Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All]Kontrolka oleju a filtr oleju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

[All]Kontrolka oleju a filtr oleju

Post autor: marcinGD » 11 wrz 2010, 12:45

Powitać!
Zastanawiam się czy filtr oleju ma wpływ na to po jakim czasie gaśnie kontrolka po podpaleniu? Wcześniejszy właściciel "niby" auto zalane miał 15W40 Castrola a filtr oleju Boscha (niby też był wymieniany pasek rozrządu a jak go ściągnąłem to nie wyglądał :-? ) natomiast ja po kupnie nie zastanawiając się długo zalałem Castrola Magnateca 15W40 i zmieniłem filtr na Filtrona. Różnica jednak była znaczna ponieważ na starym oleju i filtrze po odpaleniu kontrolka gasła od razu a po mojej wymianie gasła po paru sekundach. Teraz się zastanawiam czy filtr oleju danej firmy ma znaczenie przy rozruchu? Czy może jednak babka, która sprzedała mi auto zalewała go 10W40 wiadomo ten olej jest rzadszy i może dlatego kontrolka oleju gasła momentalnie? Dosłownie za chwile czeka mnie wymiana oleju i tak nad tym wszystkim się zastanawiam bo jeżeli jeździł do tej pory na półsyntetyku to może przeskoczę na niego z powrotem.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 wrz 2010, 15:05

Z tego co wiem to są filtry z zaworkiem i bez. Te bez z zaworkiem nie pozwalają cofać się olejowi, więc olej nie zlatuje z głowicy, przynajmniej nie do końca, przez co głowica szybciej dostaje smarowanie.

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 11 wrz 2010, 22:24

W takim razie nigdy więcej Filtrona a co jeszcze polecacie oprócz Boscha, którego puki co jestem najbardziej pewien? Mann'a, Knecht'a?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 12 wrz 2010, 08:26

Po przeczytaniu różnych tematów na temat zmiany oleju z minerala na półsyntetyk zmieniłem w swoim aucie.Zlałem mineral, zalałem półsyntetyk i różnica jest widoczna.Samo to jak żwawo porusza się wskazówka obrotomierza, silnik ma lżej na rzadszym oleju.

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 12 wrz 2010, 09:17

Kolego ja w tym tygodniu zmieniałem olej i kupiłem filtr firmy KNECHT. Z tego co się orientuje posiada ten zaworek, o którym wspomniał Labiel. Cena na allegro ~30zł. Olej jaki zalałem to castrol 10W40. Jeśli to od tego zależy to kontrolka gaśnie mi po 1-2 s (przynajmniej rano przy pierwszym odpaleniu).

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 12 wrz 2010, 10:16

Co do filtra i oleju polecam :
Filtr firmy PurFlux jak dla mnie coś wspaniałego i odstające od wszystkich badziewi jak filtron czy kager.

Co do oleju to Mobil 1 10w40 a nawet 5w 40 ale co ważne żeby ACEA było na poziomie A3/B3. Tylko taki olej zapewni napływ do smoka w niskich temperaturach oraz utrzymanie filmu olejowego nawet przy temperaturze 150 stopni. Dla porównania 15w 40 LOTO... posiada tendencje do ścinania już przy 100 stopniach co kończy się tarciem metal o metal.

Przetestowane w ABT ojca wiec polecam. Silnik pracuje ciszej kontrolka gaśnie natychmiast i nie klekoczą popychacze ( na 15w40 klepały)

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 12 wrz 2010, 10:45

Filrtry z filtrona też posiadają zawór http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=64

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 12 wrz 2010, 10:50

Nie ukrywam, że osobiście zastanawiam się nad zmiana na Valvoline Max Life 10W40 ale mam pewne obawy. Jedni piszą o rozszczelnieniu silnika inni, że to bajka na dobranoc dla niegrzecznych dzieci. Mam mieszane uczucia i komu tu w końcu wierzyć, będę musiał zdecydować sam :mrgreen: Obecnie mam na hulane 224tys wiadomo plus minus i jakieś tam znikome ubytki mogę zaobserwować, ale nie jest to w granicach 1L na 1tys wiec chyba źle nie jest :-P

krystek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 299
Rejestracja: 24 mar 2010, 20:37
Lokalizacja: koszalin

Post autor: krystek » 12 wrz 2010, 19:09

ja mam zalany silnik castrolem 10w30 magnatec i filtr filtrona, nawet po tygodniu nie odpalania kontrolka gasnie mi po jakiejs sekundzie:)

Awatar użytkownika
Lukaszbroz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 611
Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
Lokalizacja: Milejewo

