Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9dti 1z] nastawnik

poy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2010, 19:42

[b4 1.9dti 1z] nastawnik

Post autor: poy » 29 sie 2010, 14:42

witam mam w swoim aucie nastawnik hdk 114 czy 194 bedzie mial takie samo dzialanie i takie same parametry jeden gosc powiedzial ze jak wsadze te 194 to bedzie tak jak po chipie moze ktos z kolegow sie zna sie na tym z gory dzieki :-?

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 29 sie 2010, 14:50

nastawniki są zamienne, nic się nie zmieni.

poy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2010, 19:42

Post autor: poy » 29 sie 2010, 15:29

dzieki za odpowiedz

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 29 sie 2010, 17:06

poy pisze:jeden gosc powiedzial ze jak wsadze te 194 to bedzie tak jak po chipie moze ktos z kolegow sie zna sie na tym z gory dzieki :-?
:roll: Taa ... a swistak siedzi i zawija ... ;-) Chyba nigdy nie rozbierał nastawnika skoro gada takie głupoty .Nastawnik to w zasadzie tylko mechaniczny wykonawca poleceń z kompa i to mapy wtrysku zapisane w kosciach w kompie decydują ile paliwa podlać a nie sam nastawnik .I to właśnie zmiana tych map to popularnie zwany chip .Nastawnik zawiera w sobie tylko czujnik temp. paliwa ,rdzeń z cewką i ruchomym wirnikiem , pierscień RSW który zwraca do kompa dokładne położenie nastawnika i to wszystko,żadnej elektroniki jak to twierdzą co nie którzy" znawcy " ;-)

poy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 mar 2010, 19:42

Post autor: poy » 29 sie 2010, 19:40

to znaczy ze te nastawniki sa takie i niczym sie nie roznia a numery na nich sa inne czemu

Awatar użytkownika
joandaw
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 840
Rejestracja: 27 sty 2010, 18:06

Post autor: joandaw » 29 sie 2010, 20:19

Nastawniki są różne masz nastawnik indukcyjny od 94 r i potencjometryczny poniżej 94r. A numery są różne bo każda wyprodukowana część ma swój numer identyfikacyjny ;-)

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 04 wrz 2010, 07:46

Witam,
Zabrałem się za doprowadzenie B4 1Z z 92r do jazdy (auto siostry), główny problem wygląda identycznie jak w temacie https://audi80.pl/19tdi-1z-brak-reak ... t20458.htm. Po podpięciu vagiem wali błędami
01268 - Quantity Adjuster (N146)
17-10 - Control Difference - Intermittent
00526 - Brake Light Switch-F
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
00000 - End of Output
00-00 - -
00000 - End of Output
00-00 - -
Po małym wywiadzie co się działo z autem przez ostatnie 2 lata okazało się, że silniczek został wymieniony na inny, niemniej jednak chyba ktoś nie sprawdził z którego roku owa jednostka była. I tu mam pytania do was :
- Czy dobrze myślę, że to będzie wina nastawnika (po 94r)??
-Jakie nr są stosowane do 94r oraz po.
- Czy sama pompa(bez nastawnika) posiada różnice z lat przed 94 oraz po (czy mogę podmienić sam nastawnik) ??
Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Z góry dziękuje za odpowiedź jeżeli się mylę proszę o naprostowanie mojego myślenia
jeżeli nie znalazłem czegoś w "szukajce" to czekam na OPL :-/

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 04 wrz 2010, 19:05

jak masz audi z 92r to na 100% nastawnik potencjometryczny chyba ze ktos oprocz silnika podmienil cala wiazke od ecu i przeplywke, zrob fotke silnika jaki jest w aucie i wszystko bedzie jasne co do problemu pedalu gazu to moge sprobowac pomoc

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 wrz 2010, 20:02

wasand pisze:Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Numery na niewiele się zdadzą ,prościej spojrzeć na nastawnik ,jak ma przelew u góry na dekielku to potencjometryczny ,jak przelew z tyłu to indukcyjny .Dół pompy jest taki sam i można zamienić nastawnik ,tyle że bez zmiany kompa i przepływki nie będzie to hulać

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 05 wrz 2010, 11:55

MUNIOR pisze:
wasand pisze:Dziś sprawdzę jaki nr pompy i nastawnika mam.
Numery na niewiele się zdadzą ,prościej spojrzeć na nastawnik ,jak ma przelew u góry na dekielku to potencjometryczny ,jak przelew z tyłu to indukcyjny .Dół pompy jest taki sam i można zamienić nastawnik ,tyle że bez zmiany kompa i przepływki nie będzie to hulać
I właśnie o to mi chodzi że cały silnik wraz z pompą przywędrował nie wiem skąd i został włożony wraz z pompą i nastawnikiem (nie sprawdzając pod który komp czy przepływke pasuje) Fotki całego silnika zrobię dzisiaj jak tylko zwlekę się na dół bo jeszcze dogorywam po sobocie :) tu są wcześniej zrobione fotki :) nr pompy i nastawnika :) pewnie nic tu nie wniosą pewnie ale co tam :)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dzięki za szybkie odpowiedzi
Pozrdawiam Andrzej

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 05 wrz 2010, 12:38

zrób zdjęcie całej pompy ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 05 wrz 2010, 14:37

jest to pompa z nastawnikiem potencjometrycznym

[ Dodano: 2010-09-05, 14:38 ]
a wtryski kolega ma 2sprezynowe

wasand
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 wrz 2010, 07:12
Lokalizacja: Wawa/Ostrowiec Św.

Post autor: wasand » 06 wrz 2010, 07:27

karol121, MUNIOR, Faktycznie przelew u góry nastawnik potencjometryczny :) Czyli przepływka bosch :) wszystko się zgadza czyli nastawnik wymienię jutro albo pojutrze i postaram się ustawić dawkę :) Mam uciętą wtyczkę przy starym nastawniku więc trochę lutowania mnie czeka. :) Przy logowaniu na basic settings przy ok 2krpm wyrzucał error ;/ na measured blocks było ok.
Statyczny
Obrazek
Dynamiczny 3 ci bieg
Obrazek
Pozdrawiam Andrzej

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 06 wrz 2010, 11:11

wasand, ustaw porządnie dawkę paliwa, powinno być ok 15-20 przy temp. silnika 90st i wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu, nie wiem jak temp. ale masz dawkę ok 52-55 co jest tragedią :shock:

przesuń nastawnik w stronę ściany grodziowej tak żeby dawka w 000 Basic Settings była ok 15 (4 poz.)

jeśli chodzi o Basic Settings to zawsze będzie Error po dodaniu gazu ;-)

jeśli chodzi o kąt wtrysku to ustaw na ok 65 (BS000 druga poz.) bo 80 to trochę dużo

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 06 wrz 2010, 14:54

ustaw tak jak radzi UKI co do dawki to moze i byc nawet wartosc 11, a teraz jest 55 bo pewnie nastawnika nikt nie ruszal i napewno ma jeszcze plombe

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl