[80 B4 1.9TDI 1Z] Silnik zgasł w czasie jazdy!
[80 B4 1.9TDI 1Z] Silnik zgasł w czasie jazdy!
Witam!. Mam taki problem jechałem z pracy i w moim audi nagle zgasł silnik podczas jazdy ..tak jakbym wyłączył zapłon..nie urwał się pasek rozrządu..sprawdzałem też bezpieczniki i są w porządku nie wiem tylko jak z przekaźnikami. W przewodach od filtra paliwa widać ropę wiec paliwo chyba dochodzi do silnika, nie miałem żadnych tak poważnych problemów do tej pory ani z elektroniką ani z pompą paliwa. Silnik kręci a nie zapala.. Co mogło być przyczyną takiej nagłej awarii?? Czy to bardziej usterka elektryczna czy mechaniczna? Z góry dziękuje za pomoc
Pozdrawiam
Piotr
Pozdrawiam
Piotr
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2010, 13:05 przez pjotrek85, łącznie zmieniany 1 raz.
pierwsza sprawa sprawdź rozrząd. Zdejmij plastikową osłonę, niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty obserwuj, czy koła od pompy i wałka się kręcą.
Druga sprawa sprawdź czy paliwo dociera do wtryskiwaczy, więc niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty popuść nakrętkę od wtrysku, zobacz czy wytryskuje paliwo pod wysokim ciśnieniem.
Trzecia sprawa, sprawdź czujnik położenia wału (ale chyba nawet przy uszkodzeniu silnik pracuje, tylko ma ~300obr), więc to raczej nie to.
Czwarta sprawa podłącz VAGa, zobacz na błędy, jeśli nic nie będzie lub będzie wtrysk sterujący to raczej jest zapowietrzony.
Z rzeczy przychodzących mi do głowy to może być też nastawnik lub zawór ELAB - N108 jak napisał poprzednik.
A może masz jakieś dokładane "odcięcie" ?
Powodzenia
Druga sprawa sprawdź czy paliwo dociera do wtryskiwaczy, więc niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty popuść nakrętkę od wtrysku, zobacz czy wytryskuje paliwo pod wysokim ciśnieniem.
Trzecia sprawa, sprawdź czujnik położenia wału (ale chyba nawet przy uszkodzeniu silnik pracuje, tylko ma ~300obr), więc to raczej nie to.
Czwarta sprawa podłącz VAGa, zobacz na błędy, jeśli nic nie będzie lub będzie wtrysk sterujący to raczej jest zapowietrzony.
Z rzeczy przychodzących mi do głowy to może być też nastawnik lub zawór ELAB - N108 jak napisał poprzednik.
A może masz jakieś dokładane "odcięcie" ?
Powodzenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
108 jest od egr sprawdź ten za zdjęciu co ci podam i jest to zawór n109 - start\stop
[ Dodano: 2010-09-19, 15:58 ]
[ Dodano: 2010-09-19, 15:58 ]
n109 a nie 108 <ok>misiek547 pisze:sprawdź zawór o ile dobrze pamiętam n108 jest to elektrozawór na pompie wtryskowej a jest to taki pojedynczy kabelek idący do pompy przykręcany na nakrętke 10
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak (nie wszyscy polecjają )
Po pierwsze sprawdzenie rozrządu. później spróbowałbym odpalic na plaka do dolotu. Jeśli na plaku odpali to będziesz wiedział, że problem jest gdzies w pompie/ przewodach/wtryskach. Jeśli nadal nie będzie palił to wtedy rozebrałbym rozrząd i sprawdził w jakim stanie jest koło na wale (ustawienie może się wydawać ok to półksiężyc mogł sie trochę naderwać i przestawić)
jeśli jednak będziesz chciał spróbowac na plaka to trzeba uważać
Po pierwsze sprawdzenie rozrządu. później spróbowałbym odpalic na plaka do dolotu. Jeśli na plaku odpali to będziesz wiedział, że problem jest gdzies w pompie/ przewodach/wtryskach. Jeśli nadal nie będzie palił to wtedy rozebrałbym rozrząd i sprawdził w jakim stanie jest koło na wale (ustawienie może się wydawać ok to półksiężyc mogł sie trochę naderwać i przestawić)
jeśli jednak będziesz chciał spróbowac na plaka to trzeba uważać
gdyby wałek rozrządu stał w miejscu to silnik nie zakręciłby nawet jednego obrotu (nie ma pozycji wałka rozrządu w R4, w której chociaż jeden zawór nie będzie otwarty, a że to TDI to tłok nie przejdzie przez GMP w cylindrze z otwartym zaworem)k44761 pisze:pierwsza sprawa sprawdź rozrząd. Zdejmij plastikową osłonę, niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty obserwuj, czy koła od pompy i wałka się kręcą.
podstawa to sprawdzić napięcie na N109 i czy idzie paliwo na wtryski, jeżeli tu jest ok to może być przestawiony rozrząd na kole pompy wtryskowej lub zapchany filtr paliwa
- goldi j51
- Forum Audi 80
- Posty: 3625
- Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
- Imię: Robert
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Odpala na plaka czy inny środek łatwo palny sam testowałem zmyliło mnie to że na wtryskach leciało paliwo a okazało się że w filtrze paliwa go nie ma czyli na wtryskach leciały resztki paliwa i jak odpalił na plaka to dopiero rozkręciłem filtr paliwa i patrze a tam susza a zbiornik pełen zmieniłem filtr paliwa na nowy chociaż i tak zmieniam przed każda zimą i problem się już nigdy nie powtórzył dlatego napisałem żeby podać paliwo prze pompą wtryskową
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
jesli sprobujesz samostartu i odpali to zawęzisz "krąg podejrzanych"
ja kiedys mialem podobny cyrk jak u Ciebie
u mnie problemem był pęknięty przewod we wtyczce (tej na pompie z 3 kablami)
dopiero jak zacząłem ciągnąć te kable to 1 mi został w ręku
a i jesli się zapowietrzył to przy odpaleniu na plaka łatwiej mu będzie się odpowietrzyć
ja kiedys mialem podobny cyrk jak u Ciebie
u mnie problemem był pęknięty przewod we wtyczce (tej na pompie z 3 kablami)
dopiero jak zacząłem ciągnąć te kable to 1 mi został w ręku
a i jesli się zapowietrzył to przy odpaleniu na plaka łatwiej mu będzie się odpowietrzyć
@ UKI,
- chyba że się już zawór skrzywił i nie uderza o tłok - to miałem na myśligdyby wałek rozrządu stał w miejscu to silnik nie zakręciłby nawet jednego obrotu (nie ma pozycji wałka rozrządu w R4, w której chociaż jeden zawór nie będzie otwarty, a że to TDI to tłok nie przejdzie przez GMP w cylindrze z otwartym zaworem)