Post autor: Lukaszbroz » 12 wrz 2010, 20:43

marcinGD pisze:Nie ukrywam, że osobiście zastanawiam się nad zmiana na Valvoline Max Life 10W40 ale mam pewne obawy. Jedni piszą o rozszczelnieniu silnika inni, że to bajka na dobranoc dla niegrzecznych dzieci. Mam mieszane uczucia i komu tu w końcu wierzyć, będę musiał zdecydować sam :mrgreen: Obecnie mam na hulane 224tys wiadomo plus minus i jakieś tam znikome ubytki mogę zaobserwować, ale nie jest to w granicach 1L na 1tys wiec chyba źle nie jest :-P
Audi ojca jezdziło na lotosie 15w 40. auto zalane valvoline-m 10w 40 i zaobserwowałem lesze uszczelnienie niz odwrotnie. Kiedyś ciekło cały czas spod osmy a teraz sucho i nic nie bierze


wiec mowa o rozszczelnieniu to bajka i to wielka

Awatar użytkownika
ryju
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 382
Rejestracja: 20 wrz 2009, 09:44
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: ryju » 12 wrz 2010, 22:00

Aż z ciekawości po przeczytaniu tematu poszedłem i sprawdziłem (rano). Po nocy stania, podczas pierwszego odpalenia kontrolka gaśnie po ok 1s. Przy kolejnym odpaleniu gaśnie od razu. <ok>

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 12 wrz 2010, 23:08

Po całej tej lekturze decyzja podjęta, w najbliższym czasie zaleje wcześniej wspomnianego Valvoline Max Life i zobaczymy mam cichą nadzieję, że nic się nie stanie. W końcu do odważnych świat należy, chcę dobrze więc musi być dobrze :mrgreen: Coś mi się wydaje, że wcześniej auto było właśnie zalane półsyntetykiem bo jak pokazał kolega olapiotr Filtron owy zaworek też posiada a kontrolka nie gaśnie mi od razu tak jak gasła wcześniej na Boschu więc wniosek nasuwa się jeden. Półsyntetyk rzadszy niż minerał dlatego przy odpaleniu kontrolka gaśnie od strzała. Jeżeli ktoś ma inne zdanie na temat filtrów Filtrona i zaobserwował owy fakt na własnej skórze chętnie poznam tą opinie ;-)
WLK dzięki! <piwo>

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 12 wrz 2010, 23:29

Różne filtry mają różną gęstość materiału filtrującego co także ma wpływ na reakcję kontrolki.

Awatar użytkownika
Pio80tr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 16 wrz 2010, 20:26
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pio80tr » 21 lis 2010, 18:05

Jeśli chodzi o filtr oleju + olej to w moim obecnym ABT:

miałem minerał Mobil z beczki 15W40 + filtr filtrona i kontrola oleju gasła po odpaleniu silnika od razu.

niedawno dokonałem zamiany tego dziadowskiego oleju i...

mam półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40 + filtr Boscha i kontrolka oleju również natychmiast gaśnie.

Tak więc długie świecenie się kontrolki oleju może oznaczać nie tylko kiepski filtr oleju ale jakieś inne perypetie. marcinGD czy po powrocie na półsyntetyk jest lepiej?
Lukaszbroz pisze:Co do oleju to Mobil 1 10w40 a nawet 5w 40 ale co ważne żeby ACEA było na poziomie A3/B3. Tylko taki olej zapewni napływ do smoka w niskich temperaturach oraz utrzymanie filmu olejowego nawet przy temperaturze 150 stopni. Dla porównania 15w 40 LOTO... posiada tendencje do ścinania już przy 100 stopniach co kończy się tarciem metal o metal.

Przetestowane w ABT ojca wiec polecam. Silnik pracuje ciszej kontrolka gaśnie natychmiast i nie klekoczą popychacze ( na 15w40 klepały)
Lukaszbroz napisz proszę coś więcej o przejściu na pełen syntetyk 5W40 w silniku ABT?

Awatar użytkownika
marcinGD
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 338
Rejestracja: 17 cze 2009, 23:02
Lokalizacja: GDAŃSK

Post autor: marcinGD » 21 lis 2010, 19:52

Napisze tak, przeszyłem na Valvoline Max Life 10W40 i założyłem filtr Boscha po odpaleniu kontrolka gaśnie momentalnie i zawory rzadko kiedy klepią. Przy Castrolu Magnatec'u 15W40 zawory za każdym razem klepały, kontrolka gasła po paru sek. i potrafiła mignąć podczas rozruchu. Reasumując przejechałem już trochę po zmianie na tym oleju i nic złego się nie dzieje, kontrolka gaśnie od razu a właśnie o to mi chodziło więc jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 19:55 przez marcinGD, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl