Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Czy to alternator padł? Wariujące kontrolki i brak ład

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[All] Czy to alternator padł? Wariujące kontrolki i brak ład

Post autor: trepek » 01 wrz 2010, 15:41

Od dwóch dni mam problem z kontrolkami i ładowaniem w moim b3. Cały czas świeci mi się kontrolka ładowania, migają heble i od wody. Raz za ile uruchomi się kontrolka oleju i zabrzęczy brzęczyk (dwa ostatnie tylko na biegu jałowym) gdy w tym samym czasie wskaźnik ciśnienia oleju pokazuje prawidłowe wartości (mam dodatkowe zegary). Obrotomierz na biegu jałowym wogóle nie działa, później strasznie się buja i ok 2500-3000 obr "uspokaja się" i zaczyna normalnie wskazywać. Na biegu jałowym mam ok 12V (wskazania dodatkowego zegara i wartości mierzone na akumulatorze są podobne, różnią się o ok 0.3V, mniejsze są na dodatkowym zegarze). Przy 3tys obr z ledwością dobija do 14V.
Wymieniłem dzisiaj regulator napięcia w samochodzie i dalej to samo.

Co to może być? Alternator? Jakaś dioda w nim? Stało mi się to nagle. Podjechałem na stacje paliw zatankować i jak zapaliłem samochód by odjechać - zaczęło się :-/

gregu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 25 sie 2010, 10:38
Lokalizacja: Kraków/Przemyśl

Post autor: gregu » 01 wrz 2010, 15:47

a pasek z ładowania nie strzelił?

Kiedyś jak nie miałem ładowania (pasek) to też choineczka się pojawiła :/

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 01 wrz 2010, 15:54

Pasek jest, najwyżej zobacze jutro, czy się nie ślizga. Ale to wszystko nagle się stało, podjeżdżam - działa, odjeżdżam - dyskoteka.

EDIT:
Nie dokońca wszystko to stało się w jednej chwili. Kontrolki oleju oraz obrotomierz dołączyły wczoraj.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2010, 11:25

Obrotek bierze sygnał z alternatora. Dodatkowo te migające kontrolki z którymi też kiedyś miałem problem gdy padł mi regulator. Ja obstawiam alternator, bo dużo na niego wskazuje. Ale co konkretnie mogło się w nim uwalić, tego nie powiem :-(

Awatar użytkownika
Shutter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 24 sie 2009, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shutter » 02 wrz 2010, 12:02

wydaje mi się że gdyby alternator Ci padł to w ogóle ładowania byś nie miał a wskaźnik ładowania by CI szybko spadał. Miałem już tak kilka razy, zaczęło sięod tego że przestawał mi działac obrotomierz i prędkościomierz i inne wskaźniki aż w końcu padł. a to było wynikiem słabo naciągnietego paska bo śruba mocująca alternator zerwała sięi alternato troszke opadł. A może bezpiecnziki obejrzyj wszystkie(?)

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 02 wrz 2010, 12:07

trepek, a może skończyły Ci się szczoty w regulatorze napięcia?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 02 wrz 2010, 12:21

trepek, a może skończyły Ci się szczoty w regulatorze napięcia?
Pisał że regulator wymieniał, a on jest razem ze szczotkami.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 wrz 2010, 14:11

Obrotomierz mi przestał dzisiaj działać.
Wymiana regulatora napięcia spowodowała, że średnie ładowanie nieznacznie wzrosło a maksymalne czasem dochodzi do 16V! Przy włączonych światłach, radiu i dmuchawie na drugim biegu.
Do tego tradycyjnie czasem na biegu jałowym zapali się kontrolka oleju i włączy się brzęczyk, czasem brzęczyk dzwoni a kontrolka oleju się nie świeci (na biegu jałowym oczywiście, wystarczy lekko dodać gazu a ani brzęczyk ani kontrolka oleju się nie odzywają).

Dziś samochód stał pod uczelnią z jakieś 5 godzin, w Krakowie panowała wtedy względna pogoda, z niewielkimi przejaśnieniami słońca, deszcz nie padał.
Po uruchomieniu silnika kilka razy zapaliła mi się kontrolka grzania świec :shock:
Kontrolka ładowania już się tak mocno nie świeci i nie ważne jest, czy ładowanie wynosi 12.5V czy 14V, kontrolka ładowania i tak się będzie mocniej bądź słabiej świeciła.

Dodam jeszcze, że rok temu wymieniłem stabilizator napięcia bo kontrolka ładowania mi świrowała, zresztą podobnie jak teraz, wtedy to pomogło, dzisiaj nie... Chociaż i tak na tym rocznym stabilizatorze od początku miałem tak, że na biegu jałowym ładowanie wynosi 12.5V i delikatnie jażyła sie kontrolka ładowania. Wystarczyło tylko aby podnieść obroty o 50 (dosłownie jakieś 50 obr/min) aby ładowanie było w granicy 14V. Nie wiem, może komuś ta informacja w czymś pomoże.

Awatar użytkownika
Shutter
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 116
Rejestracja: 24 sie 2009, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Shutter » 02 wrz 2010, 23:05

albo masz gdzieś problem może na kablach albo nie wiem a jak wygląda sprawa jeśli wrzócisz wsteczny bieg. bo jałowy bądz 1 itd to nic w sumie. bo jak wrzócisz wsteczny to światła się zapalają i troszke napięcie spada.Może jakiś czujnik CI padł hm nie wiem co jeszcze a te bezpieczniki sprawdziłeś ? masz wszystkie dobrze wstawione ? odpowiednie do każdej przegródki ?

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 02 wrz 2010, 23:18

Ja do bezpieczników nie zaglądałem rok czasu - jak kupiłem sprawdziłem czy wszystkie są OK i to wsio.

Stało się to wszystko jak odpaliłem samochód spod stacji. Ja już też nie wiem o co biega...
Pasek sprawdzony, luźny nie jest.

Ostatnie co mi przychodzi do głowy to to, że poprzedni właściciel zamontował coś na wzór "automatyczne włącznika świateł" który automatycznie zapala światła po uruchomieniu silnika.
Mam pod kierownicą przycisk do jego wyłączenia. Pamiętam, że jak kiedyś też mi się "bujał" obrotomierz to po wyłączeniu tego ustrojstwa obrotomierz uspokałaj się.
Ehh... Dwa kable na krzyż w samochodzie i problem z elektryką :-/
Przeca to diesel z komorą wirową! Full mechanic. <osohozi>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 03 wrz 2010, 00:17

trepek pisze:Przeca to diesel z komorą wirową! Full mechanic. <osohozi>
No to powiem ci że mi kiedyś SB na wolnych od czasu do czasu zafalował obrotami (tak jak by przez chwilę nie przepalał na jedne gar) i to przez regulator napięcia w alternatorze.

_DJ_3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 221
Rejestracja: 08 lut 2010, 09:06

Post autor: _DJ_3 » 03 wrz 2010, 12:17

rozbierz alternator i sprawdz czy gdzieś a konkretniej to jak w moim abk sie zapalały kontrolki i raz gasły to szczotki na regulatorze się starły a kiedyś jak do alterka dokręcałem kable jeden z nich jest dokręcany nakrętkom 10 to śruba w nim się ruszała i drucik do niej przygrzany sie oberwał ale jak dodałem gazu ładowanie się załańczało przy 2500tys obr a kontrolni sie paliły wię to sprawdz i ewentualnie na wirniku od altka nie wiem jak to tam się zwie ale to miejsce gdzie szczotki od regulatora się stykają z wirnikiem bo może tam ci się już wytarło i styku dobrego nie ma

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 03 wrz 2010, 12:28

ja widzę tylko 3 możliwości (w kolejności najbardziej prawdopodobnej)

1. Uszkodzony komutator (bierznia po której pracują szczotki). Gdy choć trochę będzie nie równa powierzchnia tarcia to będa takie cyrki jak u Ciebie. Po wymienie szczotek na nowe (dłuższe) efekt jest taki jak u Ciebie. By naprawić komutator trzeba po prostu go przetoczyć.

2. "Luźny styk". Poszukałbym gdzieś lużnego styku na połączeniu aku-altek. Najpewniej problem z wsuwką (ma to też związek z obrotami. Z naprawą nie powinno być problemu.

3. Uszkodzona dioda/diody w alternatorze jednak zdarza się to stosunkowo nieczęsto. Uszkodzenie objawia się takimi problemami jak u Ciebie. Nie opłaca się naprawiać.


Gdyby to nie pomogło to wymieniłbym alternator na inny/sprawny



warto też miernikiem sprawdzić ładowanie na alternatorze bo wówczas będziesz wiedział czy problem leży w nim czy w kablach dalej.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 03 wrz 2010, 13:05

No to na 99% komutator bo jest nierówny i szczotki w regulatorze napięcia nierówno się ścierają - ewidentnie są na nich zarysowania i to dość głębokie oraz posiadają "progi", gwałtowne zejścia jak by się od pewnym miejsc bardziej zdzierały.

Awatar użytkownika
Gruszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 521
Rejestracja: 27 cze 2007, 15:14
Lokalizacja: Kąpino

Post autor: Gruszka » 03 wrz 2010, 18:44

trepek a ja powiem że mam to samo i na 100% jest to dioda. Albo kupujesz używany albo regenerujesz w tej samej cenie stary alternator. U mnie na początku jeszcze jak wkręciłem na 3000 obr/min to jeszcze łapała a po kilku dniach już padło całkiem ładowanie. Również próbowałem z komutatorem i stabilizatorem ale po tym co piszesz to jak wyżej 100% dioda. <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl