[80 B3] Łożysko firmy Optimal wyje już po 3 tys km. Co jest?
[80 B3] Łożysko firmy Optimal wyje już po 3 tys km. Co jest?
Witam, jak w tytule tematu. A zakładam go, żeby zapytać, czy to może wina innego czynnika że łożysko znowu pada ? Wymieniłem wtedy tylko lewe, kosztowało 60zł.
Czy należy wymieniać oba? Trochę to kosztuje jeśli tym razem myślałbym o SKF albo chociaż RUVILLE.
Co można jeszcze tam profilaktycznie wymienić oprócz tulejek?
PS. jeszcze korzystając z tematu, czy zmieniając olej na mineralny wyciszę trochę stukający popychacz? Bo bardzo mnie denerwuje ale nie jest z nim jeszcze tak strasznie źle, odkładam na naprawę pieniążki (bo mam ich 16 aż).
Pozdrawiam
Czy należy wymieniać oba? Trochę to kosztuje jeśli tym razem myślałbym o SKF albo chociaż RUVILLE.
Co można jeszcze tam profilaktycznie wymienić oprócz tulejek?
PS. jeszcze korzystając z tematu, czy zmieniając olej na mineralny wyciszę trochę stukający popychacz? Bo bardzo mnie denerwuje ale nie jest z nim jeszcze tak strasznie źle, odkładam na naprawę pieniążki (bo mam ich 16 aż).
Pozdrawiam
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
W swojej B3 miałem problem z tymi tylnymi łożyskami. Dość często mi padały. Raz na 1-2 tyś musiałem je dokręcać a po 5-6 tyś wymieniać. Jeden sprzedawca w sklepie powiedział mi że winę za to może ponosić piasta (chyba tak się to nazywa, chodzi o ten bolec na który wchodzi łożysko). Ponoć kiedy jest już podrobiony bardzo szybko "zjada" łożyska. Tak właśnie miał znajomy tego sprzedawcy. Po wymianie tych elementów problem ustał.Canibal pisze:Lepiej dolozyc wiecej kasy i kupic cos porzadnego i miec spokoj
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
ysiul pisze:Chyba musisz zmienić sklep bo ja płaciłem jakieś 35-40zł za łożysko tej firmy.Qster pisze:Wymieniłem wtedy tylko lewe, kosztowało 60zł
Tylko tak czytam i czytam i nikt nie potwierdził czy chodzi o przednie czy tylne?
Bo ja za przednie też dawałem 60zł.
Optimala nie są najgorsze jest jeszcze masa z chin.
Ja na powitaniu z tymi łożyskami zmieniam smar na lepszy dużo. Bo u kolegi wytrzymują juz optimale 100tyś.(inne auto). Taki specyficzny smar co wydłuża żywotność łożysk 300x godny polecenia.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Sorki koledzy, myślałem o łożysku z przodu.
Dzisiaj już ładnie wibruje, czuć na kierownicy. Najbardziej przy ostrym zakręcie w lewo. Takie pulsacyjne wibracje. Muszę przejeździć jeszcze z 300km bo nie mam czasu wymienić do piątku. A przód Optimal kosztuje na allegro również 60zł więc może nie przepłaciłem.
Czy rady dotyczące prowadnic i piast jak to wymieniliście powyżej dalej są aktualne do przedniej osi? Jeśli nie, to może chociaż ten smar? Pamiętam, że to łożysko pierwotne bardzo dobrze się trzymało i chwilę musiało w prasie po stać żeby je wyciągnąć. Ponawiam również pytanie, czy wymienia się oba jednocześnie?
Dzisiaj już ładnie wibruje, czuć na kierownicy. Najbardziej przy ostrym zakręcie w lewo. Takie pulsacyjne wibracje. Muszę przejeździć jeszcze z 300km bo nie mam czasu wymienić do piątku. A przód Optimal kosztuje na allegro również 60zł więc może nie przepłaciłem.
Czy rady dotyczące prowadnic i piast jak to wymieniliście powyżej dalej są aktualne do przedniej osi? Jeśli nie, to może chociaż ten smar? Pamiętam, że to łożysko pierwotne bardzo dobrze się trzymało i chwilę musiało w prasie po stać żeby je wyciągnąć. Ponawiam również pytanie, czy wymienia się oba jednocześnie?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 20:24 przez Qster, łącznie zmieniany 1 raz.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Przegub ma tam ok 5 tys km dopiero, zresztą jak był zepsuty to strzelał a nie wibrował (buczał).Jarewa pisze:A może to ci przegub szwankuje?Qster pisze:Sorki koledzy, myślałem o łożysku z przodu.
Dzisiaj już ładnie wibruje, czuć na kierownicy. Najbardziej przy ostrym zakręcie w lewo.
A wymieniać można pojedynczo co ta za róznica? skoro jedno z z drugim nic nie ma wspólnego (lewe prawe)
Co do wymiany oby, ktoś kiedyś siał na tym forum taką plotkę, że trzeba wymienić oba dlatego upewniam się. 100zł drogą nie chodzi.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: