Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]- czy na forum jest monter instalacji LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

[80 B4 2.0 ABK]- czy na forum jest monter instalacji LPG

Post autor: WOJTEK26 » 02 lip 2007, 11:37

Witam chciałbym porozmawiać z osobą montująca instl. LPG która instalka jest lepsza. Mianowicie chodzi mi o silniczek krokowy: lepszy jest typowy silnik krokowy czy przepona elektromagnetyczna jak np. w BLIZ-u bo bede zakładał gaz i nie wiem na co sie zdecydować. Może są użytkowicy takich instalacji to też prosiłbym o opinie
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 21:19 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 13:19

Witam, nie jestem instalatorem ale zdecydowanie odradzam wynalazki typu Blitz, Stag2L itp. Na marginesie uważam, że do tego silniczka bezpieczniej jest włożyć sekwencję, a to ze względu na niebezpieczeństwo strzałów LPG, które w sekwencji maleją praktycznie do zera. Jeśli już koniecznie II generacja to na porządnym sterowniku. Np. Stag 150.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 lip 2007, 14:54

Ja mam STAG-300 i chodzi mi to tragicznie :-( W zimie jak silnik jest zimny to co chwilę gaśnie :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 15:14

OGr, żeby sekwencja dobrze pracowała nie wystarczy jej zamontować. 80% powodzenia to porządny warsztat dysponujący dużą wiedzą, doświadczeniem i znajomością tematu. Z tym wiąże się również odpowiedni dobór komponentów, 20% to staranny montaż i porządna regulacja, a nie jak w wielu przypadkach zdanie się na opcję autoadaptacji. Proponuję poszukać jakiegoś porządnego zakładu (najlepiej z hamownią podwoziową - niestety niewiele ich) i zrobić dokładne strojenie instalacji. Stag 300 to bardzo dobry sterownik. Niestety, jak wiadomo nawet najlepszą instalację można spartolić, a najprostszą tak dobrać i ustawić, że nie będzie z nią większych problemów.
Co do Twoich problemów to napisz coś więcej, co już sprawdzałeś, czy byłeś na regulacjach, ile ma przelatane instalka itd. itp. Przy jakiej temp. silnika i reduktora przechodzi na gaz, może jest po prostu za niski próg temperatury, chociaż to typowe tłumaczenie na początek wielu partaczy, ale zdarza się że podniesienie progu o 5-10*C załatwia problem. Niestety sekwencja ma tę cechę, że do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury reduktora. Przy zbyt niskiej temperaturze gaz jest źle odparowywany i po prostu zalewa silnik.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 lip 2007, 15:30

Może i dobry nie zaprzeczam ale u mnie jest lipa. Instalatora mam 300 km od Krakowa i co jestem w domu to go znowu ustawia :-( Byłem u niego już chyba 15 razy i dalej jest to samo. Teraz dodatkowo zaczął mi palić 15l gazu po mieście :/ Trochę przesada. Nie mam pojęcia przy jakiej temp przełącza się na gazik bo wskazówka temp silnika ani drgnie.

EDIT: Sorki nie STAG-300 tylko STAG-200 mam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 15:45

Stag 200 to już trochę inna bajka. Z tego co mi wiadomo to 200 nie obsługuje wtryskiwaczy 1 omowych i ma problem z szybkimi wtryskami. Musiałbym bliżej przyjrzeć się mapie wtrysku gazu, żeby coś więcej móc napisać. Może są za duże albo za małe wtryskiwacze. Na marginesie nawet miejsce i kąt wwiercenia się w kolektor wtryskami gazowymi ma często kolosalne znaczenie. Jednak ABK to nie jest jakiś bardzo skomplikowany do zagazowania silnik.
Temperaturę przełączania sprawdza się i ustawia w programie diagnostycznym do sterownika LPG. Poszukaj dobrego gazownika gdzieś bliżej, czasem warto wyłożyć te parę złotych i cieszyć się jazdą, a nie czekać, aż dotychczasowy gaziarz się nauczy na Twoim autku jak to się robi :( .

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 lip 2007, 15:48

Nie znalazłem w Krakowie gazowników którzy są w stanie coś zrobić z tym gazem. Nikt tu tego nie montuje. Pozatym jaką mam gwarancję że jak zapłacę to mi to dobrze ustawią ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 19:14

Tu Masz parę namiarów na chwalone warsztaty w Krakowie:
1. AUTOGAZ ul Beskidzka 7-KRAKÓW tel.12 4255304,
2. GARDOWSKIEGO 39 TEL. 012 658-79-18, 608616169, 603520714,
3. GAZ-HURT Patoła Jan, ul. Cystersów 21 tel. (0-12) 410-60-45, (0-12) 413-88-21, fax (0-12) 413-88-21 tel. komórkowy (605) 46-39-65,
4. "FUGAZI" ul. Lindego 5 Kraków,
5. Auto-gaz na ul. Dobrego Pasterza 120,
6. BKZ na Jana Pawła II (z tyłu Politechniki),
A tu Masz namiary na bezpośredniego dystrybutora producenta, może oni mają też serwis, a jak nie to pewnie wiedzą kto w Krakowie to montuje: Kraków OMVL Polska ul. Tetmayera 79 tel.: 012 626 48 96
I jeszcze link do lektury :-D Producent Stag'a
Gwarancją jest co najwyżej renoma zakładu. Chodzi mi o to, że próby wyegzekwowania naprawy gwarancyjnej czasem są o wiele kosztowniejsze dosłownie i w przenośni niż jedna wizyta w dobrym zakładzie.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 09 lip 2007, 21:18

WOJTEK26, kolega MEYDEY ma zaklad w Gubinie jest w temacie instalacji do audi jak cos to odezwij sie dam ci numer tel. niego :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lip 2007, 09:11

Dzieki za info za tydzień autko bedzie juz zagazowane instalacja Blitz-a rozmawiałem z dwoma uzytkownikami ABK z tą instalacją i były montowane tam gdzie ja chce i są zadowoleni

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2007, 09:48

Szczerze radzę zrób jeszcze wywiad wśród taksiarzy, na czym jeżdżą, żebyś za rok, dwa nie pluł sobie brodę. BRC Blitz to w zasadzie atrapa sterownika. Nawet nie ma silniczka krokowego z prawdziwego zdarzenia. Regulacja tylko za pomocą tzw. Diagnostic Box, więc nic sobie nie podregulujesz w przyszłości, możliwości konfiguracji praktycznie żadne. Równie dobrze jak jest prawidłowo dobrany mikser można zamiast Blitza założyć I generację ze śrubą :( .

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lip 2007, 10:42

Wiem że nie ma silniczka krokowego ale to akurat nie jest wada tylko zaleta dzieki przeponie elektromagnetycznej jest szybsza reakcja na zmiane składu paliwa niż silniczka krokowego. Z tego co rozmawiałem bedzie włożona jakaś porządna emulacja sondy

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2007, 12:46

Szybsza owszem, ale mniej dokładna i o mniejszym zakresie regulacji i przy dużych różnicach obciążenia mieszanka może być za uboga/bogata, dlatego przy dobrze dobranym mikserze praktycznie można sobie darować ten sterownik. Nie chcę się tu spierać o szczegóły. Najważniejsze żeby dobrze dobrali mikser i wyregulowali całość to będzie hulać, ale moim zdaniem to niepotrzebne wywalanie pieniędzy. Pamiętaj, żeby dbać o układ WN: kable, świece, kopułka, palec, bo strzał może Cię duuuużo kosztować (przepływka, obudowa filtra).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lip 2007, 14:59

Wiem już mam wszystko kupione nowe i porządne. Nawet ten gościu mi sam powiedział że nie bedzie zakładał dopóki nie wym tego wszystkiego na nowe. Swiece NGK przewody BERU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl