Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Żarówki.. - czego używacie?

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

[ALL] Żarówki.. - czego używacie?

Post autor: panda86 » 21 paź 2010, 23:38

Witam, w związku z obecną aurą, której sprzyjają mgły, mżawki, deszcz, i za niedługo śnieg, to chyba najlepszy okres gdzie nasze żarówki mogą się wykazać..

Chciałem się dowiedzieć czego używacie.. (firma, model) oraz jakąś krótką recenzje..

osobiście mam Philips BlueVision - tyle że za mało jeżdżę tym autem żęby cokolwiek o nich powiedzieć :P światło mocne, łądnie skupione na drodze - jest ok..

interesują mnie obecnie Philips'y NightGuide oraz XtreamPower - na coś bym się chciał zdecydować.. jeszcze zobaczę, może kupie oba komplety i je przetestuje :)

Jeździ ktoś na OSRAM'ach?

PS, prosze tyko o markowe świeczki, a nie jakieś pseudo xenonowe, tuningowe i super niebieskie.. :roll:
Ostatnio zmieniony 22 paź 2010, 23:20 przez panda86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tomekk666
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1508
Rejestracja: 12 kwie 2009, 11:46
Lokalizacja: Iława

Post autor: tomekk666 » 21 paź 2010, 23:44

panda86 pisze:osobiście mam Philips BlueVision - tyle że za mało jeżdżę tym autem żęby cokolwiek o nich powiedzieć :P światło mocne, łądnie skupione na drodze - jest ok..
miałem kiedyś te żarówki i nic dobrego o nich nie powiem, na mokrej nawierzchni jeździ się na nich tragicznie :evil:
panda86 pisze:Jeździ ktoś na OSRAM'ach?
obecnie mam założone Osram Night Breaker i jestem bardzo zadowolony, jazda we mgle, deszczu, śniegu stała się o wiele przyjemniejszą, znacznie poprawiają widoczność szczególnie na mokrej nawierzchni na światłach mijania, a to jest dość istotne.
Z czystym sumieniem mogę je polecić. Pozdro

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 22 paź 2010, 10:27

Podobno jakość żarówek firmy osram sie poprawiła normalnie przepalały sie po pół roku użytkowania może nie długo przetestuje

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 22 paź 2010, 11:41

goldi j51 pisze:przepalały sie po pół roku użytkowania
Potwierdzam.

Obecnie dalej ich używam i jestem zadowolony.

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 22 paź 2010, 13:53

ja napisze cos takiego
zalozmy ze jest rok 1994, tak jak wasze auta, moje jest z 1992, i to ze slabo swieca zarowki to co mam zrobic? niewiem czy nozna bylo dostac mocne zarowki w polsce ogolnodostepnie,
pomijam tez fakt zabrudzonych reflektorow
to nie wina zarowek, tylko slabego wzroku, jezeli zle sie widzi to albo okulary, albo ktos inny niech kieruje, niektorzy tez pisza ze w deszczu zle widac, to jedz wolniej a nie ze szukasz mocniejszych zarowek, to ze pojedziesz wolniej wszystkim wyjdzie na dobre

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 22 paź 2010, 14:10

_uwaga

Awatar użytkownika
Żelu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 736
Rejestracja: 09 lis 2009, 15:04
Lokalizacja: SR

Post autor: Żelu » 22 paź 2010, 15:31

Jeździ ktoś na OSRAM'ach?
Ja od 2-3 tyg jeżdżę na Osramach Cool Blue (postoje ten sam model) i również sobie chwalę. Światło bialutkie, mocne, ale z uwagi na stan lamp rewelacji nie ma, choć zauważalnie lepsze od poprzednich (Osram i Tungsram zwykłe "żółte").

W poprzednim samochodzie miałem Philips power2night, podobne BIAŁE i w śniegu spisywały się super, teraz liczę na to samo ;-)

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 22 paź 2010, 23:30

Szara80tkaTdi pisze:ja napisze cos takiego
zalozmy ze jest rok 1994, tak jak wasze auta, moje jest z 1992, i to ze slabo swieca zarowki to co mam zrobic? niewiem czy nozna bylo dostac mocne zarowki w polsce ogolnodostepnie,
pomijam tez fakt zabrudzonych reflektorow
to nie wina zarowek, tylko slabego wzroku, jezeli zle sie widzi to albo okulary, albo ktos inny niech kieruje, niektorzy tez pisza ze w deszczu zle widac, to jedz wolniej a nie ze szukasz mocniejszych zarowek, to ze pojedziesz wolniej wszystkim wyjdzie na dobre
chyba nie zrozumiałeś idei tego tematu :) nie chodzi o to że słabo widzę.. - bo raczej tak nie jest..

chodzi o to jak się jeździ na jakich żarówkach, które dają światło mocne, które słabsze, cieplejsze zimniejsze, itd.. jaki jest na nich komfort jazdy, oraz co na nich widać.. - to wszystko jest powiązane.. np:

wiadomo że światło ciepłe - jest lepsze dla oka.. lepiej sprawdza się we mgle, deszczu itd.. - światło białe w takich warunkach ograniczy naszą widoczność.

wiadomo że lustro jeżeli jest zużyte to mocno ogranicza widoczność, dlatego opłaca się regenerować lustra, lub wymieniać lampy w takich starszych samochodach..


jest jeszcze jedna sprawa - nie wiem czy dotyczy audi i tych modeli.. mianowicie, np starsze VW mają take coś, jadąc na światłach mijania i przełączając na drogowe w momencie odpuszczenia manetki drogowe tracą nieco na mocy... jeżeli podciągniemy manetkę do siebie - nie wracając do świateł mijania - znowu świecą nieco mocniej! - są to tzw. prądy błądzące.. - wyeliminować to można poprawiając instalację fabryczną (dokładając kilka kabelków i przekaźników) - efekt taki że ogólnie światła świecą swoja mocą i dostają napięcie 12V i nie mamy już denerwujących różnic podczas zmiany świateł.. ;)

Awatar użytkownika
PI7er
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 724
Rejestracja: 18 wrz 2009, 10:40
Lokalizacja: Gdansk

Post autor: PI7er » 23 paź 2010, 00:12

Z tego co pamietam to czesto jest uklad ograniczajacy napiecie do 12-12.5V dla oswietlenia przedniego. Robienie swiatel na przekaznikach, podawanie 14v na zarowke + zarówki +50% lub mocniejsze daje nam dobry efekt ale na krotko od miesiaca do paru, takie zarówki czesto nie wytrzymuja przy takim napieciu. Albo dajemy wieksze napiecie przez przekazniki i standardowe zarówki lub ewentualnie +30% albo nie grzebiemy w elektryce tylko zakladamy zarówki + 50% lub mocniejsze i cieszymy soie z oswietlenia. Osobiscie uzywalem w poprzednim aucie Philips power2night przez ok 1.5 roku i sobie je chwalilem, do nastepnego zakladalem Osram Night Breaker swiecily jeszcze lepiej ale ich zywotnosc wynosila 4-6 miesiecy i to jest przewaznie normlna zywotnosc dla tych zarówek. Najbardziej optymalny zakup cena/jakosc/trwalosc/ilosc swiatla wg mnie to Osram SilverStar +50% i elektryka bez cudowania...

Aktualnie katuje chinski xenon 5K 25zł za sztuke w soczewce BI i dziala juz od 8 miesiecy i niemam zamiaru juz wracac do tradycyjnej zarówki <ok>

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 23 paź 2010, 00:35

Pi7er

nie chodziło mi o podanie większej wartości niż 12V - tylko o to że są właśnie spadki napięcia na wyjściu - i do tych prawidłowych 12V brakuje trochę... - a brakuje na tyle że różnica jest zauważalna ;)

ja się coś nie mogę oprzeć pokusie sprawdzenia tych 2 Philipsów..

Awatar użytkownika
Szara80tkaTdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2662
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:07
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Timbuktu

Post autor: Szara80tkaTdi » 23 paź 2010, 12:04

panda86 pisze:jadąc na światłach mijania i przełączając na drogowe w momencie odpuszczenia manetki drogowe tracą nieco na mocy... jeżeli podciągniemy manetkę do siebie - nie wracając do świateł mijania - znowu świecą nieco mocniej! - są to tzw. prądy błądzące.. - wyeliminować to można poprawiając instalację fabryczną (dokładając kilka kabelków i przekaźników) - efekt taki że ogólnie światła świecą swoja mocą i dostają napięcie 12V i nie mamy już denerwujących różnic podczas zmiany świateł.. ;)
bzdura nie ma takiego czegos jak prady bladzace. to raz a dwa niema tez takiego czegos ze swieca mocniej czy jasniej, juz ci wyjasniam o co tam chodzi, w momencie przytrzymania, manetki np przy wlaczonych mijania, zalaczasz dodatkowo zarnik od swiatel dlugich, i nie poprawiaj fabryki, z tymi przekaznikami, bo twoja i moja wiedza razem i tak im nie dorowna.
piszac o jakis pradach bladzacych pokazujesz ze masz slaba wiedze na temat elektrycznosci, a potem placz ze elektryka szwankuje

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 23 paź 2010, 12:10

Ja jeżdżę na (chyba) zwykłych philipsach +30%, cena to 10zł za sztukę. Nie powiem Wam jak bardzo poprawiają świecenie bo nie mam bezpośredniego porównania, ponieważ żarówki założyłem do świateł zespolonych przed włożeniem nowych reflektorów do samochodu. Mogę jedynie powiedzieć, że mijania dobrze świecą a na długich z nocy robi się dzień. Używam ich od kwietnia, codziennie jeżdżę samochodem po kilka h, odpukać w pustę (tutaj pukam się po czole) jeszcze żadna się nie przepaliła.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 23 paź 2010, 12:48

Szara80tkaTdi pisze:
panda86 pisze:jadąc na światłach mijania i przełączając na drogowe w momencie odpuszczenia manetki drogowe tracą nieco na mocy... jeżeli podciągniemy manetkę do siebie - nie wracając do świateł mijania - znowu świecą nieco mocniej! - są to tzw. prądy błądzące.. - wyeliminować to można poprawiając instalację fabryczną (dokładając kilka kabelków i przekaźników) - efekt taki że ogólnie światła świecą swoja mocą i dostają napięcie 12V i nie mamy już denerwujących różnic podczas zmiany świateł.. ;)
bzdura nie ma takiego czegos jak prady bladzace. to raz a dwa niema tez takiego czegos ze swieca mocniej czy jasniej, juz ci wyjasniam o co tam chodzi, w momencie przytrzymania, manetki np przy wlaczonych mijania, zalaczasz dodatkowo zarnik od swiatel dlugich, i nie poprawiaj fabryki, z tymi przekaznikami, bo twoja i moja wiedza razem i tak im nie dorowna.
piszac o jakis pradach bladzacych pokazujesz ze masz slaba wiedze na temat elektrycznosci, a potem placz ze elektryka szwankuje
hmmm... tą manetką to fakt zły przykład.. zamotałem się nieco, a termin "prądy błądzące" jest nazwą potoczną - nie czepiaj się słówek ;)

Już podaję definicję terminu "prądy błądzące".

Kod: Zaznacz cały

Problem prądów błądzących&#58;

I. Objawy

Temat wystepuje w kazdym z naszych furek w wiekszym lub mniejszym stopniu i polega na cofajacych sie lub gromadzacych pradach w naszej instalacji elektrycznej a w szczegolnosci wiazce odpowiedzialnej za oswietlenie. Prady te sa zupelnie obojetne jezeli mamy instalacje 100% seryjna na zarowkach...
Dokuczliwe prady zaczynaja nas atakowac w momencie gdy postanowimy usprawnic oswietlenie zakladajac przekazniki. Dokuczliwy problem objawia sie czesto gdy w momencie wlaczenia swiatel pozycyjnych wlaczaja sie nam swiatla krotkie lub czasem nawet dlugie...... inny przypadek ukazujacy obecnosc zlosliwych prodow to gdy z pozycji dlugie przelaczamy na swiatla mijania &#40;krotkie&#41; lecz swiatla wciaz pozostgaja w pozycji "dlugie". 

II. O co chodzi ? 

Caly problem polega na zasadzie dzialania przekaznika ktory to dzialajac jako zaworek dla pradu moze byc wysterowany juz najmniejszym pradem. Niewielkie napiecia w naszych wiazkach elektrycznych powoduja iz przekaznik zalacza sie pobudzony niewiekim pradem wzbudzonym przez sygnal swiatel pozycyjnych. Tak samo w przypadku zalaczenia sie przekaznika "dlugich" przekaznik sie jakby blokuje caly czas pobudzany obecnoscia rzeczonych pradow.
a problem o którym - być może nie zbyt dobrze opisałem - chciałem powiedzieć, i zapytać czy w AUDI z tego okresu też on występuje:

Kod: Zaznacz cały

Zapewne niemal kazdy z nas wie ze po 10 latach uzytkowania naszych furek swiatelka juz nie sa pierwszej jakosci. Problem polega na tym iz po tym dlugim czasie korkowa instalacja elektryczna jest juz troche zmeczona, koncowki i styki nieco zasniedziale i w ogole powstaja duze straty w naszym ukladzie.
Wyjsciem jest ominiecie oryginalnej wiazki dolozeniem drugiej sterowanej oryginalna
Tekst zapożyczony, mogę tylko potwierdzić to co jest napisane wyżej - bo różnica jest naprawdę odczuwalna.

i jeszcze jedno - nikogo nie namawiam do przeróbek, poprawiania inst. oryg. itd... - a wracając do - to nadal interesuje mnie czy ktoś miał bezpośrednie porównanie np, kilku żarówek albo któreś specjalnie mu przypadły do gustu itd..

pozdrawiam

Awatar użytkownika
kojak85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 607
Rejestracja: 28 mar 2010, 10:54
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: kojak85 » 23 paź 2010, 12:55

Ja w mojej poprzedniej furce - Almerka, przeszedłem na Tungsram Megalight Ultra i byłem bardzo zadowolony. Tutaj też tak muszę zrobić. Komplecik czeka na półce.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 23 paź 2010, 21:19

Miałęm OSRAMY+30% niestety jedna przepaliła się po 3 miesiącach druga zaś po 4, potem kupiłem Philipsy i świeciły przez 1,5 roku, teraz w A4 mam Philips i jest ok <ok>
Ps. mam do sprzedania Philips Premium +30% extra light, nówki zapakowane, pomyłka przy zakupie gdyby ktoś był zainteresowany tanio oddam ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl