Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 1Z] Modyfikacje - próba zwiekszenia mocy

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 27 wrz 2010, 20:23

rafał jak napisałeś połyntetyk to duzy plus dla ciebie ale najlepiej zrobil bys tak
-syntetyk
-wolna odma
-zablokowany egr
-wywalony katalizator
i juz mozesz sie brać za chiptuning wtryski razem z komputerem
teraz wiesz do kogo sie zglaszać bo kostrz sie wypowiedział w temacie.

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 wrz 2010, 20:54

A ja powiem jak ja zrobiłem
Najpierw wywaliłem katalizator, pożniej zaslepiłem EGR, następnie wtryski 0,205 oraz program... pali mniej, jedzie lepiej i zdrowego AFN-a karce( mam w rodzinie A4 Avant ze zdowym AFN więc testy robione na bieżąco)...
Koszty ?
wtryski 300
program 300
zaslepienie EGr - 0zł
wycinka kata - 50zł

wrażenia z jazdy - bezcenne...

także kolego najpierw sobie poskładaj graty, uskładaj kaske i działaj... bo warto... po tym wszystkim jak wsiadłem w seryjnego 1Z to... przepaść tak to ujme...

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 27 wrz 2010, 21:44

no ja mam zmienione tak
-olej na syntetyk 5 w 40 castrola
-wtryski 205 od golfa ASV-a
-chip od kostrza
-wolna odma
-zablokowany egr
-wywalony katalizator
wyszło mi 120 koni i 302 niutonów, powinno byc wiecej koni ale auto bylo mierzone w upale i icek złapał temperature po przejezdzie i sprawdzeniu na hamowni ale i tak jestem zadowolony ;p

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 27 wrz 2010, 23:09

no to mamy podobne mody... ja wtryski z AHF... jak wybiore sie w końcu na hamownie to w duchu licze na taki sam wynik... tzn pod względem niutona bo konie mnie mniej interesuja... chociaż jak bedzie przed 300 to też sie bede cieszył jak dziecko... najważniejsze ze seryjny AFN dostaje baty :P

rafal.skromny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 30 sie 2010, 06:54
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: rafal.skromny » 28 wrz 2010, 05:15

a to ze egr jest zaślepiony to nie ma pózniej jakiś błedów w kompie????bo słyszalem ze luia pozniej błedy sie pokazywać....Właśnie kasa nie bede narazie kostrzowi gitary zawracał jak bede miał kase to sie do niego odezwe na PW tylko muszę jakoś kase uzbierać a wydatków duzo....a jeszcze jakbyście mi wytłumaczyli jak tego egr-a sie zślepia i wolna odme sie robi...a kata mam wywalonego sam go sobie wybiłem.... :-D

[ Dodano: 2010-09-28, 05:18 ]
levis1991 a Ty nie zmieniałeś kompa prawda może tak samo bym zrobił jak Ty 120 koników masz to i tak 10 wiecej niz ja oczekuje....co o tym myślisz

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 wrz 2010, 07:39

rafal.skromny, kompa nie zmieniał tylko program ma inny wgrany (chip). Po zaślepieniu EGR-a żadne błędy nie wyskakują (przynajmniej mnie). Na forum masz tematy o zaślepianiu EGR-a i robieniu wolnej odmy. ;-)

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 28 wrz 2010, 08:17

niki20 ale u kostrza jest mozliwość zakupienia komputera z wgranym oprogramowaniem tylko jedziesz podczepiasz i masz

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 28 wrz 2010, 08:52

levis1991, ja to wiem wszystko tylko kolega myśli że do tego trzeba koniecznie zmieniać kompa. ;-)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 wrz 2010, 09:21

rafal.skromny pisze:egr jest zaślepiony to nie ma pózniej jakiś błedów w kompie??
w 80tkach nic ci nie bedzie wyskakiwało. nie ma tam żadnych czujników i innych rzeczy ze byś potem miał choinke na liczniku.
Dopiero w samochodach typu golf MkiV zaczynają sie takie cyrki i trzema to softem zmieniac.

