[b4 1.9dti 1z] nastawnik
[b4 1.9dti 1z] nastawnik
witam mam w swoim aucie nastawnik hdk 114 czy 194 bedzie mial takie samo dzialanie i takie same parametry jeden gosc powiedzial ze jak wsadze te 194 to bedzie tak jak po chipie moze ktos z kolegow sie zna sie na tym z gory dzieki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
:roll: Taa ... a swistak siedzi i zawija ... Chyba nigdy nie rozbierał nastawnika skoro gada takie głupoty .Nastawnik to w zasadzie tylko mechaniczny wykonawca poleceń z kompa i to mapy wtrysku zapisane w kosciach w kompie decydują ile paliwa podlać a nie sam nastawnik .I to właśnie zmiana tych map to popularnie zwany chip .Nastawnik zawiera w sobie tylko czujnik temp. paliwa ,rdzeń z cewką i ruchomym wirnikiem , pierscień RSW który zwraca do kompa dokładne położenie nastawnika i to wszystko,żadnej elektroniki jak to twierdzą co nie którzy" znawcy "poy pisze:jeden gosc powiedzial ze jak wsadze te 194 to bedzie tak jak po chipie moze ktos z kolegow sie zna sie na tym z gory dzieki
Witam,
Zabrałem się za doprowadzenie B4 1Z z 92r do jazdy (auto siostry), główny problem wygląda identycznie jak w temacie https://audi80.pl/19tdi-1z-brak-reak ... t20458.htm. Po podpięciu vagiem wali błędami
01268 - Quantity Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Po małym wywiadzie co się działo z autem przez ostatnie 2 lata okazało się, że silniczek został wymieniony na inny, niemniej jednak chyba ktoś nie sprawdził z którego roku owa jednostka była. I tu mam pytania do was :
- Czy dobrze myślę, że to będzie wina nastawnika (po 94r)??
-Jakie nr są stosowane do 94r oraz po.
- Czy sama pompa(bez nastawnika) posiada różnice z lat przed 94 oraz po (czy mogę podmienić sam nastawnik) ??
Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Z góry dziękuje za odpowiedź jeżeli się mylę proszę o naprostowanie mojego myślenia
jeżeli nie znalazłem czegoś w "szukajce" to czekam na OPL
Zabrałem się za doprowadzenie B4 1Z z 92r do jazdy (auto siostry), główny problem wygląda identycznie jak w temacie https://audi80.pl/19tdi-1z-brak-reak ... t20458.htm. Po podpięciu vagiem wali błędami
01268 - Quantity Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Po małym wywiadzie co się działo z autem przez ostatnie 2 lata okazało się, że silniczek został wymieniony na inny, niemniej jednak chyba ktoś nie sprawdził z którego roku owa jednostka była. I tu mam pytania do was :
- Czy dobrze myślę, że to będzie wina nastawnika (po 94r)??
-Jakie nr są stosowane do 94r oraz po.
- Czy sama pompa(bez nastawnika) posiada różnice z lat przed 94 oraz po (czy mogę podmienić sam nastawnik) ??
Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Z góry dziękuje za odpowiedź jeżeli się mylę proszę o naprostowanie mojego myślenia
jeżeli nie znalazłem czegoś w "szukajce" to czekam na OPL
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Numery na niewiele się zdadzą ,prościej spojrzeć na nastawnik ,jak ma przelew u góry na dekielku to potencjometryczny ,jak przelew z tyłu to indukcyjny .Dół pompy jest taki sam i można zamienić nastawnik ,tyle że bez zmiany kompa i przepływki nie będzie to hulaćwasand pisze:Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
I właśnie o to mi chodzi że cały silnik wraz z pompą przywędrował nie wiem skąd i został włożony wraz z pompą i nastawnikiem (nie sprawdzając pod który komp czy przepływke pasuje) Fotki całego silnika zrobię dzisiaj jak tylko zwlekę się na dół bo jeszcze dogorywam po sobocie tu są wcześniej zrobione fotki nr pompy i nastawnika pewnie nic tu nie wniosą pewnie ale co tamMUNIOR pisze:Numery na niewiele się zdadzą ,prościej spojrzeć na nastawnik ,jak ma przelew u góry na dekielku to potencjometryczny ,jak przelew z tyłu to indukcyjny .Dół pompy jest taki sam i można zamienić nastawnik ,tyle że bez zmiany kompa i przepływki nie będzie to hulaćwasand pisze:Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Dzięki za szybkie odpowiedzi
Pozrdawiam Andrzej
karol121, MUNIOR, Faktycznie przelew u góry nastawnik potencjometryczny Czyli przepływka bosch wszystko się zgadza czyli nastawnik wymienię jutro albo pojutrze i postaram się ustawić dawkę Mam uciętą wtyczkę przy starym nastawniku więc trochę lutowania mnie czeka. Przy logowaniu na basic settings przy ok 2krpm wyrzucał error ;/ na measured blocks było ok.
Statyczny
Dynamiczny 3 ci bieg
Pozdrawiam Andrzej
Statyczny
Dynamiczny 3 ci bieg
Pozdrawiam Andrzej
wasand, ustaw porządnie dawkę paliwa, powinno być ok 15-20 przy temp. silnika 90st i wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu, nie wiem jak temp. ale masz dawkę ok 52-55 co jest tragedią :shock:
przesuń nastawnik w stronę ściany grodziowej tak żeby dawka w 000 Basic Settings była ok 15 (4 poz.)
jeśli chodzi o Basic Settings to zawsze będzie Error po dodaniu gazu
jeśli chodzi o kąt wtrysku to ustaw na ok 65 (BS000 druga poz.) bo 80 to trochę dużo
przesuń nastawnik w stronę ściany grodziowej tak żeby dawka w 000 Basic Settings była ok 15 (4 poz.)
jeśli chodzi o Basic Settings to zawsze będzie Error po dodaniu gazu
jeśli chodzi o kąt wtrysku to ustaw na ok 65 (BS000 druga poz.) bo 80 to trochę dużo