[80 B4 1.9 TDI 1Z AVANT] Komputer w TDI - podłączenie VAG
hehe :mrgreen: literatura fajna, z ciekawości tam zajrzałem i najbardziej rozbawiło mnie to, że jak dawka jest ustawiona poniżej 2.2mg/R to należy wymienić pompę wtryskową na nową :mrgreen: ciekawe kto pisał tą "fachową" literaturę :mrgreen: chyba właściciel hurtowni z częściami do samochodów albo jakiś minister <mikolaj>Hamann pisze:tutaj masz cos o przeliczaniu wartosci http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Dobre <haha> nówka i niema żadnego grzebania i naprawiania bo po co się brudzić ,klient buli gruba kasę i wszyscy zadowoleni z wyjątkiem klienta nie ma to jak "fachowa "literatura, można sie dowiedzieć wielu "mądrych"rzeczyUKI_XX pisze:hehe :mrgreen: literatura fajna, z ciekawości tam zajrzałem i najbardziej rozbawiło mnie to, że jak dawka jest ustawiona poniżej 2.2mg/R to należy wymienić pompę wtryskową na nową :mrgreen: <mikolaj>
co do tych skanow mastersa to zamiescil je jako bloki wartosci mierzonych zeby mozna bylo sie na nich wzorowac a konkretnie na wartosciach jakie powinny byc dla danego silnika a umieszczone w nich uwagi co do niedomagan np przeplywki ,dawki sa ogolne i nie ma co sie czepiać zreszta to co jest napisane o dawce to typowa odp serwisu czyli "trzeba wymienic na nowe"
Po kilku dniach z kątem 160 – pali rewelacyjnie, sam kąt nie zmienia się, silnik chodzi jakby trochę bardziej twardo i ma (ocena mocno subiektywna) jakby nieco mniej mocy. I teraz pytania do Was
Czy pozostawienie kąta jak jest ma jakieś negatywne skutki dla silnika?
W jakim zakresie N108 zmienia początek kąta wtrysku (rozumiem, że jego zadaniem jest podniesienie tej wartości dla zimnego silnika)?
Czy pozostawienie kąta jak jest ma jakieś negatywne skutki dla silnika?
W jakim zakresie N108 zmienia początek kąta wtrysku (rozumiem, że jego zadaniem jest podniesienie tej wartości dla zimnego silnika)?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Przyspiesza kąt na zimnym i opużnia na ciepłym ,zmienia też kąt w zależności od obrotów silnika ,zakresu nie pamietam ale jak statyczny kąt jest żle ustawiony to N108 po prostu nie wyrabia i nie zmienia kąta w pełnym zakresie .Pozostawienie tak wczesnego kąta wtrysku w zasadzie niczym wielkim nie grozi ale dobre też nie jest bo będzie bardziej twardo pracował będą gorsze osiągi na ciepłym silniku no a co za tym idzie i spalanie będzie większe niestetyveteran pisze:W jakim zakresie N108 zmienia początek kąta wtrysku (rozumiem, że jego zadaniem jest podniesienie tej wartości dla zimnego silnika)?
Sprawdziłem N108 - wygląda na sprawny. Jedna rzecz mi się nie podoba...
Na powyższym zdjęciu znajduje się okienko w skrzyni. Obok "0" znajduje się, namalowana zapewne przez osobę która zmieniała rozrząd, biała kreska (zaznaczyłem ją na czerwono). Obie dzieli dystans ok. 9mm. W momencie, gdy ta biała kreska znajdzie się w położeniu żółtym sworzeń blokujący pompę przy wymianie rozrządu pasuje idealnie i nie pasuje gdy to samo chcę zrobić w położeniu "0".
Czy nie powinno być tak, że żółta kreska jest na równi z "0", wtedy blokujemy pompę i wałek rozrządu (blokady rozrządu powinny wtedy pasować idealnie)?
[ Dodano: 2010-09-11, 14:45 ]
I jeszcze logi dynamiczne.
Na powyższym zdjęciu znajduje się okienko w skrzyni. Obok "0" znajduje się, namalowana zapewne przez osobę która zmieniała rozrząd, biała kreska (zaznaczyłem ją na czerwono). Obie dzieli dystans ok. 9mm. W momencie, gdy ta biała kreska znajdzie się w położeniu żółtym sworzeń blokujący pompę przy wymianie rozrządu pasuje idealnie i nie pasuje gdy to samo chcę zrobić w położeniu "0".
Czy nie powinno być tak, że żółta kreska jest na równi z "0", wtedy blokujemy pompę i wałek rozrządu (blokady rozrządu powinny wtedy pasować idealnie)?
[ Dodano: 2010-09-11, 14:45 ]
I jeszcze logi dynamiczne.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Właśnie powinno tak być ,dokładnie to rant okienka w skrzyni ,czyli żółta kreska przecina "0" przez środek i w tym momencie mają wejść blokady ,przynajmniej u mnie tak jest Sprawdż sobie ,odkręcając np.świecę żarową ,kiedy tłok pierwszego cylindra jest w GMP czyli w górnym martwym punkcie i który ze znaków na kole zamachowym odpowiednio się wtedy pokrywa ,bo może masz coś wyrzeżbione z dolnym kołem rozrządu i dlatego ori znaki nie pasują .A N 108 to sprawdzałeś wzrokowo czy w ''akcji "że się tak zapytam :?:veteran pisze:Czy nie powinno być tak, że żółta kreska jest na równi z "0", wtedy blokujemy pompę i wałek rozrządu (blokady rozrządu powinny wtedy pasować idealnie)?
Zawór N108 sprawdzałem na kilka sposobów:
1) pomiar impedancji (prawidłowy - ok 12R)
2) zawór odcięcia paliwa podłączony na krótko, N108 odłączony - silnik chodzi twardo, początek wtrysku ucieka do 255
3) podłączanie i odłączanie w czasie pracy silnika - trzyma 160, ale po chwili lub przegazowaniu wzrasta do 255 (znowu silnik chodzi twardo)
4) test w VAG-COM - zawór cyka
Jakie napięcie na N108 jest u was przed uruchomieniem zimnego silnika? U mnie akku, czyli jakieś 12,4V.
Tak sobie jeszcze myślę, że w wolnej chwili ustawię kąt na prawidłową wartość i odetnę N108 na czas uruchamiani zimnego silnika.
1) pomiar impedancji (prawidłowy - ok 12R)
2) zawór odcięcia paliwa podłączony na krótko, N108 odłączony - silnik chodzi twardo, początek wtrysku ucieka do 255
3) podłączanie i odłączanie w czasie pracy silnika - trzyma 160, ale po chwili lub przegazowaniu wzrasta do 255 (znowu silnik chodzi twardo)
4) test w VAG-COM - zawór cyka
Jakie napięcie na N108 jest u was przed uruchomieniem zimnego silnika? U mnie akku, czyli jakieś 12,4V.
Tak sobie jeszcze myślę, że w wolnej chwili ustawię kąt na prawidłową wartość i odetnę N108 na czas uruchamiani zimnego silnika.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
trzeba poluzować te 4 śrubki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ad43b.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b7f9f.html
w nastawniku jest plastikowy ogranicznik ale nastawnik powinien się pozwolić przesunąć
https://audi80.pl/audi-b4-tdi-podkre ... htm#371650
w nastawniku jest plastikowy ogranicznik ale nastawnik powinien się pozwolić przesunąć
https://audi80.pl/audi-b4-tdi-podkre ... htm#371650
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 10:56 przez kostrz, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 169
- Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40
bolec blokujący jest w jednym miejscu więc wystarczy poluzować 3 śruby (krótkie T30) i delikatnie stuknąć młotkiem przez drewienko i nastawnik się minimalnie ruszy <ok> ruch rzędu 0.1mm dla dawki to dużo a dla oka prawie nicAudi 80 b4 pisze:nie moge go przesunąć stoi w miejscu
pompe mam bosh
co trzeba zrobić zeby ustawić dawke