Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3] Łożysko firmy Optimal wyje już po 3 tys km. Co jest?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 20 wrz 2010, 22:04

To może przegub wewnętrzny. On może też powodować wibracje :roll:

Awatar użytkownika
Qster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 30 kwie 2010, 01:32
Lokalizacja: Okolice Rzeszowa

Post autor: Qster » 23 wrz 2010, 20:21

To jednak było łożysko. Po prostu dziadowe. Nie polecam wszystkim tej marki, założyłem lepsze tym razem. Temat jako przestroga i do usunięcia.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 27 wrz 2010, 11:48

Qster pisze:To jednak było łożysko. Po prostu dziadowe. Nie polecam wszystkim tej marki,
Podejrzewam że ten Optimal to chiński schit ,niby germany ale coś mi się wierzyć nie chce ,omijać z daleka ,chyba że ktoś bogaty z domu i lubi dwa razy robić ;-) Też mi kiedyś gość o mały włos nie wcisnął w sklepie łożyska optimal ,jakoś tak ładnie brzmi ta nazwa i budzi zaufanie ,na szczęscie dołozyłem smaru do ori i jest git

Awatar użytkownika
Bibol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 404
Rejestracja: 23 lip 2007, 18:02
Lokalizacja: Dormagen

Post autor: Bibol » 27 wrz 2010, 12:06

Ja po wykończeniu poprzednich łożysk zainwestowałem w SKF i jestem szczerze zadowolony, śmigam na szerokich laczkach ( 9J ) i cisza aż miło.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2010, 13:18

Na tył to kij, jak padnie to 10 minut i wymienione. Ale na przód to nie ryzykowałbym z tanimi częściami, bo wiadomo że sama wymiana nie jest łatwa. Więc lepiej zrobić raz a dobrze.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 wrz 2010, 13:34

Labiel pisze:Na tył to kij, jak padnie to 10 minut i wymienione. Ale na przód to nie ryzykowałbym z tanimi częściami, bo wiadomo że sama wymiana nie jest łatwa. Więc lepiej zrobić raz a dobrze.
Aj tam nie łatwa 40 min i wymienione.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 wrz 2010, 13:36

Aj tam nie łatwa 40 min i wymienione.
A miałeś jakąś prasę czy coś w ten deseń żeby wcisnąć łożysko? Ja sam osobiście jeszcze nigdy tego nie robiłem (mam nadzieje że nie będę zmuszony), ale z tego co się orientuje czasami jest problem z wciśnięciem tego łożyska jeśli nie ma się sprzętu.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 27 wrz 2010, 13:52

Bez prasy a łozysko wyszło bez problemów.

Wykręcasz koncówke drązka kierowniczego wykręcasz koncówke wachacza wykręcasz u gury na łożysku amortyzatora. Wukręcasz szrubę od przegubu. wyciągasz cały amorek z spręzyną i tym łożyskiem i masz wszystko na wierzchu.

Jedynie do tego użyłem specjalnego sciągacza do sciągania koncówek.

Najlepiej chyba była by prasa. Ale ja byłem staroświecki użyłem młotka.

Z wkłądaniem to fakt trzeba dokładnie prostopadle do dziury jak pujdzie bokiem to już kaplica trzeba mieć wyczucie i dobry wzrok.

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 16 paź 2010, 22:18

Dodam od siebie, że jeśli ktoś wbija młotkiem to pod żadnym pozorem nie wolno uderzać w wewnętrzną bieżnię. Poza tym, bieżnie wewnętrzne są dwie i trzeba je ze sobą skręcić aby przy wbijaniu łożyska bieżnia nie wypadła.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 paź 2010, 10:16

Wbijajac młotkiem użyłem starego zewnętrznego bieżnika i tym kładłem równo i młotkiem go. Oczywiście że nie wolno bić w wewnętrzy bierznik. Ja nie skręcałem i nie wypadły trzymały wewnętrzne bieżnie osłony gumowe. I biłem z wyczuciem.

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 17 paź 2010, 21:04

Podłącze się pod temat.
Jakie są opinie o łożyskach firmy FAG.
Ktoś coś na ten temat wie?

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 18 paź 2010, 19:00

Spoko są; i Swag i Fag, Myle, Snr, Skf przeważnie można je spotka u tego pakowacza ,,Ruville''
Do b2 na przód trafiłem na Fag-a a do b4 na tył Koyo (niby dobre i niby dają je na pierwszy montaż do Toyoty)
Optimala nie polecam tak jak srebi (czyt. febi) , a i spoko metoda wbijanie łożysk młotkiem :shock: zobaczymy ile wytrzymają :-?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 paź 2010, 21:42

skoti pisze: a i spoko metoda wbijanie łożysk młotkiem :shock: zobaczymy ile wytrzymają :-?
Jak ktoś ma pewną ręke to czemu nie. Nawet ktoś na forum opisał jak wymieniał w tylnym bebnowym i młotkiem wkładał.

Prasa też ma swoje wady.

Ważne żeby gniazdo było czyste przed wkładaniem.

A jak ktoś by chciał na szybko prasę zrobić i ma podnośnik chydrauliczny to jest tak spawamy z kształtowników [] Tak by wsrodku się wmieścił podnośnik chydrauliczny i te elementy i mamy prasę <ok>

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 18 paź 2010, 22:52

Jarewa pisze:A jak ktoś by chciał na szybko prasę zrobić i ma podnośnik chydrauliczny to jest tak spawamy z kształtowników [] Tak by wsrodku się wmieścił podnośnik chydrauliczny i te elementy i mamy prasę <ok>
polak potrafi <lol>

Awatar użytkownika
wampir1988
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 903
Rejestracja: 20 gru 2009, 22:59
Lokalizacja: okolice Oświęcimia

Post autor: wampir1988 » 14 gru 2010, 18:22

ja dopiszę jeszcze od siebie moje łożyska na tyle to Optimal po 20 tyś jedno padło bo trzpień troszkę już wyrobiony drugie nadal śmiga cicho. Decyzja zapadła po przeglądzie na tył trafi nowa belka z tarczami bo bębny już w nie najlepszej kondycji :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl