[B4] 1.9 TD 75KM / 1.9 TDi 90KM zamiana
[B4] 1.9 TD 75KM / 1.9 TDi 90KM zamiana
Witam mam takie pytanie,padł mi silnik w Audi 1.9TD(75KM) i chciał bym się dowiedzieć czy jest możliwość wsadzić silnik 1.9TDi(90KM) jakie zmiany musiał bym wprowadzić i co należało by przerobić?
z góry dziękuje za każdą odpowiedź
z góry dziękuje za każdą odpowiedź
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2010, 14:50 przez qbaaa1989, łącznie zmieniany 1 raz.
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Silnik wchodzi P&P więc z osadzeniem jego nie bedzie problemu.
Do TDI potrzebujesz: pedału gazu, komputer, silnik + pompa + wtryski + okablowanie.
Zastanów się, czy nie chcesz przerobić TDI na mTDI czyli słupek od TDI i mechaniczna pompa wtryskowa, odpada wtedy wymiana pedału gazu, komputera, okablowania. Potrzebny jest w sumie sam silnik z wtryskami. Jeśli masz sprawną swoją pompę to trzeba ją wysłać do odpowiedniego pompiarza i on już będzie wiedział co trzeba w niej zmienić.
Do TDI potrzebujesz: pedału gazu, komputer, silnik + pompa + wtryski + okablowanie.
Zastanów się, czy nie chcesz przerobić TDI na mTDI czyli słupek od TDI i mechaniczna pompa wtryskowa, odpada wtedy wymiana pedału gazu, komputera, okablowania. Potrzebny jest w sumie sam silnik z wtryskami. Jeśli masz sprawną swoją pompę to trzeba ją wysłać do odpowiedniego pompiarza i on już będzie wiedział co trzeba w niej zmienić.
tzn.sprawa wygląda tak urwało mi się koło pasowe od wału i rozwaliło cały rozrząd a co za tym idzie zapewne pokrzywiło zawory a nie wiadomo jak tłoki więc koszt naprawy +/- 1500zł (rozrząd,zawory,uszczelka pod głowicą i nie wiadomo co jeszcze) więc korzystniejsze było by założenie silnika i myślałem o tym TDi no ale widzę że jest z tym dużoooo zabawy więc chyba lepiej wsadzić taki jak miałem czyli TD
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie ma w zasadzie żadnej zabawy jak założysz silnik TDI z pompą wtryskową na linke od twojego TD -eka .Tdi ma bezpośredni wtrysk i większą sprawność w porównaniu z TD z wtryskiem do komory wstępnej .Poza tym TDI jest pozbawiony wady fabrycznej która spowodowała przedwczesną śmierć twojego TD -eka czyli słynnego zbyt słabego klina na wale ,dalej , silnik TDI ma mniejsze wymagania co do ciśnienia sprężania i będzie jeszcze odpalał bez świec żarowych przy ciśnieniu ok.19 bar na cylindrze ,TD przy takim ciśnieniu sprężania będzie miał duże problemy z odpaleniem o ile wogóle odpali a świece żarowe muszą być wszystkie zawsze sprawne bo bez nich nie odpali od strzała nawet latem Także kupuj TDI zakładaj swoją pompę wtryskową ,zmień bost pina w LDA o ile jeszcze nie zmieniłeś i na pewno będzie to jeżdzić ,może nie jak ori tdi z pompą sterowana kompem ale zawsze jakoś,nie ładuj się powtórnie w TD eka z jego przestarzałą konstrukcją i wadami fabrycznymi.A na koniec powiem ci że łatwiej kupić zdrowego TDI niż TDqbaaa1989 pisze:tzn.sprawa wygląda tak urwało mi się koło pasowe od wału i rozwaliło cały rozrząd a co za tym idzie zapewne pokrzywiło zawory a nie wiadomo jak tłoki więc koszt naprawy +/- 1500zł (rozrząd,zawory,uszczelka pod głowicą i nie wiadomo co jeszcze) więc korzystniejsze było by założenie silnika i myślałem o tym TDi no ale widzę że jest z tym dużoooo zabawy więc chyba lepiej wsadzić taki jak miałem czyli TD
Jestem własnie po awarii koła zebatego na wale. Urobił mi się klin na kole i uszkodziło się gniazdo klina. Naprawiłem to w taki sposób jak piszą na tym forum. Dodatkowo na nowej srubie na klinie i na łączeniu koła z wałem dałem klej zabezpieczający. Moze kolega tez spróbuje tej metody. Ma ktoś doświadczenie jak długo może to funkcjonować? Na razie kolo chodzi bez bicia.
Kolega MUNIOR twierdzi, że w tdi nie ma tego problemu. Czy problem dotyczy miekkiego czopa wału czy miekkiego koła? Mi wydaje sie, że raczej to kwestia koła nie wymienionego wraz ze śrubą przy wymianie rorządu (u mnie tak było). Klin na kole jest wyrobiony cos na -2mm a gniazdo klina wyrobione na skutek pracy koła mającego luz. Czy w tdi dawali w takim razie solidniejsze wały korbowe?
A swoja drogą kolega chyba jednak zbyt bardzo neguje td
Co do przekładki na tdi - na wymienionej liście brakuje chyba jeszcze filtra powietrza i przepływomierza. Dysponuje ktoś linkiem do fotostory takiej przekładki? Duzo z tym roboty?
Kolega MUNIOR twierdzi, że w tdi nie ma tego problemu. Czy problem dotyczy miekkiego czopa wału czy miekkiego koła? Mi wydaje sie, że raczej to kwestia koła nie wymienionego wraz ze śrubą przy wymianie rorządu (u mnie tak było). Klin na kole jest wyrobiony cos na -2mm a gniazdo klina wyrobione na skutek pracy koła mającego luz. Czy w tdi dawali w takim razie solidniejsze wały korbowe?
A swoja drogą kolega chyba jednak zbyt bardzo neguje td
Co do przekładki na tdi - na wymienionej liście brakuje chyba jeszcze filtra powietrza i przepływomierza. Dysponuje ktoś linkiem do fotostory takiej przekładki? Duzo z tym roboty?
Chodzi raczej o konstrukcje samego klina. Różne są w TD i TDI. Najłatwiej wymienić wał z TDI do TD i nowe koło.
Rodoty przy wymianie nie ma za dużo, bo to wszystko p&p. Jedynie koszty...
Słupek: 1000zł
Cały silnik z osprzetem: 1500-2000zł + przepływomierz + komp + wiązki + pedał gazu + IC reszta pozostaje stara.
Taniej: słupek od TDI i pompa z TD zrobiona na 10 lub 11mm + IC +turbina z kolektorem i mamy 100-110KM
Rodoty przy wymianie nie ma za dużo, bo to wszystko p&p. Jedynie koszty...
Słupek: 1000zł
Cały silnik z osprzetem: 1500-2000zł + przepływomierz + komp + wiązki + pedał gazu + IC reszta pozostaje stara.
Taniej: słupek od TDI i pompa z TD zrobiona na 10 lub 11mm + IC +turbina z kolektorem i mamy 100-110KM
ja jestem za wstawieniem silnika 1.9tdi z pompa mechaniczna np od 1.9td, na poczatku nie musisz w niej nic grzebac jezeli nie interesuje cie duzo koników <ok> nawet na poczatku obejdzie sie bez IC, jak bedzieszcos chcial wiecej modzic to mozesz dołozyc duzy IC pompe od 2.5tdi, +mtdi jest jeszcze to ze mozesz kluczem 13 i srubokretem zrobic sobie chiptuning przy okazij trzeba ruszyc bost pin i cisnienie doladowania :mrgreen: wszyscy radza dobrze zakladaj tdi za 1500zl to kupisz kpl jak dobrze poszukasz pozdro :mrgreen:
słuchajcie panowie ja nie szukam recepty na tuning silnika tylko na najrozsądniejsze wyjście z tej sytuacji,znalazłem rozbitą 80-tke 1.9 TDi i chyba to by było wmiare rozsądne wyjście żeby kupić całe auto i całe flaki z niej przełożyć do mojej bo tam to mam wszystko tym bardziej że gość twierdzi że samochód pali a jak kupie silnik to potem jeszcze zabawa z szukaniem komputera,wiązki elektrycznej itp.itd.
co jest najlepszym rozwiązaniem kupić całe auto na chodzie z uszkodzonym tyłem czy silnik i jeszcze potem dokupywać bóg wie jakie duperela
(ta rozbita ma lepsze wyposażenie od mojej tak apropo )
co jest najlepszym rozwiązaniem kupić całe auto na chodzie z uszkodzonym tyłem czy silnik i jeszcze potem dokupywać bóg wie jakie duperela
(ta rozbita ma lepsze wyposażenie od mojej tak apropo )