
[b4 1.9dti 1z] nastawnik
[b4 1.9dti 1z] nastawnik
witam mam w swoim aucie nastawnik hdk 114 czy 194 bedzie mial takie samo dzialanie i takie same parametry jeden gosc powiedzial ze jak wsadze te 194 to bedzie tak jak po chipie moze ktos z kolegow sie zna sie na tym z gory dzieki 

-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: Taa ... a swistak siedzi i zawija ...poy pisze:jeden gosc powiedzial ze jak wsadze te 194 to bedzie tak jak po chipie moze ktos z kolegow sie zna sie na tym z gory dzieki


Witam,
Zabrałem się za doprowadzenie B4 1Z z 92r do jazdy (auto siostry), główny problem wygląda identycznie jak w temacie https://audi80.pl/19tdi-1z-brak-reak ... t20458.htm. Po podpięciu vagiem wali błędami
01268 - Quantity Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Po małym wywiadzie co się działo z autem przez ostatnie 2 lata okazało się, że silniczek został wymieniony na inny, niemniej jednak chyba ktoś nie sprawdził z którego roku owa jednostka była. I tu mam pytania do was :
- Czy dobrze myślę, że to będzie wina nastawnika (po 94r)??
-Jakie nr są stosowane do 94r oraz po.
- Czy sama pompa(bez nastawnika) posiada różnice z lat przed 94 oraz po (czy mogę podmienić sam nastawnik) ??
Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Z góry dziękuje za odpowiedź jeżeli się mylę proszę o naprostowanie mojego myślenia
jeżeli nie znalazłem czegoś w "szukajce" to czekam na OPL
Zabrałem się za doprowadzenie B4 1Z z 92r do jazdy (auto siostry), główny problem wygląda identycznie jak w temacie https://audi80.pl/19tdi-1z-brak-reak ... t20458.htm. Po podpięciu vagiem wali błędami
01268 - Quantity Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Po małym wywiadzie co się działo z autem przez ostatnie 2 lata okazało się, że silniczek został wymieniony na inny, niemniej jednak chyba ktoś nie sprawdził z którego roku owa jednostka była. I tu mam pytania do was :
- Czy dobrze myślę, że to będzie wina nastawnika (po 94r)??
-Jakie nr są stosowane do 94r oraz po.
- Czy sama pompa(bez nastawnika) posiada różnice z lat przed 94 oraz po (czy mogę podmienić sam nastawnik) ??
Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Z góry dziękuje za odpowiedź jeżeli się mylę proszę o naprostowanie mojego myślenia
jeżeli nie znalazłem czegoś w "szukajce" to czekam na OPL

-
- Forum Audi 80
- Posty: 6166
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Numery na niewiele się zdadzą ,prościej spojrzeć na nastawnik ,jak ma przelew u góry na dekielku to potencjometryczny ,jak przelew z tyłu to indukcyjny .Dół pompy jest taki sam i można zamienić nastawnik ,tyle że bez zmiany kompa i przepływki nie będzie to hulaćwasand pisze:Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
I właśnie o to mi chodzi że cały silnik wraz z pompą przywędrował nie wiem skąd i został włożony wraz z pompą i nastawnikiem (nie sprawdzając pod który komp czy przepływke pasuje) Fotki całego silnika zrobię dzisiaj jak tylko zwlekę się na dół bo jeszcze dogorywam po sobocieMUNIOR pisze:Numery na niewiele się zdadzą ,prościej spojrzeć na nastawnik ,jak ma przelew u góry na dekielku to potencjometryczny ,jak przelew z tyłu to indukcyjny .Dół pompy jest taki sam i można zamienić nastawnik ,tyle że bez zmiany kompa i przepływki nie będzie to hulaćwasand pisze:Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.




Dzięki za szybkie odpowiedzi
Pozrdawiam Andrzej
karol121, MUNIOR, Faktycznie przelew u góry nastawnik potencjometryczny
Czyli przepływka bosch
wszystko się zgadza czyli nastawnik wymienię jutro albo pojutrze i postaram się ustawić dawkę
Mam uciętą wtyczkę przy starym nastawniku więc trochę lutowania mnie czeka.
Przy logowaniu na basic settings przy ok 2krpm wyrzucał error ;/ na measured blocks było ok.
Statyczny
![Obrazek]()
Dynamiczny 3 ci bieg
![Obrazek]()
Pozdrawiam Andrzej




Statyczny
Dynamiczny 3 ci bieg
Pozdrawiam Andrzej
wasand, ustaw porządnie dawkę paliwa, powinno być ok 15-20 przy temp. silnika 90st i wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu, nie wiem jak temp. ale masz dawkę ok 52-55 co jest tragedią :shock:
przesuń nastawnik w stronę ściany grodziowej tak żeby dawka w 000 Basic Settings była ok 15 (4 poz.)
jeśli chodzi o Basic Settings to zawsze będzie Error po dodaniu gazu
jeśli chodzi o kąt wtrysku to ustaw na ok 65 (BS000 druga poz.) bo 80 to trochę dużo
przesuń nastawnik w stronę ściany grodziowej tak żeby dawka w 000 Basic Settings była ok 15 (4 poz.)
jeśli chodzi o Basic Settings to zawsze będzie Error po dodaniu gazu

jeśli chodzi o kąt wtrysku to ustaw na ok 65 (BS000 druga poz.) bo 80 to trochę dużo