Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Filtr Paliwa

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 28 sie 2010, 08:05

UKI_XX pisze:a nie pomyślałeś o tym, że zanim filtr się odpowietrzy to musi minąć trochę czasu :?: nawet jak się zaleje filtr paliwem to zawsze się znajdzie trochę powietrza w zakamarkach i w wyniku drgań przedostanie się ono dalej do pompy, ta sama ilość powietrza w wężyku od pompy ma większą objętość ze względu na niższe ciśnienie jakie powstaje w wyniku zasysania paliwa przez pompę
Kolego ale chyba 2 miesiące i przejechane 5 tyś km to wystarczy żeby filtr sie odpowietrzył, to nie jest tak ze w przewodach są bąbelki, ropa w nich płynie poł na pół z powietrzem. A jeżeli chodzi o bak to chciałem go wyczyścić przed założeniem nowego filtra żeby wykluczyć jedną przyczynę. Dobra przekonaliście mnie, kupię tą pompkę i będę szukał dalej.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 28 sie 2010, 09:02

zupens pisze:Dzisiaj znowu walczyłem z powietrzem w przewodach paliwowych. Wymieniłem wszystkie wężyki nadmiarowe przy wtryskach jak i ten od wtrysku do pompy, wyjąłem filtr odkręciłem korek od dołu i zaczęła lecieć czysta ropa, dużego syfu tam nie było, następnie zdemontowałem podgrzewacz i go rozebrałem, wyciagnąłem kulke i sprężynkę później złożyłem wszystko do kupy, ma wężu idącym od baku do filtra założyłem zawór kierunkowy żeby mi się paliwo nie cofało.
czyżby od wczoraj minęły dwa miesiące <hmm> jak dostanie się powietrze do filtra (jak go rozkręcisz lub zabraknie paliwa) to zanim się w pełni odpowietrzy przejedziesz kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt kilometrów co nie znaczy że już masz wszystko szczelne

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 01 wrz 2010, 17:07

Ja się dołączę do problemu bo mam to samo. Kolega UKI_XX ma rację, jeśli układ jest nie szczelny i się go odnowa rozkręci i skręci to musi się trochę km zrobić żeby zobaczyć czy problem miną bo same bombelki odrazu nie znikną. I takie szukanie po kawałku nić nie da bo trzeba by było, jedną rzecz zrobić i przejechać trochę km jak to nie pomogło to następną i tak w kółko, wiec i ja tą pompkę zakupie i zobaczę :-)

i jeszcze jedno czym dokręcacie filtr? widziałem takie klucze do filtra warto kupić czy macie swoje metody?
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 18:12 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 wrz 2010, 17:10

możesz kupić klucz ale ja w rękach dokręcam i jest ok

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 01 wrz 2010, 17:11

właśnie kolego i ja teraz w rękach dokręciłem i mam nie szczelnie ale nie musi to być tutaj przyczyna
levis1991 pisze: tutaj daje wam filterek specjalny do desla ktory bardzo dobrze sie sprawuje i starczy go zmieniac raz na 4 miesiace przez 2 lata a kosztuje zaledwie 5zł
kolego jak się ten filterek nazywa dokładniej, jakiś link do aukcji jak byś miał? <piwo>
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 19:05 przez Judy80d, łącznie zmieniany 1 raz.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 01 wrz 2010, 19:00

http://moto.allegro.pl/filtr-paliwa-uni ... 05399.html coś takiego tylko że do diesla -filtr wstępny ja mam założony taki pod kątem koszt 6zł i nawet ma w sobie zawór zwrotny dobra sprawa pytaj w sklepach powinieneś bez problemu dostać <ok>

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 01 wrz 2010, 19:49

kup specjalny filterek wstepny do desla koszt w sklepie 5zł... Firmy Filtron tutaj zdjecie jak jest zamontowany http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bf6 ... 21193.html

Awatar użytkownika
Judy80d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 62
Rejestracja: 20 lis 2008, 14:57

Post autor: Judy80d » 01 wrz 2010, 22:05

Dzięki kolego wielkie jutro jak będę miał czas to podjadę do sklepu i kupie jeszcze raz dzięki <ok>

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 02 wrz 2010, 19:24

Witam, dzisiaj Panowie odbył się kolejny odcinek walki z pęcherzami powietrza w przewodach paliwowych. Więc tak bak został oczyszczony z wszelakich syfów, przewody idące od baku do filtra przedmuchane zmienione wszystkie przewody przelewowe jak i łączniki gumowe wraz z opaskami, na koniec wymieniłem filtr i zamontowałem sobie jak jeden z kolegów polecił tą ręczną pomkę potocznie zwana gruszką czy jakoś tak. Po tych wszystkich operacjach w przewodach nie ma powietrza a szarpanie na zimnym silniku ustało. Polecam wszystkim przede wszystkim tą ręczną pompkę. Niby mały drobiazg ale poprzez jej użycie można znaleść każdą nieszczelność w układzie paliwowym a i w zimę napewno się przyda.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 02 wrz 2010, 20:06

zupens pisze:Polecam wszystkim przede wszystkim tą ręczną pompkę.
no i znów muszę powiedzieć: a nie mówiłem ;-) dobrze że juz masz z tym spokój bo w zimę przy większych mrozach nieźle by ci to w dupę dawało...

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 02 wrz 2010, 20:10

hudy pisze:
zupens pisze:Polecam wszystkim przede wszystkim tą ręczną pompkę.
no i znów muszę powiedzieć: a nie mówiłem ;-) dobrze że juz masz z tym spokój bo w zimę przy większych mrozach nieźle by ci to w dupę dawało...
Łapałem się wszystkich rozwiązań bo na pompkę i tak musiałem czekać z aledrogo bo całe miasto objeździłem i nigdzie jej nie mieli. Już dałem pomógł. Dzięki wielkie i pozdrawiam.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 03 wrz 2010, 00:19

zupens pisze:Łapałem się wszystkich rozwiązań bo na pompkę i tak musiałem czekać z aledrogo bo całe miasto objeździłem i nigdzie jej nie mieli..
wypadałoby napisać gdzie znalazłeś dziurę przy użyciu tej pompki, bo z tego co wcześniej napisałeś to najpierw wszystko wymieniłeś i usunąłeś problem a potem użyłeś pompki żeby odpowietrzyć układ

taka pompka to super sprawa tylko wypadałoby jej najpierw użyć, znaleźć nieszczelność (bo do tego ona służy) i ją zlikwidować a Ty i tak zrobiłeś po swojemu i wymieniłeś wszystko co tylko możliwe :mrgreen:

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 03 wrz 2010, 06:18

kolego nieszczelność była, na wężu zasilającym wychodzącym z filtra paliwa. MImo tego że był nowy kawałek węża gumowego i opaski stamtąd ciągnął mi lewe powietrze a wszystko dlatego, że opaska która zaciskała ten wąż dziwnie sie od środka zagięła i zamiast dociskać wąż do króćca z każdej strony robiła z niego jajo, na pozór z zewnatrz wszystko wudawało się być ok. Ale i tak miałem w planach wyczyścić bak więc zrobiłem "generalny remont układu paliwowego" :D teraz tylko przed zimą wymienić filtr i można będzie bez obaw śmigać nawet w duże mrozy :)

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 wrz 2010, 13:59

zupens, znowu będziesz filtr wymieniał?? :roll:

Co do dokręcania go w rękach to ja miałem już problem po takim dokręceniu... Łapał mi lewe powietrze i nie pociągnął paliwa z baku... :-/ Jak go dokręcacie to dokręcajcie mocno :!:

Awatar użytkownika
zupens
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 157
Rejestracja: 19 lip 2009, 12:16
Lokalizacja: M-wo

Post autor: zupens » 03 wrz 2010, 15:19

[quote="Niki20"]zupens, znowu będziesz filtr wymieniał?? :roll:

Jak to mówi mój teść który 40 lat dieslem jeżdzi- "nie ważne kiedy filtr wymieniany, jak przyjdzie 1 listopad to trzeba go zmienić żeby w zimę spokój był " cena filtra 20 zł wiec nie takie kosmiczne pieniadze. Musle że można sobie pozwolić na trochę szaleństwa :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl