Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.9 SD] problem z odpaleniem,pomoże KTOŚ?!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 paź 2010, 10:41

Tauron,
Gdzieś dzwony biją tylko żle lokalizujesz kościół ;-)
Ten imbus to TORX.Nim reguluje się skład mieszanki w stosunku do pobranego powietrza.Dzieje się to poprzez regulację niewidocznego na zdjęciu ramienia na którym spoczywa trzpień rozdzielacza paliwa.
Talerzyk skoleji reguluje się małą śrubką pod talerzem na boku pałąka.Regulacja odbywa się właśnie tą blaszką o którą odbija talerz.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 13 paź 2010, 10:48

to teraz moze zlozymy wszystko do kupy i powiecie co pokolei robić ? :idea: :idea:

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 13 paź 2010, 10:52

Już gdzieś pisałem, że nie jest ze mnie mechanik, a raczej poznaję tajniki, ale jak na filozofa chyba nie najgorzej mi idzie. :P . PICEK1, opisałeś to fachowo, co ja z trudem starałem się wyłuskać. Dzięki

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 paź 2010, 11:01

Ja bawiłem się tak-
Parę pasków [4] papieru,najlepiej kartka z zeszytu.Zakładamy na boki talerza,wkładamy go i skręcamy,papier wyciągamy.
Talerz w spoczynku jest lekko skoszony.Wyższy jego koniec powinien znajdować się chyba coś około 1,5mm od krawędzi załamania stożka.Czyli od przejścia tej równej ściany talerza w stożek.
Montujemy-podpinamy kable.Odpalamy.Jak coś nie bardzo chodzi to właśnie tym torxem lekko w prawo lekko w lewo.Zanim się założy całość lepiej sobie looknąć jaki to ma być torx-przechodzi przez otwór pomiędzy rozdzielaczem a gumą przepływki.A długi na conajmniej 10cm.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 13 paź 2010, 13:09

PICEK1, nie rozumiem za bardzo tego.. jaki talerzyk ? ten co na zdjeciu ? on jest wyjmowany na klucz 10 . ja zadnych kabli nie mam , to jest kjet..

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 13 paź 2010, 13:31

Tak chodzi o ten na zdjęciu, ale tez nie wiem o które kable chodzi Pickowi1 :), może o wtryski, które demontował by cały układ wyjąć, lub z aku... ale po co ?? (nie wiem).

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 13 paź 2010, 13:34

Tauron, moze jeszcze raz opisze... kolega PICEK1, .
ten torx to o to chodzi ? Obrazek?
i czego to jest regulacja ?

Awatar użytkownika
Tauron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 340
Rejestracja: 27 lip 2008, 20:49
Lokalizacja: Świętochłowice

Post autor: Tauron » 13 paź 2010, 13:46

Obrazek
Może to nieco pomoże rozjaśnić temat. Schemat układu . Zaznaczyłem ów talerzyk który spoczywa na ramieniu jak pisze Picek1. Pomiędzy tą gumą, która przykrywa talerzyk a układem wtryskowym na twoim zdjęciu zdjęciu widać małą dziureczkę. W nią wkłada się imbus i reguluje się w prawo i w lewo.

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 paź 2010, 14:01

Tak koledzy.W tą dziurkę wchodzi Torx.To jest gwiazdka a nie sześciokątny imbus.Nim reguluje się skład mieszanki.Śruba torxa jest wkręcona w ramię pod rozdzielaczem paliwa które to obniżając się albo podnosząc podczas regulacji,powoduje albo wysuwanie albo chowanie sie trzpienia rozdzielacza paliwa co skoleji powoduje mniejszą albo większą dawkę paliwa do aktualnie pobieranego powietrza.Jeśli talerz sie podnosi to i wciska trzpień powodując przepływ paliwa.
Co do kabli to miałem na myśli o ile ktoś odpinał elektroniczny regulator ciśnienia który jest przy rozdzielaczu i sygnał położenia talerza z przepływki.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 13 paź 2010, 14:26

PICEK1, kolega wyzej chyba ma racje , kiedys bylem na jakims warsztacie i wlasnie imbusem mi regulowali mieszanke paliwa co podnioslo obroty troszke ale i tak nie mozna odpalac.. albo zrobili tak ze bylo dobrze a teraz nie odpala ?
tutaj na rozdzielaczu (zdjecie ktore wgralem) sa 3 srubki na srubokret plaski i na torx chyba jeden ? myslalem ze to o to chodzi ale jak mowicie miedzy przeplywomierzem a rozdzielaczem , jest tam na imbus . i mam to wyregulowac ? .

Co bedzie jesli odkrece plytke spietrzajaca ? tam pod tym jest przeplywka tak ? ma oona chyba tez jakis wplyw na role odpalania ?

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 13 paź 2010, 14:47

Śruby które widać to mocowanie rozdzielacza do obudowy przepływomierza i łączenie dwóch połówek rozdzielacza.Regulacyjnej nie widać bo jest w tym otworze.
Mlody90 pisze:Co bedzie jesli odkrece plytke spietrzajaca ? tam pod tym jest przeplywka tak ? ma oona chyba tez jakis wplyw na role odpalania ?
Całość którą widać to przepływomierz z rozdzielaczem paliwa.
W jego skład wchodzi obudowa.ramie.talerz,potencjometr.To właśnie nasza cała przepływka.Nią właśnie steruje talerz który jest podnoszony powietrzem zasilającym silnik.Talerz jest przykręcony do ramienia które jest połączone z potencjometrem.Dodatkowo na tym ramieniu połączone "zawiasem" jest drugie ramie które steruje wciskaniem trzpienia w rozdzielacz i to ramie reguluje się niewidocznym torxem.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 13 paź 2010, 17:01

no to teraz wiem o co chodzi tylko powiedzcie mi gdzie szukac przyczyny ? moglo by sie wypogodzic zebym mogl swobodnie odpalic auto.. :!: :-x

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 14 paź 2010, 12:40

Tak patrząc ze swojej perspektywy to proponuję koledze odpuścić w temacie.Moją maszynkę mam 4 lata.I problem z odpalaniem jest był i pewnie będzie.
Podczas jazdy na LPG gubi się ciśnienie w układzie paliwowym.I stąd potem problem z paleniem na PB.
U mnie jest to samo.Po LPG ciężko jej przejść na PB.Jednak jak już ciśnienie w układzie się ustabilizuje to na benzynce pali od strzała.Kombinowałem.kręciłem.wymieniałem i nic to nie dało.Może jak by tak wtryskiwacze dać nowiutkie to dłużej by trzymały.Widać wtrysk mechaniczny nie lubi się z gazikiem ;-)
Przed startem powiedzmy po nocy najlepiej parę razy włączyć zapłon aby pompa nabiła ciśnienie w układ.Będzie to dobre choćby pod tym względem że trzpień rozdzielacza zrobi się "sztywniejszy" i ramie przepływki pracuje bardziej płynnie.Silnik jest mniej podatny na falowanie obrotów.

Mlody90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 17 maja 2010, 10:29

Post autor: Mlody90 » 14 paź 2010, 21:34

PICEK1, to wychodzi na to ze mam nie jezdzic teraz az do wiosny bo nie ma to sensu ? , wiem ze mechaniczny wtrysk to ciulstwo ale jednak trzeba cos zrobic...

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 15 paź 2010, 00:30

No a jak wygląda odpał z LPG?
Jeśli lepiej to z niego palić.Ja już drugą zimę kręciłem z gazu ;-)

Co do tej nieszczęśliwej benzynki----gdzieś ktoś kiedyś sugerował że odpalanie z PB jest tak trudne stąd,że w kolektorze zostaje gaz i w pierwszej fazie podając PB silnik niejako się zalewa.Chwilowe kręcenie powoduje przewietrzenie kolektora i odpał jest lepszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl