Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK]- czy na forum jest monter instalacji LPG

Wszystko co związane z LPG
ODPOWIEDZ
WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

[80 B4 2.0 ABK]- czy na forum jest monter instalacji LPG

Post autor: WOJTEK26 » 02 lip 2007, 11:37

Witam chciałbym porozmawiać z osobą montująca instl. LPG która instalka jest lepsza. Mianowicie chodzi mi o silniczek krokowy: lepszy jest typowy silnik krokowy czy przepona elektromagnetyczna jak np. w BLIZ-u bo bede zakładał gaz i nie wiem na co sie zdecydować. Może są użytkowicy takich instalacji to też prosiłbym o opinie
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 21:19 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 13:19

Witam, nie jestem instalatorem ale zdecydowanie odradzam wynalazki typu Blitz, Stag2L itp. Na marginesie uważam, że do tego silniczka bezpieczniej jest włożyć sekwencję, a to ze względu na niebezpieczeństwo strzałów LPG, które w sekwencji maleją praktycznie do zera. Jeśli już koniecznie II generacja to na porządnym sterowniku. Np. Stag 150.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 lip 2007, 14:54

Ja mam STAG-300 i chodzi mi to tragicznie :-( W zimie jak silnik jest zimny to co chwilę gaśnie :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 15:14

OGr, żeby sekwencja dobrze pracowała nie wystarczy jej zamontować. 80% powodzenia to porządny warsztat dysponujący dużą wiedzą, doświadczeniem i znajomością tematu. Z tym wiąże się również odpowiedni dobór komponentów, 20% to staranny montaż i porządna regulacja, a nie jak w wielu przypadkach zdanie się na opcję autoadaptacji. Proponuję poszukać jakiegoś porządnego zakładu (najlepiej z hamownią podwoziową - niestety niewiele ich) i zrobić dokładne strojenie instalacji. Stag 300 to bardzo dobry sterownik. Niestety, jak wiadomo nawet najlepszą instalację można spartolić, a najprostszą tak dobrać i ustawić, że nie będzie z nią większych problemów.
Co do Twoich problemów to napisz coś więcej, co już sprawdzałeś, czy byłeś na regulacjach, ile ma przelatane instalka itd. itp. Przy jakiej temp. silnika i reduktora przechodzi na gaz, może jest po prostu za niski próg temperatury, chociaż to typowe tłumaczenie na początek wielu partaczy, ale zdarza się że podniesienie progu o 5-10*C załatwia problem. Niestety sekwencja ma tę cechę, że do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury reduktora. Przy zbyt niskiej temperaturze gaz jest źle odparowywany i po prostu zalewa silnik.

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 lip 2007, 15:30

Może i dobry nie zaprzeczam ale u mnie jest lipa. Instalatora mam 300 km od Krakowa i co jestem w domu to go znowu ustawia :-( Byłem u niego już chyba 15 razy i dalej jest to samo. Teraz dodatkowo zaczął mi palić 15l gazu po mieście :/ Trochę przesada. Nie mam pojęcia przy jakiej temp przełącza się na gazik bo wskazówka temp silnika ani drgnie.

EDIT: Sorki nie STAG-300 tylko STAG-200 mam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 15:45

Stag 200 to już trochę inna bajka. Z tego co mi wiadomo to 200 nie obsługuje wtryskiwaczy 1 omowych i ma problem z szybkimi wtryskami. Musiałbym bliżej przyjrzeć się mapie wtrysku gazu, żeby coś więcej móc napisać. Może są za duże albo za małe wtryskiwacze. Na marginesie nawet miejsce i kąt wwiercenia się w kolektor wtryskami gazowymi ma często kolosalne znaczenie. Jednak ABK to nie jest jakiś bardzo skomplikowany do zagazowania silnik.
Temperaturę przełączania sprawdza się i ustawia w programie diagnostycznym do sterownika LPG. Poszukaj dobrego gazownika gdzieś bliżej, czasem warto wyłożyć te parę złotych i cieszyć się jazdą, a nie czekać, aż dotychczasowy gaziarz się nauczy na Twoim autku jak to się robi :( .

Awatar użytkownika
OGr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1706
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:10
Lokalizacja: Kraków

Post autor: OGr » 09 lip 2007, 15:48

Nie znalazłem w Krakowie gazowników którzy są w stanie coś zrobić z tym gazem. Nikt tu tego nie montuje. Pozatym jaką mam gwarancję że jak zapłacę to mi to dobrze ustawią ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 lip 2007, 19:14

Tu Masz parę namiarów na chwalone warsztaty w Krakowie:
1. AUTOGAZ ul Beskidzka 7-KRAKÓW tel.12 4255304,
2. GARDOWSKIEGO 39 TEL. 012 658-79-18, 608616169, 603520714,
3. GAZ-HURT Patoła Jan, ul. Cystersów 21 tel. (0-12) 410-60-45, (0-12) 413-88-21, fax (0-12) 413-88-21 tel. komórkowy (605) 46-39-65,
4. "FUGAZI" ul. Lindego 5 Kraków,
5. Auto-gaz na ul. Dobrego Pasterza 120,
6. BKZ na Jana Pawła II (z tyłu Politechniki),
A tu Masz namiary na bezpośredniego dystrybutora producenta, może oni mają też serwis, a jak nie to pewnie wiedzą kto w Krakowie to montuje: Kraków OMVL Polska ul. Tetmayera 79 tel.: 012 626 48 96
I jeszcze link do lektury :-D Producent Stag'a
Gwarancją jest co najwyżej renoma zakładu. Chodzi mi o to, że próby wyegzekwowania naprawy gwarancyjnej czasem są o wiele kosztowniejsze dosłownie i w przenośni niż jedna wizyta w dobrym zakładzie.

Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

Post autor: wilu8 » 09 lip 2007, 21:18

WOJTEK26, kolega MEYDEY ma zaklad w Gubinie jest w temacie instalacji do audi jak cos to odezwij sie dam ci numer tel. niego :-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lip 2007, 09:11

Dzieki za info za tydzień autko bedzie juz zagazowane instalacja Blitz-a rozmawiałem z dwoma uzytkownikami ABK z tą instalacją i były montowane tam gdzie ja chce i są zadowoleni

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2007, 09:48

Szczerze radzę zrób jeszcze wywiad wśród taksiarzy, na czym jeżdżą, żebyś za rok, dwa nie pluł sobie brodę. BRC Blitz to w zasadzie atrapa sterownika. Nawet nie ma silniczka krokowego z prawdziwego zdarzenia. Regulacja tylko za pomocą tzw. Diagnostic Box, więc nic sobie nie podregulujesz w przyszłości, możliwości konfiguracji praktycznie żadne. Równie dobrze jak jest prawidłowo dobrany mikser można zamiast Blitza założyć I generację ze śrubą :( .

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lip 2007, 10:42

Wiem że nie ma silniczka krokowego ale to akurat nie jest wada tylko zaleta dzieki przeponie elektromagnetycznej jest szybsza reakcja na zmiane składu paliwa niż silniczka krokowego. Z tego co rozmawiałem bedzie włożona jakaś porządna emulacja sondy

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 lip 2007, 12:46

Szybsza owszem, ale mniej dokładna i o mniejszym zakresie regulacji i przy dużych różnicach obciążenia mieszanka może być za uboga/bogata, dlatego przy dobrze dobranym mikserze praktycznie można sobie darować ten sterownik. Nie chcę się tu spierać o szczegóły. Najważniejsze żeby dobrze dobrali mikser i wyregulowali całość to będzie hulać, ale moim zdaniem to niepotrzebne wywalanie pieniędzy. Pamiętaj, żeby dbać o układ WN: kable, świece, kopułka, palec, bo strzał może Cię duuuużo kosztować (przepływka, obudowa filtra).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 10 lip 2007, 14:59

Wiem już mam wszystko kupione nowe i porządne. Nawet ten gościu mi sam powiedział że nie bedzie zakładał dopóki nie wym tego wszystkiego na nowe. Swiece NGK przewody BERU

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga