[80 B4 2.0 ABK]- czy na forum jest monter instalacji LPG
[80 B4 2.0 ABK]- czy na forum jest monter instalacji LPG
Witam chciałbym porozmawiać z osobą montująca instl. LPG która instalka jest lepsza. Mianowicie chodzi mi o silniczek krokowy: lepszy jest typowy silnik krokowy czy przepona elektromagnetyczna jak np. w BLIZ-u bo bede zakładał gaz i nie wiem na co sie zdecydować. Może są użytkowicy takich instalacji to też prosiłbym o opinie
Ostatnio zmieniony 06 lip 2007, 21:19 przez WOJTEK26, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Witam, nie jestem instalatorem ale zdecydowanie odradzam wynalazki typu Blitz, Stag2L itp. Na marginesie uważam, że do tego silniczka bezpieczniej jest włożyć sekwencję, a to ze względu na niebezpieczeństwo strzałów LPG, które w sekwencji maleją praktycznie do zera. Jeśli już koniecznie II generacja to na porządnym sterowniku. Np. Stag 150.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
OGr, żeby sekwencja dobrze pracowała nie wystarczy jej zamontować. 80% powodzenia to porządny warsztat dysponujący dużą wiedzą, doświadczeniem i znajomością tematu. Z tym wiąże się również odpowiedni dobór komponentów, 20% to staranny montaż i porządna regulacja, a nie jak w wielu przypadkach zdanie się na opcję autoadaptacji. Proponuję poszukać jakiegoś porządnego zakładu (najlepiej z hamownią podwoziową - niestety niewiele ich) i zrobić dokładne strojenie instalacji. Stag 300 to bardzo dobry sterownik. Niestety, jak wiadomo nawet najlepszą instalację można spartolić, a najprostszą tak dobrać i ustawić, że nie będzie z nią większych problemów.
Co do Twoich problemów to napisz coś więcej, co już sprawdzałeś, czy byłeś na regulacjach, ile ma przelatane instalka itd. itp. Przy jakiej temp. silnika i reduktora przechodzi na gaz, może jest po prostu za niski próg temperatury, chociaż to typowe tłumaczenie na początek wielu partaczy, ale zdarza się że podniesienie progu o 5-10*C załatwia problem. Niestety sekwencja ma tę cechę, że do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury reduktora. Przy zbyt niskiej temperaturze gaz jest źle odparowywany i po prostu zalewa silnik.
Co do Twoich problemów to napisz coś więcej, co już sprawdzałeś, czy byłeś na regulacjach, ile ma przelatane instalka itd. itp. Przy jakiej temp. silnika i reduktora przechodzi na gaz, może jest po prostu za niski próg temperatury, chociaż to typowe tłumaczenie na początek wielu partaczy, ale zdarza się że podniesienie progu o 5-10*C załatwia problem. Niestety sekwencja ma tę cechę, że do prawidłowej pracy potrzebuje odpowiedniej temperatury reduktora. Przy zbyt niskiej temperaturze gaz jest źle odparowywany i po prostu zalewa silnik.
Może i dobry nie zaprzeczam ale u mnie jest lipa. Instalatora mam 300 km od Krakowa i co jestem w domu to go znowu ustawia Byłem u niego już chyba 15 razy i dalej jest to samo. Teraz dodatkowo zaczął mi palić 15l gazu po mieście Trochę przesada. Nie mam pojęcia przy jakiej temp przełącza się na gazik bo wskazówka temp silnika ani drgnie.
EDIT: Sorki nie STAG-300 tylko STAG-200 mam.
EDIT: Sorki nie STAG-300 tylko STAG-200 mam.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Stag 200 to już trochę inna bajka. Z tego co mi wiadomo to 200 nie obsługuje wtryskiwaczy 1 omowych i ma problem z szybkimi wtryskami. Musiałbym bliżej przyjrzeć się mapie wtrysku gazu, żeby coś więcej móc napisać. Może są za duże albo za małe wtryskiwacze. Na marginesie nawet miejsce i kąt wwiercenia się w kolektor wtryskami gazowymi ma często kolosalne znaczenie. Jednak ABK to nie jest jakiś bardzo skomplikowany do zagazowania silnik.
Temperaturę przełączania sprawdza się i ustawia w programie diagnostycznym do sterownika LPG. Poszukaj dobrego gazownika gdzieś bliżej, czasem warto wyłożyć te parę złotych i cieszyć się jazdą, a nie czekać, aż dotychczasowy gaziarz się nauczy na Twoim autku jak to się robi .
Temperaturę przełączania sprawdza się i ustawia w programie diagnostycznym do sterownika LPG. Poszukaj dobrego gazownika gdzieś bliżej, czasem warto wyłożyć te parę złotych i cieszyć się jazdą, a nie czekać, aż dotychczasowy gaziarz się nauczy na Twoim autku jak to się robi .
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Tu Masz parę namiarów na chwalone warsztaty w Krakowie:
1. AUTOGAZ ul Beskidzka 7-KRAKÓW tel.12 4255304,
2. GARDOWSKIEGO 39 TEL. 012 658-79-18, 608616169, 603520714,
3. GAZ-HURT Patoła Jan, ul. Cystersów 21 tel. (0-12) 410-60-45, (0-12) 413-88-21, fax (0-12) 413-88-21 tel. komórkowy (605) 46-39-65,
4. "FUGAZI" ul. Lindego 5 Kraków,
5. Auto-gaz na ul. Dobrego Pasterza 120,
6. BKZ na Jana Pawła II (z tyłu Politechniki),
A tu Masz namiary na bezpośredniego dystrybutora producenta, może oni mają też serwis, a jak nie to pewnie wiedzą kto w Krakowie to montuje: Kraków OMVL Polska ul. Tetmayera 79 tel.: 012 626 48 96
I jeszcze link do lektury Producent Stag'a
Gwarancją jest co najwyżej renoma zakładu. Chodzi mi o to, że próby wyegzekwowania naprawy gwarancyjnej czasem są o wiele kosztowniejsze dosłownie i w przenośni niż jedna wizyta w dobrym zakładzie.
1. AUTOGAZ ul Beskidzka 7-KRAKÓW tel.12 4255304,
2. GARDOWSKIEGO 39 TEL. 012 658-79-18, 608616169, 603520714,
3. GAZ-HURT Patoła Jan, ul. Cystersów 21 tel. (0-12) 410-60-45, (0-12) 413-88-21, fax (0-12) 413-88-21 tel. komórkowy (605) 46-39-65,
4. "FUGAZI" ul. Lindego 5 Kraków,
5. Auto-gaz na ul. Dobrego Pasterza 120,
6. BKZ na Jana Pawła II (z tyłu Politechniki),
A tu Masz namiary na bezpośredniego dystrybutora producenta, może oni mają też serwis, a jak nie to pewnie wiedzą kto w Krakowie to montuje: Kraków OMVL Polska ul. Tetmayera 79 tel.: 012 626 48 96
I jeszcze link do lektury Producent Stag'a
Gwarancją jest co najwyżej renoma zakładu. Chodzi mi o to, że próby wyegzekwowania naprawy gwarancyjnej czasem są o wiele kosztowniejsze dosłownie i w przenośni niż jedna wizyta w dobrym zakładzie.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Szczerze radzę zrób jeszcze wywiad wśród taksiarzy, na czym jeżdżą, żebyś za rok, dwa nie pluł sobie brodę. BRC Blitz to w zasadzie atrapa sterownika. Nawet nie ma silniczka krokowego z prawdziwego zdarzenia. Regulacja tylko za pomocą tzw. Diagnostic Box, więc nic sobie nie podregulujesz w przyszłości, możliwości konfiguracji praktycznie żadne. Równie dobrze jak jest prawidłowo dobrany mikser można zamiast Blitza założyć I generację ze śrubą .
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Szybsza owszem, ale mniej dokładna i o mniejszym zakresie regulacji i przy dużych różnicach obciążenia mieszanka może być za uboga/bogata, dlatego przy dobrze dobranym mikserze praktycznie można sobie darować ten sterownik. Nie chcę się tu spierać o szczegóły. Najważniejsze żeby dobrze dobrali mikser i wyregulowali całość to będzie hulać, ale moim zdaniem to niepotrzebne wywalanie pieniędzy. Pamiętaj, żeby dbać o układ WN: kable, świece, kopułka, palec, bo strzał może Cię duuuużo kosztować (przepływka, obudowa filtra).