[All]Kontrolka oleju a filtr oleju
[All]Kontrolka oleju a filtr oleju
Powitać!
Zastanawiam się czy filtr oleju ma wpływ na to po jakim czasie gaśnie kontrolka po podpaleniu? Wcześniejszy właściciel "niby" auto zalane miał 15W40 Castrola a filtr oleju Boscha (niby też był wymieniany pasek rozrządu a jak go ściągnąłem to nie wyglądał ) natomiast ja po kupnie nie zastanawiając się długo zalałem Castrola Magnateca 15W40 i zmieniłem filtr na Filtrona. Różnica jednak była znaczna ponieważ na starym oleju i filtrze po odpaleniu kontrolka gasła od razu a po mojej wymianie gasła po paru sekundach. Teraz się zastanawiam czy filtr oleju danej firmy ma znaczenie przy rozruchu? Czy może jednak babka, która sprzedała mi auto zalewała go 10W40 wiadomo ten olej jest rzadszy i może dlatego kontrolka oleju gasła momentalnie? Dosłownie za chwile czeka mnie wymiana oleju i tak nad tym wszystkim się zastanawiam bo jeżeli jeździł do tej pory na półsyntetyku to może przeskoczę na niego z powrotem.
Zastanawiam się czy filtr oleju ma wpływ na to po jakim czasie gaśnie kontrolka po podpaleniu? Wcześniejszy właściciel "niby" auto zalane miał 15W40 Castrola a filtr oleju Boscha (niby też był wymieniany pasek rozrządu a jak go ściągnąłem to nie wyglądał ) natomiast ja po kupnie nie zastanawiając się długo zalałem Castrola Magnateca 15W40 i zmieniłem filtr na Filtrona. Różnica jednak była znaczna ponieważ na starym oleju i filtrze po odpaleniu kontrolka gasła od razu a po mojej wymianie gasła po paru sekundach. Teraz się zastanawiam czy filtr oleju danej firmy ma znaczenie przy rozruchu? Czy może jednak babka, która sprzedała mi auto zalewała go 10W40 wiadomo ten olej jest rzadszy i może dlatego kontrolka oleju gasła momentalnie? Dosłownie za chwile czeka mnie wymiana oleju i tak nad tym wszystkim się zastanawiam bo jeżeli jeździł do tej pory na półsyntetyku to może przeskoczę na niego z powrotem.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Kolego ja w tym tygodniu zmieniałem olej i kupiłem filtr firmy KNECHT. Z tego co się orientuje posiada ten zaworek, o którym wspomniał Labiel. Cena na allegro ~30zł. Olej jaki zalałem to castrol 10W40. Jeśli to od tego zależy to kontrolka gaśnie mi po 1-2 s (przynajmniej rano przy pierwszym odpaleniu).
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Co do filtra i oleju polecam :
Filtr firmy PurFlux jak dla mnie coś wspaniałego i odstające od wszystkich badziewi jak filtron czy kager.
Co do oleju to Mobil 1 10w40 a nawet 5w 40 ale co ważne żeby ACEA było na poziomie A3/B3. Tylko taki olej zapewni napływ do smoka w niskich temperaturach oraz utrzymanie filmu olejowego nawet przy temperaturze 150 stopni. Dla porównania 15w 40 LOTO... posiada tendencje do ścinania już przy 100 stopniach co kończy się tarciem metal o metal.
Przetestowane w ABT ojca wiec polecam. Silnik pracuje ciszej kontrolka gaśnie natychmiast i nie klekoczą popychacze ( na 15w40 klepały)
Filtr firmy PurFlux jak dla mnie coś wspaniałego i odstające od wszystkich badziewi jak filtron czy kager.
Co do oleju to Mobil 1 10w40 a nawet 5w 40 ale co ważne żeby ACEA było na poziomie A3/B3. Tylko taki olej zapewni napływ do smoka w niskich temperaturach oraz utrzymanie filmu olejowego nawet przy temperaturze 150 stopni. Dla porównania 15w 40 LOTO... posiada tendencje do ścinania już przy 100 stopniach co kończy się tarciem metal o metal.
Przetestowane w ABT ojca wiec polecam. Silnik pracuje ciszej kontrolka gaśnie natychmiast i nie klekoczą popychacze ( na 15w40 klepały)
Filrtry z filtrona też posiadają zawór http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp=64
Nie ukrywam, że osobiście zastanawiam się nad zmiana na Valvoline Max Life 10W40 ale mam pewne obawy. Jedni piszą o rozszczelnieniu silnika inni, że to bajka na dobranoc dla niegrzecznych dzieci. Mam mieszane uczucia i komu tu w końcu wierzyć, będę musiał zdecydować sam :mrgreen: Obecnie mam na hulane 224tys wiadomo plus minus i jakieś tam znikome ubytki mogę zaobserwować, ale nie jest to w granicach 1L na 1tys wiec chyba źle nie jest
- Lukaszbroz
- Forum Audi 80
- Posty: 611
- Rejestracja: 22 kwie 2010, 09:40
- Lokalizacja: Milejewo
Audi ojca jezdziło na lotosie 15w 40. auto zalane valvoline-m 10w 40 i zaobserwowałem lesze uszczelnienie niz odwrotnie. Kiedyś ciekło cały czas spod osmy a teraz sucho i nic nie bierzemarcinGD pisze:Nie ukrywam, że osobiście zastanawiam się nad zmiana na Valvoline Max Life 10W40 ale mam pewne obawy. Jedni piszą o rozszczelnieniu silnika inni, że to bajka na dobranoc dla niegrzecznych dzieci. Mam mieszane uczucia i komu tu w końcu wierzyć, będę musiał zdecydować sam :mrgreen: Obecnie mam na hulane 224tys wiadomo plus minus i jakieś tam znikome ubytki mogę zaobserwować, ale nie jest to w granicach 1L na 1tys wiec chyba źle nie jest
wiec mowa o rozszczelnieniu to bajka i to wielka
Po całej tej lekturze decyzja podjęta, w najbliższym czasie zaleje wcześniej wspomnianego Valvoline Max Life i zobaczymy mam cichą nadzieję, że nic się nie stanie. W końcu do odważnych świat należy, chcę dobrze więc musi być dobrze :mrgreen: Coś mi się wydaje, że wcześniej auto było właśnie zalane półsyntetykiem bo jak pokazał kolega olapiotr Filtron owy zaworek też posiada a kontrolka nie gaśnie mi od razu tak jak gasła wcześniej na Boschu więc wniosek nasuwa się jeden. Półsyntetyk rzadszy niż minerał dlatego przy odpaleniu kontrolka gaśnie od strzała. Jeżeli ktoś ma inne zdanie na temat filtrów Filtrona i zaobserwował owy fakt na własnej skórze chętnie poznam tą opinie
WLK dzięki!
WLK dzięki!
Jeśli chodzi o filtr oleju + olej to w moim obecnym ABT:
miałem minerał Mobil z beczki 15W40 + filtr filtrona i kontrola oleju gasła po odpaleniu silnika od razu.
niedawno dokonałem zamiany tego dziadowskiego oleju i...
mam półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40 + filtr Boscha i kontrolka oleju również natychmiast gaśnie.
Tak więc długie świecenie się kontrolki oleju może oznaczać nie tylko kiepski filtr oleju ale jakieś inne perypetie. marcinGD czy po powrocie na półsyntetyk jest lepiej?
miałem minerał Mobil z beczki 15W40 + filtr filtrona i kontrola oleju gasła po odpaleniu silnika od razu.
niedawno dokonałem zamiany tego dziadowskiego oleju i...
mam półsyntetyk Castrol Magnatec 10W40 + filtr Boscha i kontrolka oleju również natychmiast gaśnie.
Tak więc długie świecenie się kontrolki oleju może oznaczać nie tylko kiepski filtr oleju ale jakieś inne perypetie. marcinGD czy po powrocie na półsyntetyk jest lepiej?
Lukaszbroz napisz proszę coś więcej o przejściu na pełen syntetyk 5W40 w silniku ABT?Lukaszbroz pisze:Co do oleju to Mobil 1 10w40 a nawet 5w 40 ale co ważne żeby ACEA było na poziomie A3/B3. Tylko taki olej zapewni napływ do smoka w niskich temperaturach oraz utrzymanie filmu olejowego nawet przy temperaturze 150 stopni. Dla porównania 15w 40 LOTO... posiada tendencje do ścinania już przy 100 stopniach co kończy się tarciem metal o metal.
Przetestowane w ABT ojca wiec polecam. Silnik pracuje ciszej kontrolka gaśnie natychmiast i nie klekoczą popychacze ( na 15w40 klepały)
Napisze tak, przeszyłem na Valvoline Max Life 10W40 i założyłem filtr Boscha po odpaleniu kontrolka gaśnie momentalnie i zawory rzadko kiedy klepią. Przy Castrolu Magnatec'u 15W40 zawory za każdym razem klepały, kontrolka gasła po paru sek. i potrafiła mignąć podczas rozruchu. Reasumując przejechałem już trochę po zmianie na tym oleju i nic złego się nie dzieje, kontrolka gaśnie od razu a właśnie o to mi chodziło więc jestem zadowolony.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2010, 19:55 przez marcinGD, łącznie zmieniany 1 raz.