Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Odpala na chwile

syku84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2010, 14:46

Post autor: syku84 » 29 sie 2010, 14:40

czujnik temperatury ale czego?? Tak teraz jest tak jak powinno byc wymieniłem swiece i juz zapala sie tylko na chwile.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 29 sie 2010, 14:50

czujnik temperatury cieczy chłodzącej ten w króćcu przy głowicy niebieski <ok>

syku84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2010, 14:46

Post autor: syku84 » 01 wrz 2010, 09:59

odpalilem dziś z rana na wymienionych świecach tego czujnika cieczy chłodzącej na razie nie ruszalem. Pochodził trochę na wolonych obrotach więc zacząłem sprawdzać na postoju jak wchodzi na wyższe obroty wszysto wyglądało dobrze po czym wróciłem na wolne obroty lecz teraz wolne obroty były trochę za wysokie i praca silnika była nie równa, pochodził tak z minutę i sam zgasł i aby odpalic znów trzeba chechlac aby odpalila.teraz zauważyłem ze w przewodzie od filtru paliwa lecą pęcherzyki powietrza do pompy a na powrocie idzie taka niby piana

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 wrz 2010, 11:05

bo masz pęknięty wężyk paliwowy między filtrem a pompą lub między pompą a filtrem (powrotny) albo któraś opaska za luźno lub niedokręcony filtr paliwa i nie ma się co dziwić że gaśnie bo na samym powietrzu bez paliwa chodził nie będzie <ok>

załóż przeźroczysty wężyk przed filtrem to będziesz wiedział czy powietrze ciągnie od filtr czy między filtrem z zbiornikiem ;-) jak będzie dziurawy wężyk na zasilaniu to nigdzie nie będzie wycieków a powietrze będzie ciągnął, na 90% masz pęknięty/dziurawy wężyk między filtrem a pompą

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 wrz 2010, 11:06

syku84 pisze:odpalilem dziś z rana na wymienionych świecach
Bez znaczenia ,i tak nie grzały .
syku84 pisze:zauważyłem ze w przewodzie od filtru paliwa lecą pęcherzyki powietrza do pompy a na powrocie idzie taka niby piana
Ewidentnie gdzieś ci powietrze zasysa do paliwa

syku84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2010, 14:46

Post autor: syku84 » 01 wrz 2010, 11:24

nie wazne czy grzały czy nie ja mam problem z odpalaniem a nie ze swiecami czy grzeja czy nie. trudno sie nie domyslic ze gdzies powietrze łapie. jaka moze byc przyczyna ze gasnie po tym jak troche pochodzi. czy to jakis czujnik czy wina moze lezy po jakies czesci mechanicznej?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 01 wrz 2010, 11:30

syku84 pisze:trudno sie nie domyslic ze gdzies powietrze łapie. jaka moze byc przyczyna ze gasnie po tym jak troche pochodzi.
UKI_XX pisze:nie ma się co dziwić że gaśnie bo na samym powietrzu bez paliwa chodził nie będzie <ok>

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2010, 11:31

Filtr paliwa zalałeś ropką podczas wymiany? Powietrze może łapać na gumowych przewodach między filtrem a pompą, na ich opaskach bądź na przewodach miedzianych między bakiem a filtrem paliwa - to też sprawdź wjeżdżając na kanał, przewody idą po prawej stronie samochodu.

Gasnąć może również jak elektrozaworek w pompie nie dostanie prądu, blokuje dopływ paliwa i tyle. A czy przed zgaśnięciem silnik zaczyna się dusić? Czy gaśnie tak jakbyś kluczyk przekręcił?

syku84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2010, 14:46

Post autor: syku84 » 01 wrz 2010, 12:11

tak zalałem firtr przy wymianie. Gasnie tak jakbym wyłaczył z kluczyka odrazu. Nie ma adnego szarpania to jest na postoja a jak jest podczas jazdy to nie wiem.musze to sprawdzic
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 12:25 przez syku84, łącznie zmieniany 1 raz.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 01 wrz 2010, 12:24

syku84 pisze:nie wazne czy grzały czy nie ja mam problem z odpalaniem a nie ze swiecami czy grzeja czy nie. trudno sie nie domyslic ze gdzies powietrze łapie. jaka moze byc przyczyna ze gasnie po tym jak troche pochodzi. czy to jakis czujnik czy wina moze lezy po jakies czesci mechanicznej?
Ja odpuszczam ,obawiam się że nie jesteśmy ci w stanie pomóc ;-) bo masz problem nie tylko z autem ale i z...no właśnie domyśl się

syku84
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 27 sie 2010, 14:46

Post autor: syku84 » 01 wrz 2010, 12:33

o tej dziurce na przewodzie ze zbiornika do filtru paliwa to wiem i bierze z tamtad paliwo ale tak jezdziłem duzo wczesniej i w niczym to nie przeszkadzało i nie gasł mi chwile po tym jak pochodził. Babelki nie przeszkadzały wiec o takie rzeczy nie pytam. po prostu chce sie dowiedziec czemu auto moze gasna w taki sposob jak z kluczyka czy to ten czujnik w pompie wtryskowej?

lukaszwaniek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 74
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:45
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: lukaszwaniek » 01 wrz 2010, 13:35

Podepnij kompa i zobacz jaki błąd wyskoczył. Może to nastawnik. Ja miałem uszkodzony nastawnik to podczas jazdy silnik gasł tak jak bym kluczyk przekręcił po czym redukcja na niższy bieg i niekiedy zaskoczył a niekiedy nie. Jadąc wolno to silnik zgasł i nie chciał odpalić. Dopiero po jakimś czasie palił.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2010, 15:45

Diesla da się zgasić na 3 sposoby:

1) Odcięcie dopływu paliwa przez elektrozaworek w pompie.
2) Przez brak powietrza (arwam to na filmiku zademonstrował raz).
3) Przez zduszenie silnika na wysokim biegu/wciśnięciem hamulca podczas jazdy i wbitym biegu.

Falują Ci obroty na biegu jałowym?

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 01 wrz 2010, 22:44

syku84 pisze:teraz zauważyłem ze w przewodzie od filtru paliwa lecą pęcherzyki powietrza do pompy a na powrocie idzie taka niby piana
kolega jest strasznie uparty, szuka dziury w całym i woli wymienić pół silnika a pękniętego wężyka mu się nie chce :roll:
syku84 pisze:ale tak jezdziłem duzo wczesniej i w niczym to nie przeszkadzało i nie gasł mi chwile po tym jak pochodził
wcześniej wężyk nie miał dziurki (z fabryki wyjeżdżają samochody bez dziurki w wężyku paliwowym), potem zrobiła się mała i szło więcej paliwa jak powietrza, a teraz jest duża i idzie więcej powietrza jak paliwa więc jakby miał na tym pracować to chyba byłoby perpetuum mobile <ok>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 02 wrz 2010, 19:09

przezroczysty węzyk wszystko pokaze jak szklana kula <ok> a jak kolega tego nie zastosuje tzn że nie szuka pomocy, kolega UKI dobrze radzi wystarczy posluchać i problem z głowy pozdro

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl