Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z AVANT] Komputer w TDI - podłączenie VAG

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

[80 B4 1.9 TDI 1Z AVANT] Komputer w TDI - podłączenie VAG

Post autor: veteran » 31 lip 2010, 11:44

Od kilku dni próbowałem połączyć się z ECU (Audi 80 B4 z 1993, TDI, AVANT, przepływomierz BOSH) za pomocą programu VAG-COM 311-2 i kabla VIAKEN VAG KKL w wersji COM. Udało się dopiero po ustawieniu zaawansowanych parametrów portu COM1 w ten sposób (wyłączenie bufora FIFO):

Obrazek

oraz zmianie parametru Start Baud w programie VAG-COM z 0 na 240.

Mam nadzieję, że powyższe informacje pomogą osobom, które mają z tym problemu ;) A teraz pytanie. Poniżej zamieszczam zrzut grupy 000 z mojego samochodu. Wiem, że kąt wtrysku (blok 02) jest niepoprawny, ale powiedzcie mi w jaki sposób przeliczyć na stopnie wartość temperatury z bloków 07-09?

Obrazek
Ostatnio zmieniony 31 lip 2010, 18:54 przez veteran, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 31 lip 2010, 13:44

do regulacji powinna też pójść dawka paliwa masz śmiesznie niską ustaw na około 15 poz 4.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 31 lip 2010, 13:49

Po 1 _uwaga
Po 2 ECU jest we wszystkich wersjach w tym samym miejscu, czyli za kanałem nagrzewnicy ;-) w bagażniku masz ECU od ABS-u

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 31 lip 2010, 18:57

WOJTEK26 pisze:Po 1 Popraw proszę tytuł tego wątku zgodnie z regulaminem. Zastosuj w nim odpowiednie tagi. Dla działu technicznego tagi wyglądają tak. W przypadku nie poprawienia, zostanie on zamknięty lub usunięty !
Po 2 ECU jest we wszystkich wersjach w tym samym miejscu, czyli za kanałem nagrzewnicy ;-) w bagażniku masz ECU od ABS-u
Człowiek uczy się całe życie - poprawione ;) Usunąłem fragment o ECU w bagażniku żeby nie wprowadzał w błąd.
radi88 pisze:do regulacji powinna też pójść dawka paliwa masz śmiesznie niską ustaw na około 15 poz 4.
Podejrzewam, że chodzi o regulację za pomocą nastawnika znajdującego się wewnątrz pompy? Wracając do temperatury - czy prezentowane wartości da się przełożyć na stopnie C?

[ Dodano: 2010-07-31, 19:56 ]
Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie – czy niepoprawna wartość kąta zapłonu może być spowodowana źle założonym rozrządem (może przesunął się o jeden ząbek)?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 31 lip 2010, 23:06

veteran pisze:Podejrzewam, że chodzi o regulację za pomocą nastawnika znajdującego się wewnątrz pompy?
Raczej na zewnątrz ;-) ,to ta część do której wchodzi wtyczka .Popuszczasz trzy torxy i jedną serwisówkę i dajesz nastawnikiem w stronę grodzi jak chcesz zwiększyć dawkę ,do chłodnicy dajesz jak chcesz zmniejszyć dawkę .Tylko najpierw obrysuj sobie rysikiem pierwotne położenie nastawnika na pompie zeby mieć punkt odniesienia i dygasz nie więcej jak 0,5 mm bo to i tak dużo .
veteran pisze:Wracając do temperatury - czy prezentowane wartości da się przełożyć na stopnie C?
Oczywiście że się da ale ja nigdy się w to nie bawiłem bo na pierburgu temp.jest w normalnych jednostkach ;-)
veteran pisze:Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie – czy niepoprawna wartość kąta zapłonu może być spowodowana źle założonym rozrządem (może przesunął się o jeden ząbek)?
O ząbek to raczej nie bo byś pewnie nie jeżdził ,ale i tak masz kosmicznie przyspieszony kąt wtrysku .W twoim przypadku śmiało możesz dać pompą od silnika o ok.1mm .Powinien się po tym zbliżyć do wartości ok.50 -60
Ostatnio zmieniony 17 sie 2010, 13:19 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 17 sie 2010, 10:57

Kąt wtrysku ustawiony na jakieś 68, ale pojawił się mały problem – ciężko odpala na zimnym silniku, a jak załapie, to przez chwilę z wydechu wydostaje się chmurka białego dymu.

Czy w tej wersji audi kat wtrysku po rozgrzaniu silnika (lub dodawania gazu) ustalany jest przez komputer? Jeżeli tak, to może zwiększyć kont jak było, skoro i tak w czasie jazdy jest on korygowany automatycznie?

[ Dodano: 2010-08-17, 10:59 ]
MUNIOR, z tym dyganiem to miałeś rację ;) Nastawa o ułamek milimetra i kontra śrubą.

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 17 sie 2010, 12:34

jak opisujesz swoją historię to normalnie jakbym o swoim aucie słyszał.

mi przy kącie 190-200 palił dobrze ale przy ok 60 kopcił i na zimno nie odpalał...
radzę za wczasu zajrzeć do koła na wale
u mnie koło wygląda mniej więcej tak:

https://audi80.pl/b4-tdi-1z-92-bosch ... t42273.htm

Hamann
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 sty 2010, 16:47

Post autor: Hamann » 17 sie 2010, 13:13

tutaj masz cos o przeliczaniu wartosci :) http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 28 sie 2010, 09:07

Panowie, a czy kąt wtrysku powinien się zmieniać wraz ze wzrostem temperatury silnika? U mnie na zimno ma w okolicach 90, a po nagrzaniu spada do ok. 65.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 28 sie 2010, 21:18

veteran pisze:Panowie, a czy kąt wtrysku powinien się zmieniać wraz ze wzrostem temperatury silnika? U mnie na zimno ma w okolicach 90, a po nagrzaniu spada do ok. 65.
Oczywiście że sie zmienia po nagrzaniu i to jest prawidłowe .Działanie dynamicznej zmiany kąta wtrysku można sprawdzić przy użyciu vaga ,natomiast kąt 90 to stanowczo za wczesny ,trzeba opużnić do 65-55 ;-)

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 08 wrz 2010, 13:29

I nie wiem o co chodzi :/ Wczoraj bardzo dokładnie ustawiłem kąt wtrysku korzystając z TDI Timing w VAGu. Punkt przecięcia na wykresie znajdował się nieco powyżej niebieskiej linii i pięknie mieści się w wyznaczonych granicach. Dziś rano ledwo odpaliłem. Ostatnio trochę kombinowałem i trochę lepiej (kilka sekund i trochę poszarpie) odpalał tylko po wyjęciu wtyczki czujnika temperatury – grzeją wtedy świece (niedawno wymienione, wszystkie sprawne).

Co jeszcze może być powodem takiego stanu rzeczy? Kończąca się pompa, brudne wtryski, źle ustawiony rozrząd? Dodam, że jak już odpali to chodzi pięknie i nie brakuje mu mocy. Mechanik twierdzi, że wymianę rozrządu zaczyna właśnie od sprawdzenia zębatki na wale i nie mogła być uszkodzona.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2010, 14:46

rozrząd możesz sprawdzić, ustaw 0 na wale potem blokada w koło pompy i suwmiarka na płasko (lub inny płaskownik) ma wejść z tyłu w wycięcie w wałku rozrządu (jeśli będzie odwrócony wałek o 180 stopni w stosunku do koła pompy wtryskowej to mogą być problemy)

kolejnym co ma wpływ na odpalanie jest paliwo, kiedyś testowałem olej rzepakowy i jak silnik był ciepły to nie było problemu, ale rano ledwo odpaliłem, na normalnym paliwie przy kącie wtrysku ok 50 powinien rano palić dosłownie z półobrotu i to bez grzania świec

a może masz gdzieś pęknięty wężyk paliwowy i się zapowietrza :?:

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 08 wrz 2010, 19:10

Sprawdziłem wstępnie ustawienia rozrządu - ustawienie "0" powoduje, że koło pompy trafia we właściwe miejsce. Aby zobaczyć wałek należy zdjąć pokrywę?

Temat paliwa przerabiałem jakiś czas temu. Miejsce połączenia czujnika wody z obudową filtra miało skazę i paliwo zaczęło tamtędy wyciekać. Po załataniu wszystko wróciło do normy - objawy były podobne jak teraz.

Generalnie problemy zaczęły się po przestawieniu początku kąta wtrysku ze 160 do wartości pokazywanej przez VAG jako prawidłowa (ok. 60). Dzisiaj raz jeszcze dałem 160 i zobaczę jak będzie jutro.

Jeszcze jedno pytanie koledzy. Czy zaworki wyróżnione na zdjęciu mogą mieć coś wspólnego z moim problemem? Ten duży z czarnym grzybkiem brzęczy, a powinien chyba włączać/wyłączać się?

Obrazek

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 08 wrz 2010, 19:49

te zaworki nie mają nic wspólnego z odpalaniem, ten duży czarny to N18 i nic dobrego silnikowi nie robi więc zaślep EGR i możesz wywalić ten zawór

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 08 wrz 2010, 22:35

jak mozesz kolego to zrob logi na zimnym silniku i sprawdz ten walek rozrzadu czy rowniez jest dobrze ustawiony, pokaz logi z mb i z bs

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl