Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TDI 1Z AVANT] Komputer w TDI - podłączenie VAG

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 09 wrz 2010, 08:12

Po przestawieniu na kąta na 180 dziś zapalił na dotyk :) W weekend zdejmę logi na zimnym silniku, sprawdzę dokładnie rozrząd i N108. Jak to nie pomoże oddam do sprawdzenia pompę i wtryski.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 09 wrz 2010, 10:38

Hamann pisze:tutaj masz cos o przeliczaniu wartosci :) http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=183
hehe :mrgreen: literatura fajna, z ciekawości tam zajrzałem i najbardziej rozbawiło mnie to, że jak dawka jest ustawiona poniżej 2.2mg/R to należy wymienić pompę wtryskową na nową :mrgreen: ciekawe kto pisał tą "fachową" literaturę :mrgreen: chyba właściciel hurtowni z częściami do samochodów albo jakiś minister <mikolaj>

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 wrz 2010, 11:32

UKI_XX pisze:hehe :mrgreen: literatura fajna, z ciekawości tam zajrzałem i najbardziej rozbawiło mnie to, że jak dawka jest ustawiona poniżej 2.2mg/R to należy wymienić pompę wtryskową na nową :mrgreen: <mikolaj>
Dobre <haha> nówka i niema żadnego grzebania i naprawiania bo po co się brudzić ,klient buli gruba kasę i wszyscy zadowoleni z wyjątkiem klienta :-/ nie ma to jak "fachowa "literatura, można sie dowiedzieć wielu "mądrych"rzeczy ;-)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 09 wrz 2010, 12:35

co do tych skanow mastersa to zamiescil je jako bloki wartosci mierzonych zeby mozna bylo sie na nich wzorowac a konkretnie na wartosciach jakie powinny byc dla danego silnika a umieszczone w nich uwagi co do niedomagan np przeplywki ,dawki sa ogolne i nie ma co sie czepiać zreszta to co jest napisane o dawce to typowa odp serwisu czyli "trzeba wymienic na nowe"

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 wrz 2010, 13:14

karol121 pisze:typowa odp serwisu czyli "trzeba wymienic na nowe"
Pozdrawiam serdecznie "fachowców "z serwisów i innych "wymieniaczy" na szczęście nie muszę korzystać z ich usług więc życzę im szybkiego bankructwa <:P>

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 10 wrz 2010, 09:04

Po kilku dniach z kątem 160 &#8211; pali rewelacyjnie, sam kąt nie zmienia się, silnik chodzi jakby trochę bardziej twardo i ma (ocena mocno subiektywna) jakby nieco mniej mocy. I teraz pytania do Was ;)

Czy pozostawienie kąta jak jest ma jakieś negatywne skutki dla silnika?

W jakim zakresie N108 zmienia początek kąta wtrysku (rozumiem, że jego zadaniem jest podniesienie tej wartości dla zimnego silnika)?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 wrz 2010, 10:13

veteran pisze:W jakim zakresie N108 zmienia początek kąta wtrysku (rozumiem, że jego zadaniem jest podniesienie tej wartości dla zimnego silnika)?
Przyspiesza kąt na zimnym i opużnia na ciepłym ,zmienia też kąt w zależności od obrotów silnika ,zakresu nie pamietam ale jak statyczny kąt jest żle ustawiony to N108 po prostu nie wyrabia i nie zmienia kąta w pełnym zakresie .Pozostawienie tak wczesnego kąta wtrysku w zasadzie niczym wielkim nie grozi ale dobre też nie jest bo będzie bardziej twardo pracował będą gorsze osiągi na ciepłym silniku no a co za tym idzie i spalanie będzie większe niestety :-/

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 11 wrz 2010, 14:35

Sprawdziłem N108 - wygląda na sprawny. Jedna rzecz mi się nie podoba...

Obrazek

Na powyższym zdjęciu znajduje się okienko w skrzyni. Obok "0" znajduje się, namalowana zapewne przez osobę która zmieniała rozrząd, biała kreska (zaznaczyłem ją na czerwono). Obie dzieli dystans ok. 9mm. W momencie, gdy ta biała kreska znajdzie się w położeniu żółtym sworzeń blokujący pompę przy wymianie rozrządu pasuje idealnie i nie pasuje gdy to samo chcę zrobić w położeniu "0".

Czy nie powinno być tak, że żółta kreska jest na równi z "0", wtedy blokujemy pompę i wałek rozrządu (blokady rozrządu powinny wtedy pasować idealnie)?

[ Dodano: 2010-09-11, 14:45 ]
I jeszcze logi dynamiczne.
Obrazek

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 11 wrz 2010, 16:01

veteran pisze:Czy nie powinno być tak, że żółta kreska jest na równi z "0", wtedy blokujemy pompę i wałek rozrządu (blokady rozrządu powinny wtedy pasować idealnie)?
Właśnie powinno tak być ,dokładnie to rant okienka w skrzyni ,czyli żółta kreska przecina "0" przez środek i w tym momencie mają wejść blokady ,przynajmniej u mnie tak jest ;-) Sprawdż sobie ,odkręcając np.świecę żarową ,kiedy tłok pierwszego cylindra jest w GMP czyli w górnym martwym punkcie i który ze znaków na kole zamachowym odpowiednio się wtedy pokrywa ,bo może masz coś wyrzeżbione z dolnym kołem rozrządu i dlatego ori znaki nie pasują .A N 108 to sprawdzałeś wzrokowo czy w ''akcji "że się tak zapytam :?:

veteran
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 16 sie 2009, 19:14

Post autor: veteran » 11 wrz 2010, 19:58

Zawór N108 sprawdzałem na kilka sposobów:
1) pomiar impedancji (prawidłowy - ok 12R)
2) zawór odcięcia paliwa podłączony na krótko, N108 odłączony - silnik chodzi twardo, początek wtrysku ucieka do 255
3) podłączanie i odłączanie w czasie pracy silnika - trzyma 160, ale po chwili lub przegazowaniu wzrasta do 255 (znowu silnik chodzi twardo)
4) test w VAG-COM - zawór cyka

Jakie napięcie na N108 jest u was przed uruchomieniem zimnego silnika? U mnie akku, czyli jakieś 12,4V.

Tak sobie jeszcze myślę, że w wolnej chwili ustawię kąt na prawidłową wartość i odetnę N108 na czas uruchamiani zimnego silnika.

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 12 wrz 2010, 23:23

mam taki problem chce przestawić dawke paliwa popuszczam te 4 śruby na torx i nie moge przestawić nastawnika nie idzie ani do szyby ani do chłodnicy a jak podłanczam vaga to dawke cały czas pokazuje tąką samą 35 chciałem przestawić na 15-20 ale nie moge przesunąć nastawnika czemu tak się dzieje

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 13 wrz 2010, 10:07

trzeba poluzować te 4 śrubki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... ad43b.html , http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... b7f9f.html

w nastawniku jest plastikowy ogranicznik ale nastawnik powinien się pozwolić przesunąć

https://audi80.pl/audi-b4-tdi-podkre ... htm#371650
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, 10:56 przez kostrz, łącznie zmieniany 2 razy.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 wrz 2010, 10:08

jak nastawnik potencjometryczny to masz plabe dlatego musisz wyciagnac nastawnik wybic plombe i dopiero ustawisz dawke <ok>

Audi 80 b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 169
Rejestracja: 09 cze 2008, 14:40

Post autor: Audi 80 b4 » 13 wrz 2010, 23:02

jest tak ze poluzuje te 4 śruby podnosze cały nastawnik do góry tyle co śruby poluzowane i nie moge go przesunąć stoi w miejscu

pompe mam bosh

co trzeba zrobić zeby ustawić dawke

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 wrz 2010, 23:34

Audi 80 b4 pisze:nie moge go przesunąć stoi w miejscu

pompe mam bosh

co trzeba zrobić zeby ustawić dawke
bolec blokujący jest w jednym miejscu więc wystarczy poluzować 3 śruby (krótkie T30) i delikatnie stuknąć młotkiem przez drewienko i nastawnik się minimalnie ruszy <ok> ruch rzędu 0.1mm dla dawki to dużo a dla oka prawie nic ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl