Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ 80 B3 1.6 TD RA] Falujące obroty na biegu jałowym

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 09 wrz 2010, 21:30

Jak masz inną pompę na podmianę to wstaw. Zmiana pompy na taką samą to godzina roboty.
Jakbyś przejeżdżał kiedyś przez Olkusz przypadkiem to możesz zachaczyć a pomogę Ci wymienić.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 wrz 2010, 06:13

No dobra i jak bede obracal membrana razem z pinem to wyjdzie? Bo tak wczoraj robilem. No i jak nie wyjdzie to skad mam wiedziec ze jest dobrze ustawiony ten pin?
Chyba zrobie tak jak kolega radzi zmienie pompe.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2010, 09:43

W LDA jest bolec, który "bada" ścięcie pina i na jego podstawie ustala dawkę paliwa. Obracając membraną będzie się zmieniało to ścięcie i pin się schowie.
Na dekielku masz wybitą jedną kropkę, ona ma być standardowo centralnie na dole, tam gdzie pin wychodzi. Możesz sobie pisakiem zaznaczyć położenie maksymalnego wycięcia pina i będziesz wiedział jak to później ustawić.

Jakbyś miał problem z podmianą pompy to pisz. Największym problemem będzie zdjęcie koła pasowego z pompy, najlepiej trzeba mieć ściągacz.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 10 wrz 2010, 19:10

Witam kombinowalem z tym pinem znowu i nie chce wyjsc krecilem w roznych wysokosciach i nic, metoda na oko ustawilem mniej wiecej no i podkrecilem dawke paliwa mocy przybylo i w koncu jak da sie pedal w ziemie to dyma puszcza, ale podkskoczyly tez oboroty na biegu jalowym a ta srubka do regulacji jak krece to nic sie nie zmienia. Jutro chyba podjade do znajomego pompiarza i niech mi to poustawia jak ksiazka pisze ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2010, 19:25

Podniesienie ogólnej dawki paliwa wiąże się z podniesieniem obrotów.

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 11 wrz 2010, 14:25

Zdaniem mojego pompiarza pompa jest do wymiany, chce za to 200zl czy to duzo? Oczywiscie ja daje nowa pompe, a on wymienia i reguluje.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2010, 22:39

200zł za wymianę pompy... :shock: Od śrubki 50 zł (w tym rozpięcie rozrządu).

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 12 wrz 2010, 13:15

Mam jeszcze jedno pytanie. Przy zdejmowaniu kola pasowego z pompy musze je jakos zaznaczyc czy pasuje ono na pompe tylko w jednej pozycji? Jesli musze zaznaczyc to w jaki sposob. Bo stwierdzilem ze 200 zl to duzo a nie wiem w sumie jak ze sprawnoscia tamtej pompy. z rozrzadem mialem juz do czynienia wiec chyba sobie poradze.

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 12 wrz 2010, 14:29

Pompa na wałku ma klin więc pasuje tylko w jedno miejsce.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 12 wrz 2010, 15:31

Dokładnie, koło jest na klin mocowane.

Zaznacz sobie tylko położenie pompy tam, gdzie się ustawia kąt wtrysku żebyś później nie szukał.

Musisz tak: rozpiąć rozrząd, zbić koło pasowe, odpiąć linkę gazu, przyśpieszacza, dwa przewody paliwowe, LDA, metalowe przewody wtryskowe i na końcu odkręcić 4 śruby (3 z przodu pompy, jedna pod sekcją tłoczenia).

Awatar użytkownika
Fighter001
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 580
Rejestracja: 22 lip 2008, 19:23
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Fighter001 » 12 wrz 2010, 15:35

Czyli nie ma problemu, z wymiana pompy sobie poradze. Pod koniec tygodnia jeszcze podjade do tego pompiarza i bede w 100% wiedzial czy obecna pompa jest zepsuta czy wystarczy regulacja. Jesli bedzie zepsuta to wymienie dam mu do regulacji i powinno byc ok :mrgreen:

[ Dodano: 2010-09-17, 16:19 ]
Witam ponownie, bylem u znajomego pompiarza no i okazalo sie ze pompa jest raczej ok, przyczyna braku mocy jest prawdopodobnie zapieczona/ zepsuta gruszka od turbawki. I czy moze mi ktos opisac jak to ma wygladac gdy jest sprawne? Czy gdy na wolnych obrotach dam gazu to sztanga od gruszki powinna pracowac? Bo u mnie nic sie nie dzieje, i czy sztange ta mozna ruszyc reka? bo u mnie tez sie nie da. No i druga sprawa to, to ze podobno weze idace z icka do turbawki powinne byc twarde przy dodaniu gazu a tak tez nie jest. Sprawdzilismy sama turbine i ona jest ok. Rozrzad tez sprawdzilismy i tez jest dobrze ustawiony. Zaraz wymienie gruszke bo mam od silnika SB ale tez nie mam pewnosci czy jest sprawna bo w tamtym motoze turbo sie zatarlo.

[ Dodano: 2010-09-23, 22:24 ]
Tak dla potomnych napisze ze przyczyna falowania obrotow byla pompa natomiast na brak mocy wplynela zle dzialajaca turbina.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl