Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9TDI 1Z] Silnik zgasł w czasie jazdy!

pjotrek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 wrz 2010, 12:19
Lokalizacja: Grecko Stare

[80 B4 1.9TDI 1Z] Silnik zgasł w czasie jazdy!

Post autor: pjotrek85 » 19 wrz 2010, 12:36

Witam!. Mam taki problem jechałem z pracy i w moim audi nagle zgasł silnik podczas jazdy ..tak jakbym wyłączył zapłon..nie urwał się pasek rozrządu..sprawdzałem też bezpieczniki i są w porządku nie wiem tylko jak z przekaźnikami. W przewodach od filtra paliwa widać ropę wiec paliwo chyba dochodzi do silnika, nie miałem żadnych tak poważnych problemów do tej pory ani z elektroniką ani z pompą paliwa. Silnik kręci a nie zapala.. Co mogło być przyczyną takiej nagłej awarii?? Czy to bardziej usterka elektryczna czy mechaniczna? Z góry dziękuje za pomoc :-)
Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 13:05 przez pjotrek85, łącznie zmieniany 1 raz.

misiek547
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 218
Rejestracja: 19 maja 2009, 22:29
Lokalizacja: Malbork

Post autor: misiek547 » 19 wrz 2010, 13:02

sprawdź zawór o ile dobrze pamiętam n108 jest to elektrozawór na pompie wtryskowej a jest to taki pojedynczy kabelek idący do pompy przykręcany na nakrętke 10

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 wrz 2010, 13:19

Sprawdz czy po przekręceniu stacyjki dochodzi napięcie na zawór N 109 jeśli nie dochodzi podaj je osobno z akumulatora i wtedy zapali jeszcze spraWdz czy na wtryskach jak je poluzujesz leci paliwo ewentualnie podaj paliwo osobno na pompe wtryskową niech zaciągnie i zobaczysz czy zapali

pjotrek85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 19 wrz 2010, 12:19
Lokalizacja: Grecko Stare

Post autor: pjotrek85 » 19 wrz 2010, 13:23

to znaczy że mógł się ten kabel odłączyć albo cały elektrozawór n108 jest do wymiany tak??

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 19 wrz 2010, 13:39

pierwsza sprawa sprawdź rozrząd. Zdejmij plastikową osłonę, niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty obserwuj, czy koła od pompy i wałka się kręcą.
Druga sprawa sprawdź czy paliwo dociera do wtryskiwaczy, więc niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty popuść nakrętkę od wtrysku, zobacz czy wytryskuje paliwo pod wysokim ciśnieniem.
Trzecia sprawa, sprawdź czujnik położenia wału (ale chyba nawet przy uszkodzeniu silnik pracuje, tylko ma ~300obr), więc to raczej nie to.
Czwarta sprawa podłącz VAGa, zobacz na błędy, jeśli nic nie będzie lub będzie wtrysk sterujący to raczej jest zapowietrzony.
Z rzeczy przychodzących mi do głowy to może być też nastawnik lub zawór ELAB - N108 jak napisał poprzednik.
A może masz jakieś dokładane "odcięcie" ?

Powodzenia :)

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 19 wrz 2010, 15:56

108 jest od egr sprawdź ten za zdjęciu co ci podam i jest to zawór n109 - start\stop

[ Dodano: 2010-09-19, 15:58 ]
misiek547 pisze:sprawdź zawór o ile dobrze pamiętam n108 jest to elektrozawór na pompie wtryskowej a jest to taki pojedynczy kabelek idący do pompy przykręcany na nakrętke 10
n109 a nie 108 <ok>

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 19 wrz 2010, 17:24

ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak (nie wszyscy polecjają :) )

Po pierwsze sprawdzenie rozrządu. później spróbowałbym odpalic na plaka do dolotu. Jeśli na plaku odpali to będziesz wiedział, że problem jest gdzies w pompie/ przewodach/wtryskach. Jeśli nadal nie będzie palił to wtedy rozebrałbym rozrząd i sprawdził w jakim stanie jest koło na wale (ustawienie może się wydawać ok to półksiężyc mogł sie trochę naderwać i przestawić)

jeśli jednak będziesz chciał spróbowac na plaka to trzeba uważać :)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 19 wrz 2010, 19:23

k44761 pisze:pierwsza sprawa sprawdź rozrząd. Zdejmij plastikową osłonę, niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty obserwuj, czy koła od pompy i wałka się kręcą.
gdyby wałek rozrządu stał w miejscu to silnik nie zakręciłby nawet jednego obrotu (nie ma pozycji wałka rozrządu w R4, w której chociaż jeden zawór nie będzie otwarty, a że to TDI to tłok nie przejdzie przez GMP w cylindrze z otwartym zaworem)

podstawa to sprawdzić napięcie na N109 i czy idzie paliwo na wtryski, jeżeli tu jest ok to może być przestawiony rozrząd na kole pompy wtryskowej lub zapchany filtr paliwa

KRAS6986
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 15 lip 2009, 21:43
Lokalizacja: Czę100chowa/ Poraj

Post autor: KRAS6986 » 19 wrz 2010, 20:00

A jak ostygnie to odpala?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 19 wrz 2010, 20:02

gibaj pisze:108 jest od egr
N18 egr ;-)
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 20:08 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ltrs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 297
Rejestracja: 27 lis 2009, 20:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: ltrs » 19 wrz 2010, 20:07

krzysiek_b pisze:Jeśli na plaku odpali to będziesz wiedział
Benzyna to wiem, że odpali na plaku, ale diesel to myślałem, że nie :shock: Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu :oops:

Mnie też się wydaje, że zamknął się zawór.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 19 wrz 2010, 20:08

ltrs pisze:Benzyna to wiem, że odpali na plaku, ale diesel to myślałem, że nie :shock: Proszę o wyprowadzenie mnie z błędu
odpali

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 19 wrz 2010, 20:54

Odpala na plaka czy inny środek łatwo palny sam testowałem zmyliło mnie to że na wtryskach leciało paliwo a okazało się że w filtrze paliwa go nie ma czyli na wtryskach leciały resztki paliwa i jak odpalił na plaka to dopiero rozkręciłem filtr paliwa i patrze a tam susza a zbiornik pełen zmieniłem filtr paliwa na nowy chociaż i tak zmieniam przed każda zimą i problem się już nigdy nie powtórzył dlatego napisałem żeby podać paliwo prze pompą wtryskową

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 19 wrz 2010, 21:01

jesli sprobujesz samostartu i odpali to zawęzisz "krąg podejrzanych"

ja kiedys mialem podobny cyrk jak u Ciebie
u mnie problemem był pęknięty przewod we wtyczce (tej na pompie z 3 kablami)
dopiero jak zacząłem ciągnąć te kable to 1 mi został w ręku


a i jesli się zapowietrzył to przy odpaleniu na plaka łatwiej mu będzie się odpowietrzyć

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 19 wrz 2010, 22:25

@ UKI,
gdyby wałek rozrządu stał w miejscu to silnik nie zakręciłby nawet jednego obrotu (nie ma pozycji wałka rozrządu w R4, w której chociaż jeden zawór nie będzie otwarty, a że to TDI to tłok nie przejdzie przez GMP w cylindrze z otwartym zaworem)
- chyba że się już zawór skrzywił i nie uderza o tłok - to miałem na myśli :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl