Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Łożysko firmy Optimal wyje już po 3 tys km. Co jest?

Awatar użytkownika
Qster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2010, 01:32
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

[80 B3] Łożysko firmy Optimal wyje już po 3 tys km. Co jest?

Post autor: Qster » 20 wrz 2010, 08:55

Witam, jak w tytule tematu. A zakładam go, żeby zapytać, czy to może wina innego czynnika że łożysko znowu pada ? Wymieniłem wtedy tylko lewe, kosztowało 60zł.
Czy należy wymieniać oba? Trochę to kosztuje jeśli tym razem myślałbym o SKF albo chociaż RUVILLE.
Co można jeszcze tam profilaktycznie wymienić oprócz tulejek?


PS. jeszcze korzystając z tematu, czy zmieniając olej na mineralny wyciszę trochę stukający popychacz? Bo bardzo mnie denerwuje ale nie jest z nim jeszcze tak strasznie źle, odkładam na naprawę pieniążki (bo mam ich 16 aż).

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 20 wrz 2010, 09:00

Możliwe że to wina łożyska albo było zle załozone lub miało luz przez co sie wybiło.Kiedys tez wymienialem lozysko na jakies tanie i tez długo nie pojezdziło.Lepiej dolozyc wiecej kasy i kupic cos porzadnego i miec spokoj.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 09:20

Canibal pisze:Lepiej dolozyc wiecej kasy i kupic cos porzadnego i miec spokoj
W swojej B3 miałem problem z tymi tylnymi łożyskami. Dość często mi padały. Raz na 1-2 tyś musiałem je dokręcać a po 5-6 tyś wymieniać. Jeden sprzedawca w sklepie powiedział mi że winę za to może ponosić piasta (chyba tak się to nazywa, chodzi o ten bolec na który wchodzi łożysko). Ponoć kiedy jest już podrobiony bardzo szybko "zjada" łożyska. Tak właśnie miał znajomy tego sprzedawcy. Po wymianie tych elementów problem ustał.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 wrz 2010, 15:19

Oczywiście jak zmieniałeś łożysko to prowadnice tych łożysk też założyłeś nowe a co do oleju to po zmianie na mineralny powinno być ciszej zastosuj castrol high dla silników powyżej 100 tyś przebiegu i powinno być ciszej

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 20 wrz 2010, 17:40

Qster pisze:Wymieniłem wtedy tylko lewe, kosztowało 60zł
Chyba musisz zmienić sklep bo ja płaciłem jakieś 35-40zł za łożysko tej firmy.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 18:40

ysiul pisze:Chyba musisz zmienić sklep bo ja płaciłem jakieś 35-40zł za łożysko tej firmy.
Za optimala? Ja płaciłem maks 25zł, przynajmniej 2 lata temu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2010, 18:41

ysiul pisze:
Qster pisze:Wymieniłem wtedy tylko lewe, kosztowało 60zł
Chyba musisz zmienić sklep bo ja płaciłem jakieś 35-40zł za łożysko tej firmy.


Tylko tak czytam i czytam i nikt nie potwierdził czy chodzi o przednie czy tylne?

Bo ja za przednie też dawałem 60zł.

Optimala nie są najgorsze jest jeszcze masa z chin.

Ja na powitaniu z tymi łożyskami zmieniam smar na lepszy dużo. Bo u kolegi wytrzymują juz optimale 100tyś.(inne auto). Taki specyficzny smar co wydłuża żywotność łożysk 300x godny polecenia.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 18:43

Jarewa pisze:Tylko tak czytam i czytam i nikt nie potwierdził czy chodzi o przednie czy tylne?
Yyyy. Ja cały czas myślałem o tylnym. Faktycznie nie ma tego ujętego w postach kolegi.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 20 wrz 2010, 19:00

Za przednie SKF trzeba dać dużo ponad 100 zl ale przy tej cenie co kolega napisał to chyba miał namyśli tylne albo jakiś szajs do przodu ;-)

Awatar użytkownika
Qster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2010, 01:32
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Qster » 20 wrz 2010, 20:18

Sorki koledzy, myślałem o łożysku z przodu.
Dzisiaj już ładnie wibruje, czuć na kierownicy. Najbardziej przy ostrym zakręcie w lewo. Takie pulsacyjne wibracje. Muszę przejeździć jeszcze z 300km bo nie mam czasu wymienić do piątku. A przód Optimal kosztuje na allegro również 60zł więc może nie przepłaciłem.

Czy rady dotyczące prowadnic i piast jak to wymieniliście powyżej dalej są aktualne do przedniej osi? Jeśli nie, to może chociaż ten smar? Pamiętam, że to łożysko pierwotne bardzo dobrze się trzymało i chwilę musiało w prasie po stać żeby je wyciągnąć. Ponawiam również pytanie, czy wymienia się oba jednocześnie?
Ostatnio zmieniony 20 wrz 2010, 20:24 przez Qster, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 20:21

Qster pisze:Czy rady dotyczące prowadnic i piast jak to wymieniliście powyżej dalej są aktualne do przedniej osi?
Moje rady dotyczyły tylnego łożyska, tam jest trochę inaczej, więc raczej mają nie się jak do przedniego.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2010, 20:30

Qster pisze:Sorki koledzy, myślałem o łożysku z przodu.
Dzisiaj już ładnie wibruje, czuć na kierownicy. Najbardziej przy ostrym zakręcie w lewo.
A może to ci przegub szwankuje?

A wymieniać można pojedynczo co ta za róznica? skoro jedno z z drugim nic nie ma wspólnego (lewe prawe)

Awatar użytkownika
Qster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2010, 01:32
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Qster » 20 wrz 2010, 20:50

Jarewa pisze:
Qster pisze:Sorki koledzy, myślałem o łożysku z przodu.
Dzisiaj już ładnie wibruje, czuć na kierownicy. Najbardziej przy ostrym zakręcie w lewo.
A może to ci przegub szwankuje?

A wymieniać można pojedynczo co ta za róznica? skoro jedno z z drugim nic nie ma wspólnego (lewe prawe)
Przegub ma tam ok 5 tys km dopiero, zresztą jak był zepsuty to strzelał a nie wibrował (buczał).

Co do wymiany oby, ktoś kiedyś siał na tym forum taką plotkę, że trzeba wymienić oba dlatego upewniam się. 100zł drogą nie chodzi.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 20:51

Qster pisze:Co do wymiany oby, ktoś kiedyś siał na tym forum taką plotkę, że trzeba wymienić oba dlatego upewniam się.
Oba tak, ale amorki a nie łożyska. Przy łożyskach raczej nie ma to znaczenia.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 wrz 2010, 21:01

Ja jakoś miałem uszkodzone łożyska 3miesiące temu jakoś mi tylko buczały nie czółem żadnej wibracji. Tymbardziej na kierownicy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl