[80 B3] Łożysko firmy Optimal wyje już po 3 tys km. Co jest?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Podejrzewam że ten Optimal to chiński schit ,niby germany ale coś mi się wierzyć nie chce ,omijać z daleka ,chyba że ktoś bogaty z domu i lubi dwa razy robić Też mi kiedyś gość o mały włos nie wcisnął w sklepie łożyska optimal ,jakoś tak ładnie brzmi ta nazwa i budzi zaufanie ,na szczęscie dołozyłem smaru do ori i jest gitQster pisze:To jednak było łożysko. Po prostu dziadowe. Nie polecam wszystkim tej marki,
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Bez prasy a łozysko wyszło bez problemów.
Wykręcasz koncówke drązka kierowniczego wykręcasz koncówke wachacza wykręcasz u gury na łożysku amortyzatora. Wukręcasz szrubę od przegubu. wyciągasz cały amorek z spręzyną i tym łożyskiem i masz wszystko na wierzchu.
Jedynie do tego użyłem specjalnego sciągacza do sciągania koncówek.
Najlepiej chyba była by prasa. Ale ja byłem staroświecki użyłem młotka.
Z wkłądaniem to fakt trzeba dokładnie prostopadle do dziury jak pujdzie bokiem to już kaplica trzeba mieć wyczucie i dobry wzrok.
Wykręcasz koncówke drązka kierowniczego wykręcasz koncówke wachacza wykręcasz u gury na łożysku amortyzatora. Wukręcasz szrubę od przegubu. wyciągasz cały amorek z spręzyną i tym łożyskiem i masz wszystko na wierzchu.
Jedynie do tego użyłem specjalnego sciągacza do sciągania koncówek.
Najlepiej chyba była by prasa. Ale ja byłem staroświecki użyłem młotka.
Z wkłądaniem to fakt trzeba dokładnie prostopadle do dziury jak pujdzie bokiem to już kaplica trzeba mieć wyczucie i dobry wzrok.
Spoko są; i Swag i Fag, Myle, Snr, Skf przeważnie można je spotka u tego pakowacza ,,Ruville''
Do b2 na przód trafiłem na Fag-a a do b4 na tył Koyo (niby dobre i niby dają je na pierwszy montaż do Toyoty)
Optimala nie polecam tak jak srebi (czyt. febi) , a i spoko metoda wbijanie łożysk młotkiem :shock: zobaczymy ile wytrzymają
Do b2 na przód trafiłem na Fag-a a do b4 na tył Koyo (niby dobre i niby dają je na pierwszy montaż do Toyoty)
Optimala nie polecam tak jak srebi (czyt. febi) , a i spoko metoda wbijanie łożysk młotkiem :shock: zobaczymy ile wytrzymają
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Jak ktoś ma pewną ręke to czemu nie. Nawet ktoś na forum opisał jak wymieniał w tylnym bebnowym i młotkiem wkładał.skoti pisze: a i spoko metoda wbijanie łożysk młotkiem :shock: zobaczymy ile wytrzymają
Prasa też ma swoje wady.
Ważne żeby gniazdo było czyste przed wkładaniem.
A jak ktoś by chciał na szybko prasę zrobić i ma podnośnik chydrauliczny to jest tak spawamy z kształtowników [] Tak by wsrodku się wmieścił podnośnik chydrauliczny i te elementy i mamy prasę <ok>
- wampir1988
- Audi 80 Klub
- Posty: 903
- Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
- Lokalizacja: okolice Oświęcimia