86szyman

Post autor: 86szyman » 01 paź 2010, 19:01

Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i piszę do was z zapytaniem: aktualnie jestem posiadaczem b4 abt lpg i planuje zmienić go na diesla jednak nie wiem jaka wersja silnika będzie najlepszym wyborem, nie ukrywam że chciałbym podnieść moc zachowując stosunkowo ekonomiczną jazdę i bezawaryjność. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.

klekocix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 23 kwie 2010, 09:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: klekocix » 01 paź 2010, 21:08

86szyman pisze:Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i piszę do was z zapytaniem: aktualnie jestem posiadaczem b4 abt lpg i planuje zmienić go na diesla jednak nie wiem jaka wersja silnika będzie najlepszym wyborem, nie ukrywam że chciałbym podnieść moc zachowując stosunkowo ekonomiczną jazdę i bezawaryjność. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
W Audi Kolego nie masz za wielkiego wyboru, jest tylko jednostka 90KM o symbolu 1Z.

Wychodziły wersje starsze tego silnika z przepływomierzem firmy Bosch (starsza konstrukcja) oraz nowsze z Pierburg'iem (nowsza konstrukcja) który troszkę łatwiej poddaje się tuningowi.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 01 paź 2010, 21:38

86szyman, chcesz zmienić silnik czy samochód :?:

Awatar użytkownika
levis1991
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1181
Rejestracja: 04 sie 2009, 00:29
Lokalizacja: Łuków

Post autor: levis1991 » 01 paź 2010, 21:38

klekocix pisze:
86szyman pisze:Witam serdecznie wszystkich klubowiczów i piszę do was z zapytaniem: aktualnie jestem posiadaczem b4 abt lpg i planuje zmienić go na diesla jednak nie wiem jaka wersja silnika będzie najlepszym wyborem, nie ukrywam że chciałbym podnieść moc zachowując stosunkowo ekonomiczną jazdę i bezawaryjność. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi.
W Audi Kolego nie masz za wielkiego wyboru, jest tylko jednostka 90KM o symbolu 1Z.

Wychodziły wersje starsze tego silnika z przepływomierzem firmy Bosch (starsza konstrukcja) oraz nowsze z Pierburg'iem (nowsza konstrukcja) który troszkę łatwiej poddaje się tuningowi.
jakim twoim zdaniem jest inna konstrukcja silnika? ja mysle ze zbytnio nie ma roznicy miedzy boshem a pierburgiem jedynie przepływomierz na inny kmputer z opragromowaniem.

[ Dodano: 2010-10-01, 21:41 ]
no i jak kolega aldi napisał to zzalezy czy chcesz zmienic auto czy silnik bo jesli silnik to mozesz wepchać go od powiedzmy passata b5 po lifcie, jest duzo rozwiazań :)

86szyman

Post autor: 86szyman » 03 paź 2010, 12:21

Generalnie to nie myślałem o zmianie silnika a o zamianie sedana na kombi tylko się jeszcze waham między dieslem a benzyną z gazem. Teraz mam sedana abt i szczerze mówiąc ten silnik jest troszkę za słaby do tego nadwozia dlatego jeżeli myślę o kombi zachowując ekonomię pomyślałem nad zmianą na diesla, jednak 1z też nie zachwyca mocą z drugiej jednak strony nie będę go używał do wyścigów tylko do wożenia rodziny a często też bywa że mam do pokonania trasę ponad 500 km i czasem przydało by się troszkę więcej koni pod pedałem do wyprzedzenia tira itd...

Awatar użytkownika
icemerc
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 906
Rejestracja: 27 kwie 2010, 09:42
Lokalizacja: Łódź

Post autor: icemerc » 03 paź 2010, 16:23

silnik 1Z wbrew pozorom potrafi więcej niz każdy myśli... seryjny czy podciągniety TIRa wyprzedzi, stuknie 500 kilometrów na raz inic mu nie będzie... a Jazda TDi po autostardzie to bajka... spróbuj jechać PB+LPG non stop 140-150 i oblicz spalanie i jedzie TDi 14-150 i porównaj ;)

Zablokowany

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl