Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK LPG] problem z zapalaniem na benzynie

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 14 wrz 2010, 19:46

Czy to prawda ze będzie zawsze wyskakiwał błąd jeżeli samochód ma instalacje gazową?? Tak twierdzi większość mechaników

[ Dodano: 2010-09-14, 19:57 ]
I jak bym założył z trzema przewodami to będzie dobrze?? bo Właśnie taką już zamówiłem. :-?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 16 wrz 2010, 12:12

Ja mam gaz i żadnych błędów nie ma. Sonda ma być trój przewodowa.

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 16 wrz 2010, 17:07

ok dzięki. Sonda właśnie przeszła. Jak podłącze to dam znać ;)) I pozostaję tylko błąd przepływomierza i czujnik temperatury przepływu powietrza.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 16 wrz 2010, 17:11

Błąd przepływomierza i czujnika temperatury zasysanego powietrza może pojawić się kiedy odłączysz wtyczkę przepływomierza podczas pracy silnika.Skasuj błąd pojeździj trochę i sprawdź ponownie.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 16 wrz 2010, 17:32

HeavenQueen pisze:Ja mam gaz i żadnych błędów nie ma. Sonda ma być trój przewodowa.
Bo masz sekwencyjny gaz gdzie komputer silnika steruje dawką wtryskiwanego gazu i przez to nie widzi takich anomalii jak w przypadku gazu I albo II generacji.
A autor wątku pewnie ma I albo II generację.

Może jeszcze popatrzeć w blokach pomiarowych w VAG-COMie czy wartości mieszczą się w granicach normy. W dawnload jest nawet PDF z właściwymi wartościami dla silnika ABK.
Możliwe że w nowszej wersji VAG-COMa są dane z tymi wartościami i wyświetlą się w oknie pod wartościami.

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 17 wrz 2010, 18:36

Sondę wymieniłem i poprawy nie ma. Zgadza się mam instalacje bez komputera i czy to nie wpłynie źle że zmieniłem sona na trój-przewodowo?? Znajomy zasugerował mi że słabe zapalanie może być skutkiem niewydolności pompy paliwa i spadkiem mocy jadąc na PB. Czy to możliwe??

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 17 wrz 2010, 19:50

ab_ccc Sondę masz dobrą. Trzy druciki mają być. Sprawdzałeś czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo? Czy pozostałe wtryskiwacze dobrze pracują? Sprawdziłeś ciśnienie paliwa?
A filtr paliwa (benzyny) wymieniony? Jak u ciebie ze świecami i układem WN? Zapłon ustawiony porządnie na sześć stopni? Czujnik temperatury (niebieski) sprawny? Przekaźnik nr 30 sprawdzony?
Jeśli ten błąd przepływomierza i czujnika temp. powietrza zasysanego występuje notorycznie, pomimo kasowania to będzie to przede wszystkim do usunięcia.

aldi z tymi błędami przy II gen. to nie jestem pewien. Niby dlaczego miały by występować? Chyba po to się emuluje sygnał sondy żeby ich nie było? Prawda?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 17 wrz 2010, 20:36

HeavenQueen pisze:aldi z tymi błędami przy II gen. to nie jestem pewien. Niby dlaczego miały by występować? Chyba po to się emuluje sygnał sondy żeby ich nie było? Prawda?
Chyba tylko jakieś naprawdę prehistoryczne systemy wtrysku dadzą się nabrać na taką emulację.
Podczas jazdy ze stałą prędkością lub na obrotach biegu jałowego komputer silnika tak steruje dawką paliwa (czas wtrysku) że zmienia się ona z lekko bagatej na lekko ubogą. Ma to związek przede wszystkim z ekologią i poprawną pracą katalizatora.

Taki jest w uproszczeniu algorytm pracy ECU:
pojawia się odczyt z sondy - mieszanka uboga :arrow: ECU wzbogaca mieszankę do puki nie pojawia się odczyt z sondy - mieszanka bogata :arrow: ECU zubaża mieszankę dopuki (wróć na początek)
I tak kilka razy na sekundę.

A na gazie I generacji widzi np. cały czas bogato albo ubogo i zmianą czasu wtrysku nie mogąc na nią wpłynąć wywala błąd. Wcześniej może zapamiętać że mieszanka była cały czas uboga/bogata i z nauczonym maksymalnym zubożeniem/wzbogaceniem później nie chce jechać na benzynie.
Mając emulację sygnału sondy lambda w instalacji II generacji ECU też się w końcu zorientuje że nie ma wpływu na skład mieszanki (bo dostaje odczyt z sondy nie zgadzający się z jego próbami zubażania/wzbogacania). A puki się nie zorientuje może się źle nauczyć. Jak ma emulator z bardziej zaawansowanymi opcjami konfiguracji emulowanego przebiegu sondy może się udać oszukać ECU.
Tak więc dla ABT najlepiej ustawić na emulatorze masa albo odłączona bo emulacja przebiegu może tylko zaszkodzić.
A wtrysk w ABK ponoć nie adaptuje się aż tak jak wtrysk przy ABT.
W przypadku dobrze wyregulowanej IV generacji ww. algorytm występuje bo sterownik LPG steruje wtryskiem gazu na podstawie sygnałów z ECU benzyny.

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 17 wrz 2010, 20:55

Kolego sprawdź regulator ciśnienia paliwa, znajduje się on na końcu listwy wtryskowej, jeżeli w wężyku idącego od niego znajduje się paliwo, wymień regulator.

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 18 wrz 2010, 15:53

HeavenQueen pisze:ab_ccc Sondę masz dobrą. Trzy druciki mają być. Sprawdzałeś czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo? Czy pozostałe wtryskiwacze dobrze pracują? Sprawdziłeś ciśnienie paliwa?
A filtr paliwa (benzyny) wymieniony? Jak u ciebie ze świecami i układem WN? Zapłon ustawiony porządnie na sześć stopni? Czujnik temperatury (niebieski) sprawny? Przekaźnik nr 30 sprawdzony?
wymieniłem filtr, czujnik temperatury, świece i układ NW a przekaźnik 30 jest sprawny, a wtrysk rozruchowy postaram się dziś sprawdzić a co do reszty to chwilowo nie mam jak sprawdzić.

Po wymianie sondy wydaje się jak by było lepiej ale to jeszcze nie tak jak być powinno.

[ Dodano: 2010-09-20, 19:56 ]
wtryskiwacz rozruchowy jest sprawny, zapłon też jest dobrze ustawiony. Odkąd wymieniłem sondę z rana zapala zawsze od razu i czasami na ciepłym silniku, teraz chyba szykuje się przepływomierz do wymiany. Jakie co może być nie tak z przepływomierzem jak Ciągle wykazuje błędy?? Jakie powinno wynosić Ciśnienie benzyny?? Na allegro są dostępne dwie pompy paliwa 6 barowa i 4. Która z nich jest lepsza??

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 paź 2010, 16:07

Do ABK pompa paliwa powinna być 4 barowa, nie zapominaj że jest jeszcze coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej tak więc pompę na razie zostaw w spokoju jeśli słychać ją po przekręceniu kluczyka.Sprawdź przewody przy wtyce przepływomierza jeśli są całe to zdejmij czarną obudowę z góry przepływki i zobacz czy piny dotykają płytki potencjometru przepływomierza, jeśli ktoś kiedyś coś tam grzebał to jest prawdopodobne że nie ma sygnału z potencjometru do sterownika silnika właśnie przez styki tej płytki.Może to wyglądać tak jak na zdjęciu, dwa brązowe przewody to przewody od czujnika temp. powietrza, dwa piny dotykające do płytki odpowiadają za dane dotyczące wychylenia klapki przepływomierza jeden z nich jak widać wygląda nieciekawie i tu właśnie to było problemem.

Obrazek

Awatar użytkownika
ab_ccc
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 29 sie 2010, 14:31
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: ab_ccc » 23 paź 2010, 16:50

zrobiłem tak i wszystko tam wygląda na sprawne. i jak narazie męczę się z tym zapalaniem już poddałem się i ta cała sprawa zrobiła ze mnie głupiego człowiek.

[ Dodano: 2013-01-22, 21:47 ]
sory ze dopiero teraz odpisuje co było prztczyną więc to był zawór regulacji ciśnienia paliwa.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl