[B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???
[B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???
Witam!!!
Mój brat jadąc ostatnio swoją B4 1.9 TDI włączając sprzęgło nagle auto zgasło z ciężkim trudem auto zapaliłem ponownie na dużym gazie obroty od razu weszły na przeszło 3tyś z komina poszła potężna chmura czarnego dymu pod maską zaczęło coś pukać. Stracił bardzo na mocy, zaczął kopcić na niebiesko i się grzać. Odprowadziłem do mechanika, który zrobił głowicę lecz to za dużo nie pomogło, pytałem jak tam cały dół to zapewniał, że wszytko jet OK. Zaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie o co chodzi. Dlatego pytam Was co mogło się stać???
czekam na wszelkie interpretacje. Pozdro...
Mój brat jadąc ostatnio swoją B4 1.9 TDI włączając sprzęgło nagle auto zgasło z ciężkim trudem auto zapaliłem ponownie na dużym gazie obroty od razu weszły na przeszło 3tyś z komina poszła potężna chmura czarnego dymu pod maską zaczęło coś pukać. Stracił bardzo na mocy, zaczął kopcić na niebiesko i się grzać. Odprowadziłem do mechanika, który zrobił głowicę lecz to za dużo nie pomogło, pytałem jak tam cały dół to zapewniał, że wszytko jet OK. Zaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie o co chodzi. Dlatego pytam Was co mogło się stać???
czekam na wszelkie interpretacje. Pozdro...
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
I po remoncie dalej jest tak samo? Bo obstawiałbym, że przeskoczył Wam rozrząd, stąd problemy z odpaleniem, stuki, dymienie, brak mocy, grzanie się silnika. Niestety, rozrząd wam przeskoczył w tą "złą" stronę, czyli się przyśpieszył. Paliwo i zawory zostały otwierane za wcześnie, jak tłok jeszcze wędrował do góry to wtedy następował samozapłon, stąd problem z odpaleniem. Silnik się grzał, bo występowały duże naprężenie w układzie korbowo-tłokowym (za wczesne podanie paliwa). Stuki mogły wystąpić bo tłoki zaczęły na boki chodzić (wał je popycha do góry a z góry spalane paliwo popycha je na dół więc gdzie ma biedny tłok iść jak nie obijać się na boki?).
Sprawdził bym klin koła pasowego na wale, czy z nim wszystko jest OK. Zerwanie tego klina to bardzo częsta przypadłość AAZ, w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek, co mnie bardzo zdziwiło i nie mogłem wtedy w niego uwierzyć
Sprawdził bym klin koła pasowego na wale, czy z nim wszystko jest OK. Zerwanie tego klina to bardzo częsta przypadłość AAZ, w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek, co mnie bardzo zdziwiło i nie mogłem wtedy w niego uwierzyć
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Re: [B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???
.
to po co prowadziłeś? :evil: mi to wygląda na pęknięty tłok miałem podobnie chyba bez zdjęcia głowicy nie zobaczysz co jest graneZaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie
Rozrząd był ze dwa razy rozpinany, a za trzecim razem wymieniany wraz z napinaczem i rolkami. Nie wiem kolego trepek czy dobrze doczytałeś ale to właśnie chodzi o silnik 1Z to jak w takim razie jest z tym kołem pasowym??
[ Dodano: 2010-10-24, 16:43 ]
[ Dodano: 2010-10-24, 16:43 ]
Głowica była zdejmowana i mechanik nic nie stwierdził, a prowadziłem dlatego ponieważ majster od silnika stwierdził, że z nim już jest wszystko OK, pozostała kwestia pompy wtrysków i ogólnie układu paliwowego.to po co prowadziłeś? :evil: mi to wygląda na pęknięty tłok miałem podobnie chyba bez zdjęcia głowicy nie zobaczysz co jest grane
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
siwy23j pisze:Nie wiem kolego trepek czy dobrze doczytałeś ale to właśnie chodzi o silnik 1Z to jak w takim razie jest z tym kołem pasowym??
Nie wykluczam możliwości jego wystąpienia w 1Z.w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek
Podłącz się pod VAG'a i sprawdź kąt wtrysku bądź czujnikiem zegarowym sprawdź jego wartość.
I żeby mi tu ktoś zaraz nie wyskoczył z jakąś głupotą - tak, w 1Z też się da czujnikiem zegarowym ustawić kąt wtrysku.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 145
- Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
- Lokalizacja: Żary
ja u siebie miałem podobny przypadek.
o to ja jestem jednym z tych nielicznych (bo na forum nawet nie jestem sam) komu koło na wale "się przesunęło"
tutaj są zdjęcia mojego koła
https://audi80.pl/b4-tdi-1z-92-bosch ... t42273.htm
swoją drogą miałem jeszcze "urwany we wtyczce" przewód przy pompie. z boku jest kostka na 3 przewody. Dopiero jak ciągnąłem za kable to środkowy mi został w ręku. Musiałem go zlutować i dopiero pomogło.
moje auto zachowywało się podobnie (stuki, słaby, dymienie)
myślę, że w tym przypadku będzie podobnie.
o to ja jestem jednym z tych nielicznych (bo na forum nawet nie jestem sam) komu koło na wale "się przesunęło"
tutaj są zdjęcia mojego koła
https://audi80.pl/b4-tdi-1z-92-bosch ... t42273.htm
swoją drogą miałem jeszcze "urwany we wtyczce" przewód przy pompie. z boku jest kostka na 3 przewody. Dopiero jak ciągnąłem za kable to środkowy mi został w ręku. Musiałem go zlutować i dopiero pomogło.
moje auto zachowywało się podobnie (stuki, słaby, dymienie)
myślę, że w tym przypadku będzie podobnie.
siwy23j pisze:Głowica była zdejmowana i mechanik nic nie stwierdził
Samo zdjęcie czapeczki to trudno stwierdzić czy tłoki nie są popękane,mojemu kumplowi w Golfie z tym samym silnikiem,przy identycznych objawach,rozleciała się turbina.No i Vag to podstawa,ale ktoś kumający te cyferki a nie lajkonik.
To jest auto mojego brata i to była jego decyzja, a po drugie to ten elektronik jest też pompiarzem i w tej kwestii to autko też wymaga przyjrzenia się. Jeśli o mnie chodzi to też mam ograniczone zaufanie do mechaników ale TDI mam od nie dawna dlatego jeszcze się uczę, wcześniej raczyłem się benzyna z podtlenkiem gazu :mrgreen: i to w nim miałem większą wiedzę i praktykę. Pomijając B3 1,6 D ale to było dawno i to jest inna bajka jeśli chodzi o zaawansowanie w technikę.AB4 pisze:Znaczy chcesz powiedzieć że w Łodzi nie ma nikogo z Vagiem?