zużycia. Ale to jest pan pikuś jak to napisał już jeden z kolegów.
Natomiast przy torsenie jest inna bajka. Ten układ wyczuwa, która oś wpadła w poślizg i przenosi większą siłę napędową na oś, która ma lepszą przyczepność - dzięki temu nie ma guzika blokady układu międzymostowego. Jest to układ turbinowo - planetarny, a tym samym tak skomplikowany, że jego zasada działania jest niesamowicie trudna do opisania. Ale dochodząc do sedna sprawy jeśli założymy, np. na tył koła o mniejszym rozmiarze (nawet minimalnie) to kręcą się one szybciej. Dla torsena jest to sygnał, że tylna oś wpadła w lekki poślizg i trzeba przenieść większy moment na przednią oś. Skutkuje to tym, że turbiny w owym torsenie się zużywają (po prostu wycierają) i po kilkudziesięciu tysiącach samochód się po prostu zatrzyma. Nic nie stuknie, nie puknie, nie urwie się, tylko olej który napędza turbiny będzie miał tyle miejsca do przepływu między turbinami, że nie będzie łaskaw ich napędzić. Ale tak jak piszę - nie od razu.
W każdym razie proponuję wszystkie 4 koła i opony jednakowe i koniec, bo jak ktoś zamierza długo autkiem pośmigać, to ma to duże znaczenie.
A co do subaru, to jeździłem takim 3 lata, ale ja miałem dołączany tył, bez układu różnicowego. Ale subarynka justy na budzie swifta miała już sprzęgło wiskotyczne i przy nierównych kołach na obu osiach, sprzęgło wyczuwało różnice obrotów, nagrzewało się, włączało tylną oś do napędu i się spalało. mój znajomy zmienił przez to auto, bo wisko nie opłacało się kupić:) w razie nieścisłości i pytań proszę komentować i pisać:)

A jako ciekawostkę napiszę, że HUMMER, H1 oczywiście ma tak dobre właściwości jezdne w trudnym terenie i przy brodzeniu, ponieważ we wszystkich trzech układach różnicowych jest zastosowany właśnie układ torsena, ale to tylko dla niewiedzących, a ciekawych:)

Uff sorry za tak długiego posta. Mam nadzieję, że nikt się nie zanudził na śmierć i że choć trochę pomogłem.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 22 sie 2010, 23:51

Może post długi ale wiedzy brakuje niestety. Każda rożnica w rozmiarze kół i opon w quattro
nieważne przy jakim rodzaju mechanizmu różnicowego skończy się wcześniejszym lub późniejszym zniszczeniem skrzyni. Niestety skrzynia z mechanizmem różnicowym i blokada jest bardziej wytrzymala od Torsena.
pozdro

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 23 sie 2010, 07:46

Kolego, przecież właśnie to napisałem:

"zwykły układ różnicowy po prostu przenosi większą ilość obrotów na koła mniejsze, a tym samym szybciej się kręcące - CO NIE ZNACZY, ŻE NIE PROWADZI TO DO NADMIERNEGO JEGO ZUŻYCIA."

"W każdym razie proponuję wszystkie 4 koła i opony jednakowe i koniec, bo jak ktoś zamierza długo autkiem pośmigać, to ma to duże znaczenie."

Jasne, że skrzynia ze zwykłym ukł. różnicowym jest wytrzymalsza, a to dla tego, że nie ma w niej elementów ciernych o których zapomniałem w poprzednim poście wspomnieć - ale to chyba też dało się wydedukować z tego co napisałem:)

Pozdrawiam!

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 sie 2010, 08:32

1. czy torsen czy różnicowy przeniesie dokładnie taka sama różnice obrotów.
śmira pisze:skrzynia ze zwykłym ukł. różnicowym jest wytrzymalsza, a to dla tego, że nie ma w niej elementów ciernych o których zapomniałem w poprzednim poście wspomnieć - ale to chyba też dało się wydedukować z
Chyba jednak musisz zdobyć troche wiedzy na temat budowy Torsena.

Pozdro

śmira
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2010, 17:22

Post autor: śmira » 23 sie 2010, 09:19

Oczywiście, że torsen przeniesie identyczną ilość obrotów co zwykły układ, ale przeniesie inny moment.

Nie pisz kolego, że nie mam wiedzy na ten temat, bo sam nią nie świecisz, skoro tak prostego tłumaczenia pojąć nie możesz i nie raczysz ową wiedzą się podzielić.

Nie będę się kłócił, bo nie po to jest forum. Poza tym temat torsena należałoby umieścić w innym dziale, bo tu mowa o zawieszeniu.

Pozdrawiam.

chmiel25
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2073
Rejestracja: 29 lis 2008, 09:27
Lokalizacja: łódź

Post autor: chmiel25 » 23 sie 2010, 10:21

śmira pisze:skrzynia ze zwykłym ukł. różnicowym jest wytrzymalsza, a to dla tego, że nie ma w niej elementów ciernych o których zapomniałem w poprzednim poście wspomnieć
1. gdzie w Torsenie masz elementy cierne?? i ta wypowiedz podwża twoja wiedze.
2. torsen jest samoblokujacym sie mechanizmem rożnicowym.
3.przeniesie tyle samo momentu co zwykły mechanizm rożnnicowy.
4 działa poprostu na innej zasadzie. Jest bardziej awaryjny ze wzgledu na skomplikowana budowe i duża ilość malych zębatek.
Niekłóce się tylko swoim postem wprowadziłeś troche zamętu i nie prawdy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl