[B4 ABK LPG] problem z zapalaniem na benzynie
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Bo masz sekwencyjny gaz gdzie komputer silnika steruje dawką wtryskiwanego gazu i przez to nie widzi takich anomalii jak w przypadku gazu I albo II generacji.HeavenQueen pisze:Ja mam gaz i żadnych błędów nie ma. Sonda ma być trój przewodowa.
A autor wątku pewnie ma I albo II generację.
Może jeszcze popatrzeć w blokach pomiarowych w VAG-COMie czy wartości mieszczą się w granicach normy. W dawnload jest nawet PDF z właściwymi wartościami dla silnika ABK.
Możliwe że w nowszej wersji VAG-COMa są dane z tymi wartościami i wyświetlą się w oknie pod wartościami.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
ab_ccc Sondę masz dobrą. Trzy druciki mają być. Sprawdzałeś czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo? Czy pozostałe wtryskiwacze dobrze pracują? Sprawdziłeś ciśnienie paliwa?
A filtr paliwa (benzyny) wymieniony? Jak u ciebie ze świecami i układem WN? Zapłon ustawiony porządnie na sześć stopni? Czujnik temperatury (niebieski) sprawny? Przekaźnik nr 30 sprawdzony?
Jeśli ten błąd przepływomierza i czujnika temp. powietrza zasysanego występuje notorycznie, pomimo kasowania to będzie to przede wszystkim do usunięcia.
aldi z tymi błędami przy II gen. to nie jestem pewien. Niby dlaczego miały by występować? Chyba po to się emuluje sygnał sondy żeby ich nie było? Prawda?
A filtr paliwa (benzyny) wymieniony? Jak u ciebie ze świecami i układem WN? Zapłon ustawiony porządnie na sześć stopni? Czujnik temperatury (niebieski) sprawny? Przekaźnik nr 30 sprawdzony?
Jeśli ten błąd przepływomierza i czujnika temp. powietrza zasysanego występuje notorycznie, pomimo kasowania to będzie to przede wszystkim do usunięcia.
aldi z tymi błędami przy II gen. to nie jestem pewien. Niby dlaczego miały by występować? Chyba po to się emuluje sygnał sondy żeby ich nie było? Prawda?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Chyba tylko jakieś naprawdę prehistoryczne systemy wtrysku dadzą się nabrać na taką emulację.HeavenQueen pisze:aldi z tymi błędami przy II gen. to nie jestem pewien. Niby dlaczego miały by występować? Chyba po to się emuluje sygnał sondy żeby ich nie było? Prawda?
Podczas jazdy ze stałą prędkością lub na obrotach biegu jałowego komputer silnika tak steruje dawką paliwa (czas wtrysku) że zmienia się ona z lekko bagatej na lekko ubogą. Ma to związek przede wszystkim z ekologią i poprawną pracą katalizatora.
Taki jest w uproszczeniu algorytm pracy ECU:
pojawia się odczyt z sondy - mieszanka uboga ECU wzbogaca mieszankę do puki nie pojawia się odczyt z sondy - mieszanka bogata ECU zubaża mieszankę dopuki (wróć na początek)
I tak kilka razy na sekundę.
A na gazie I generacji widzi np. cały czas bogato albo ubogo i zmianą czasu wtrysku nie mogąc na nią wpłynąć wywala błąd. Wcześniej może zapamiętać że mieszanka była cały czas uboga/bogata i z nauczonym maksymalnym zubożeniem/wzbogaceniem później nie chce jechać na benzynie.
Mając emulację sygnału sondy lambda w instalacji II generacji ECU też się w końcu zorientuje że nie ma wpływu na skład mieszanki (bo dostaje odczyt z sondy nie zgadzający się z jego próbami zubażania/wzbogacania). A puki się nie zorientuje może się źle nauczyć. Jak ma emulator z bardziej zaawansowanymi opcjami konfiguracji emulowanego przebiegu sondy może się udać oszukać ECU.
Tak więc dla ABT najlepiej ustawić na emulatorze masa albo odłączona bo emulacja przebiegu może tylko zaszkodzić.
A wtrysk w ABK ponoć nie adaptuje się aż tak jak wtrysk przy ABT.
W przypadku dobrze wyregulowanej IV generacji ww. algorytm występuje bo sterownik LPG steruje wtryskiem gazu na podstawie sygnałów z ECU benzyny.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
wymieniłem filtr, czujnik temperatury, świece i układ NW a przekaźnik 30 jest sprawny, a wtrysk rozruchowy postaram się dziś sprawdzić a co do reszty to chwilowo nie mam jak sprawdzić.HeavenQueen pisze:ab_ccc Sondę masz dobrą. Trzy druciki mają być. Sprawdzałeś czy wtryskiwacz rozruchowy podaje paliwo? Czy pozostałe wtryskiwacze dobrze pracują? Sprawdziłeś ciśnienie paliwa?
A filtr paliwa (benzyny) wymieniony? Jak u ciebie ze świecami i układem WN? Zapłon ustawiony porządnie na sześć stopni? Czujnik temperatury (niebieski) sprawny? Przekaźnik nr 30 sprawdzony?
Po wymianie sondy wydaje się jak by było lepiej ale to jeszcze nie tak jak być powinno.
[ Dodano: 2010-09-20, 19:56 ]
wtryskiwacz rozruchowy jest sprawny, zapłon też jest dobrze ustawiony. Odkąd wymieniłem sondę z rana zapala zawsze od razu i czasami na ciepłym silniku, teraz chyba szykuje się przepływomierz do wymiany. Jakie co może być nie tak z przepływomierzem jak Ciągle wykazuje błędy?? Jakie powinno wynosić Ciśnienie benzyny?? Na allegro są dostępne dwie pompy paliwa 6 barowa i 4. Która z nich jest lepsza??
Do ABK pompa paliwa powinna być 4 barowa, nie zapominaj że jest jeszcze coś takiego jak regulator ciśnienia paliwa w listwie wtryskowej tak więc pompę na razie zostaw w spokoju jeśli słychać ją po przekręceniu kluczyka.Sprawdź przewody przy wtyce przepływomierza jeśli są całe to zdejmij czarną obudowę z góry przepływki i zobacz czy piny dotykają płytki potencjometru przepływomierza, jeśli ktoś kiedyś coś tam grzebał to jest prawdopodobne że nie ma sygnału z potencjometru do sterownika silnika właśnie przez styki tej płytki.Może to wyglądać tak jak na zdjęciu, dwa brązowe przewody to przewody od czujnika temp. powietrza, dwa piny dotykające do płytki odpowiadają za dane dotyczące wychylenia klapki przepływomierza jeden z nich jak widać wygląda nieciekawie i tu właśnie to było problemem.