[ALL] Żarówki.. - czego używacie?
[ALL] Żarówki.. - czego używacie?
Witam, w związku z obecną aurą, której sprzyjają mgły, mżawki, deszcz, i za niedługo śnieg, to chyba najlepszy okres gdzie nasze żarówki mogą się wykazać..
Chciałem się dowiedzieć czego używacie.. (firma, model) oraz jakąś krótką recenzje..
osobiście mam Philips BlueVision - tyle że za mało jeżdżę tym autem żęby cokolwiek o nich powiedzieć światło mocne, łądnie skupione na drodze - jest ok..
interesują mnie obecnie Philips'y NightGuide oraz XtreamPower - na coś bym się chciał zdecydować.. jeszcze zobaczę, może kupie oba komplety i je przetestuje
Jeździ ktoś na OSRAM'ach?
PS, prosze tyko o markowe świeczki, a nie jakieś pseudo xenonowe, tuningowe i super niebieskie.. :roll:
Chciałem się dowiedzieć czego używacie.. (firma, model) oraz jakąś krótką recenzje..
osobiście mam Philips BlueVision - tyle że za mało jeżdżę tym autem żęby cokolwiek o nich powiedzieć światło mocne, łądnie skupione na drodze - jest ok..
interesują mnie obecnie Philips'y NightGuide oraz XtreamPower - na coś bym się chciał zdecydować.. jeszcze zobaczę, może kupie oba komplety i je przetestuje
Jeździ ktoś na OSRAM'ach?
PS, prosze tyko o markowe świeczki, a nie jakieś pseudo xenonowe, tuningowe i super niebieskie.. :roll:
Ostatnio zmieniony 22 paź 2010, 23:20 przez panda86, łącznie zmieniany 1 raz.
miałem kiedyś te żarówki i nic dobrego o nich nie powiem, na mokrej nawierzchni jeździ się na nich tragicznie :evil:panda86 pisze:osobiście mam Philips BlueVision - tyle że za mało jeżdżę tym autem żęby cokolwiek o nich powiedzieć światło mocne, łądnie skupione na drodze - jest ok..
obecnie mam założone Osram Night Breaker i jestem bardzo zadowolony, jazda we mgle, deszczu, śniegu stała się o wiele przyjemniejszą, znacznie poprawiają widoczność szczególnie na mokrej nawierzchni na światłach mijania, a to jest dość istotne.panda86 pisze:Jeździ ktoś na OSRAM'ach?
Z czystym sumieniem mogę je polecić. Pozdro
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
ja napisze cos takiego
zalozmy ze jest rok 1994, tak jak wasze auta, moje jest z 1992, i to ze slabo swieca zarowki to co mam zrobic? niewiem czy nozna bylo dostac mocne zarowki w polsce ogolnodostepnie,
pomijam tez fakt zabrudzonych reflektorow
to nie wina zarowek, tylko slabego wzroku, jezeli zle sie widzi to albo okulary, albo ktos inny niech kieruje, niektorzy tez pisza ze w deszczu zle widac, to jedz wolniej a nie ze szukasz mocniejszych zarowek, to ze pojedziesz wolniej wszystkim wyjdzie na dobre
zalozmy ze jest rok 1994, tak jak wasze auta, moje jest z 1992, i to ze slabo swieca zarowki to co mam zrobic? niewiem czy nozna bylo dostac mocne zarowki w polsce ogolnodostepnie,
pomijam tez fakt zabrudzonych reflektorow
to nie wina zarowek, tylko slabego wzroku, jezeli zle sie widzi to albo okulary, albo ktos inny niech kieruje, niektorzy tez pisza ze w deszczu zle widac, to jedz wolniej a nie ze szukasz mocniejszych zarowek, to ze pojedziesz wolniej wszystkim wyjdzie na dobre
Ja od 2-3 tyg jeżdżę na Osramach Cool Blue (postoje ten sam model) i również sobie chwalę. Światło bialutkie, mocne, ale z uwagi na stan lamp rewelacji nie ma, choć zauważalnie lepsze od poprzednich (Osram i Tungsram zwykłe "żółte").Jeździ ktoś na OSRAM'ach?
W poprzednim samochodzie miałem Philips power2night, podobne BIAŁE i w śniegu spisywały się super, teraz liczę na to samo
chyba nie zrozumiałeś idei tego tematu nie chodzi o to że słabo widzę.. - bo raczej tak nie jest..Szara80tkaTdi pisze:ja napisze cos takiego
zalozmy ze jest rok 1994, tak jak wasze auta, moje jest z 1992, i to ze slabo swieca zarowki to co mam zrobic? niewiem czy nozna bylo dostac mocne zarowki w polsce ogolnodostepnie,
pomijam tez fakt zabrudzonych reflektorow
to nie wina zarowek, tylko slabego wzroku, jezeli zle sie widzi to albo okulary, albo ktos inny niech kieruje, niektorzy tez pisza ze w deszczu zle widac, to jedz wolniej a nie ze szukasz mocniejszych zarowek, to ze pojedziesz wolniej wszystkim wyjdzie na dobre
chodzi o to jak się jeździ na jakich żarówkach, które dają światło mocne, które słabsze, cieplejsze zimniejsze, itd.. jaki jest na nich komfort jazdy, oraz co na nich widać.. - to wszystko jest powiązane.. np:
wiadomo że światło ciepłe - jest lepsze dla oka.. lepiej sprawdza się we mgle, deszczu itd.. - światło białe w takich warunkach ograniczy naszą widoczność.
wiadomo że lustro jeżeli jest zużyte to mocno ogranicza widoczność, dlatego opłaca się regenerować lustra, lub wymieniać lampy w takich starszych samochodach..
jest jeszcze jedna sprawa - nie wiem czy dotyczy audi i tych modeli.. mianowicie, np starsze VW mają take coś, jadąc na światłach mijania i przełączając na drogowe w momencie odpuszczenia manetki drogowe tracą nieco na mocy... jeżeli podciągniemy manetkę do siebie - nie wracając do świateł mijania - znowu świecą nieco mocniej! - są to tzw. prądy błądzące.. - wyeliminować to można poprawiając instalację fabryczną (dokładając kilka kabelków i przekaźników) - efekt taki że ogólnie światła świecą swoja mocą i dostają napięcie 12V i nie mamy już denerwujących różnic podczas zmiany świateł..
Z tego co pamietam to czesto jest uklad ograniczajacy napiecie do 12-12.5V dla oswietlenia przedniego. Robienie swiatel na przekaznikach, podawanie 14v na zarowke + zarówki +50% lub mocniejsze daje nam dobry efekt ale na krotko od miesiaca do paru, takie zarówki czesto nie wytrzymuja przy takim napieciu. Albo dajemy wieksze napiecie przez przekazniki i standardowe zarówki lub ewentualnie +30% albo nie grzebiemy w elektryce tylko zakladamy zarówki + 50% lub mocniejsze i cieszymy soie z oswietlenia. Osobiscie uzywalem w poprzednim aucie Philips power2night przez ok 1.5 roku i sobie je chwalilem, do nastepnego zakladalem Osram Night Breaker swiecily jeszcze lepiej ale ich zywotnosc wynosila 4-6 miesiecy i to jest przewaznie normlna zywotnosc dla tych zarówek. Najbardziej optymalny zakup cena/jakosc/trwalosc/ilosc swiatla wg mnie to Osram SilverStar +50% i elektryka bez cudowania...
Aktualnie katuje chinski xenon 5K 25zł za sztuke w soczewce BI i dziala juz od 8 miesiecy i niemam zamiaru juz wracac do tradycyjnej zarówki <ok>
Aktualnie katuje chinski xenon 5K 25zł za sztuke w soczewce BI i dziala juz od 8 miesiecy i niemam zamiaru juz wracac do tradycyjnej zarówki <ok>
- Szara80tkaTdi
- Forum Audi 80
- Posty: 2662
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Timbuktu
bzdura nie ma takiego czegos jak prady bladzace. to raz a dwa niema tez takiego czegos ze swieca mocniej czy jasniej, juz ci wyjasniam o co tam chodzi, w momencie przytrzymania, manetki np przy wlaczonych mijania, zalaczasz dodatkowo zarnik od swiatel dlugich, i nie poprawiaj fabryki, z tymi przekaznikami, bo twoja i moja wiedza razem i tak im nie dorowna.panda86 pisze:jadąc na światłach mijania i przełączając na drogowe w momencie odpuszczenia manetki drogowe tracą nieco na mocy... jeżeli podciągniemy manetkę do siebie - nie wracając do świateł mijania - znowu świecą nieco mocniej! - są to tzw. prądy błądzące.. - wyeliminować to można poprawiając instalację fabryczną (dokładając kilka kabelków i przekaźników) - efekt taki że ogólnie światła świecą swoja mocą i dostają napięcie 12V i nie mamy już denerwujących różnic podczas zmiany świateł..
piszac o jakis pradach bladzacych pokazujesz ze masz slaba wiedze na temat elektrycznosci, a potem placz ze elektryka szwankuje
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
Ja jeżdżę na (chyba) zwykłych philipsach +30%, cena to 10zł za sztukę. Nie powiem Wam jak bardzo poprawiają świecenie bo nie mam bezpośredniego porównania, ponieważ żarówki założyłem do świateł zespolonych przed włożeniem nowych reflektorów do samochodu. Mogę jedynie powiedzieć, że mijania dobrze świecą a na długich z nocy robi się dzień. Używam ich od kwietnia, codziennie jeżdżę samochodem po kilka h, odpukać w pustę (tutaj pukam się po czole) jeszcze żadna się nie przepaliła.
hmmm... tą manetką to fakt zły przykład.. zamotałem się nieco, a termin "prądy błądzące" jest nazwą potoczną - nie czepiaj się słówekSzara80tkaTdi pisze:bzdura nie ma takiego czegos jak prady bladzace. to raz a dwa niema tez takiego czegos ze swieca mocniej czy jasniej, juz ci wyjasniam o co tam chodzi, w momencie przytrzymania, manetki np przy wlaczonych mijania, zalaczasz dodatkowo zarnik od swiatel dlugich, i nie poprawiaj fabryki, z tymi przekaznikami, bo twoja i moja wiedza razem i tak im nie dorowna.panda86 pisze:jadąc na światłach mijania i przełączając na drogowe w momencie odpuszczenia manetki drogowe tracą nieco na mocy... jeżeli podciągniemy manetkę do siebie - nie wracając do świateł mijania - znowu świecą nieco mocniej! - są to tzw. prądy błądzące.. - wyeliminować to można poprawiając instalację fabryczną (dokładając kilka kabelków i przekaźników) - efekt taki że ogólnie światła świecą swoja mocą i dostają napięcie 12V i nie mamy już denerwujących różnic podczas zmiany świateł..
piszac o jakis pradach bladzacych pokazujesz ze masz slaba wiedze na temat elektrycznosci, a potem placz ze elektryka szwankuje
Już podaję definicję terminu "prądy błądzące".
Kod: Zaznacz cały
Problem prądów błądzących:
I. Objawy
Temat wystepuje w kazdym z naszych furek w wiekszym lub mniejszym stopniu i polega na cofajacych sie lub gromadzacych pradach w naszej instalacji elektrycznej a w szczegolnosci wiazce odpowiedzialnej za oswietlenie. Prady te sa zupelnie obojetne jezeli mamy instalacje 100% seryjna na zarowkach...
Dokuczliwe prady zaczynaja nas atakowac w momencie gdy postanowimy usprawnic oswietlenie zakladajac przekazniki. Dokuczliwy problem objawia sie czesto gdy w momencie wlaczenia swiatel pozycyjnych wlaczaja sie nam swiatla krotkie lub czasem nawet dlugie...... inny przypadek ukazujacy obecnosc zlosliwych prodow to gdy z pozycji dlugie przelaczamy na swiatla mijania (krotkie) lecz swiatla wciaz pozostgaja w pozycji "dlugie".
II. O co chodzi ?
Caly problem polega na zasadzie dzialania przekaznika ktory to dzialajac jako zaworek dla pradu moze byc wysterowany juz najmniejszym pradem. Niewielkie napiecia w naszych wiazkach elektrycznych powoduja iz przekaznik zalacza sie pobudzony niewiekim pradem wzbudzonym przez sygnal swiatel pozycyjnych. Tak samo w przypadku zalaczenia sie przekaznika "dlugich" przekaznik sie jakby blokuje caly czas pobudzany obecnoscia rzeczonych pradow.
Kod: Zaznacz cały
Zapewne niemal kazdy z nas wie ze po 10 latach uzytkowania naszych furek swiatelka juz nie sa pierwszej jakosci. Problem polega na tym iz po tym dlugim czasie korkowa instalacja elektryczna jest juz troche zmeczona, koncowki i styki nieco zasniedziale i w ogole powstaja duze straty w naszym ukladzie.
Wyjsciem jest ominiecie oryginalnej wiazki dolozeniem drugiej sterowanej oryginalna
i jeszcze jedno - nikogo nie namawiam do przeróbek, poprawiania inst. oryg. itd... - a wracając do - to nadal interesuje mnie czy ktoś miał bezpośrednie porównanie np, kilku żarówek albo któreś specjalnie mu przypadły do gustu itd..
pozdrawiam
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Miałęm OSRAMY+30% niestety jedna przepaliła się po 3 miesiącach druga zaś po 4, potem kupiłem Philipsy i świeciły przez 1,5 roku, teraz w A4 mam Philips i jest ok <ok>
Ps. mam do sprzedania Philips Premium +30% extra light, nówki zapakowane, pomyłka przy zakupie gdyby ktoś był zainteresowany tanio oddam
Ps. mam do sprzedania Philips Premium +30% extra light, nówki zapakowane, pomyłka przy zakupie gdyby ktoś był zainteresowany tanio oddam