
Pozdrawiam
Piotr
n109 a nie 108 <ok>misiek547 pisze:sprawdź zawór o ile dobrze pamiętam n108 jest to elektrozawór na pompie wtryskowej a jest to taki pojedynczy kabelek idący do pompy przykręcany na nakrętke 10
gdyby wałek rozrządu stał w miejscu to silnik nie zakręciłby nawet jednego obrotu (nie ma pozycji wałka rozrządu w R4, w której chociaż jeden zawór nie będzie otwarty, a że to TDI to tłok nie przejdzie przez GMP w cylindrze z otwartym zaworem)k44761 pisze:pierwsza sprawa sprawdź rozrząd. Zdejmij plastikową osłonę, niech ktoś kręci rozrusznikiem a Ty obserwuj, czy koła od pompy i wałka się kręcą.
- chyba że się już zawór skrzywił i nie uderza o tłok - to miałem na myśligdyby wałek rozrządu stał w miejscu to silnik nie zakręciłby nawet jednego obrotu (nie ma pozycji wałka rozrządu w R4, w której chociaż jeden zawór nie będzie otwarty, a że to TDI to tłok nie przejdzie przez GMP w cylindrze z otwartym zaworem)