Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

[B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???

Post autor: siwy23j » 24 paź 2010, 13:38

Witam!!!
Mój brat jadąc ostatnio swoją B4 1.9 TDI włączając sprzęgło nagle auto zgasło z ciężkim trudem auto zapaliłem ponownie na dużym gazie obroty od razu weszły na przeszło 3tyś z komina poszła potężna chmura czarnego dymu pod maską zaczęło coś pukać. Stracił bardzo na mocy, zaczął kopcić na niebiesko i się grzać. Odprowadziłem do mechanika, który zrobił głowicę lecz to za dużo nie pomogło, pytałem jak tam cały dół to zapewniał, że wszytko jet OK. Zaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie o co chodzi. Dlatego pytam Was co mogło się stać???
czekam na wszelkie interpretacje. Pozdro...

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 24 paź 2010, 14:35

Musisz zrobic logi, inaczej nikt ci nie wywróży co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 paź 2010, 15:10

I po remoncie dalej jest tak samo? Bo obstawiałbym, że przeskoczył Wam rozrząd, stąd problemy z odpaleniem, stuki, dymienie, brak mocy, grzanie się silnika. Niestety, rozrząd wam przeskoczył w tą "złą" stronę, czyli się przyśpieszył. Paliwo i zawory zostały otwierane za wcześnie, jak tłok jeszcze wędrował do góry to wtedy następował samozapłon, stąd problem z odpaleniem. Silnik się grzał, bo występowały duże naprężenie w układzie korbowo-tłokowym (za wczesne podanie paliwa). Stuki mogły wystąpić bo tłoki zaczęły na boki chodzić (wał je popycha do góry a z góry spalane paliwo popycha je na dół więc gdzie ma biedny tłok iść jak nie obijać się na boki?).
Sprawdził bym klin koła pasowego na wale, czy z nim wszystko jest OK. Zerwanie tego klina to bardzo częsta przypadłość AAZ, w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek, co mnie bardzo zdziwiło i nie mogłem wtedy w niego uwierzyć :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???

Post autor: gibaj » 24 paź 2010, 16:37

.
Zaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie
to po co prowadziłeś? :evil: mi to wygląda na pęknięty tłok miałem podobnie chyba bez zdjęcia głowicy nie zobaczysz co jest grane

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 24 paź 2010, 16:39

Rozrząd był ze dwa razy rozpinany, a za trzecim razem wymieniany wraz z napinaczem i rolkami. Nie wiem kolego trepek czy dobrze doczytałeś ale to właśnie chodzi o silnik 1Z to jak w takim razie jest z tym kołem pasowym??

[ Dodano: 2010-10-24, 16:43 ]
to po co prowadziłeś? :evil: mi to wygląda na pęknięty tłok miałem podobnie chyba bez zdjęcia głowicy nie zobaczysz co jest grane
Głowica była zdejmowana i mechanik nic nie stwierdził, a prowadziłem dlatego ponieważ majster od silnika stwierdził, że z nim już jest wszystko OK, pozostała kwestia pompy wtrysków i ogólnie układu paliwowego.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 paź 2010, 23:13

siwy23j pisze:Nie wiem kolego trepek czy dobrze doczytałeś ale to właśnie chodzi o silnik 1Z to jak w takim razie jest z tym kołem pasowym??
w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek
Nie wykluczam możliwości jego wystąpienia w 1Z.

Podłącz się pod VAG'a i sprawdź kąt wtrysku bądź czujnikiem zegarowym sprawdź jego wartość.
I żeby mi tu ktoś zaraz nie wyskoczył z jakąś głupotą - tak, w 1Z też się da czujnikiem zegarowym ustawić kąt wtrysku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6166
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 paź 2010, 14:28

trepek pisze:I żeby mi tu ktoś zaraz nie wyskoczył z jakąś głupotą - tak, w 1Z też się da czujnikiem zegarowym ustawić kąt wtrysku.
Zgadza się ,jest to nawet uwzględnione w książce i o ile dobrze pamiętam to 0,65 ustawiając na zegar

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 25 paź 2010, 15:41

ja u siebie miałem podobny przypadek.
o to ja jestem jednym z tych nielicznych (bo na forum nawet nie jestem sam) komu koło na wale "się przesunęło"
tutaj są zdjęcia mojego koła
https://audi80.pl/b4-tdi-1z-92-bosch ... t42273.htm

swoją drogą miałem jeszcze "urwany we wtyczce" przewód przy pompie. z boku jest kostka na 3 przewody. Dopiero jak ciągnąłem za kable to środkowy mi został w ręku. Musiałem go zlutować i dopiero pomogło.

moje auto zachowywało się podobnie (stuki, słaby, dymienie)


myślę, że w tym przypadku będzie podobnie.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 17:38

siwy23j pisze:Głowica była zdejmowana i mechanik nic nie stwierdził

Samo zdjęcie czapeczki to trudno stwierdzić czy tłoki nie są popękane,mojemu kumplowi w Golfie z tym samym silnikiem,przy identycznych objawach,rozleciała się turbina.No i Vag to podstawa,ale ktoś kumający te cyferki a nie lajkonik.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 25 paź 2010, 17:53

Zgadzam się z Tobą AB4, autko jest właśnie u elektronika i zobaczymy co się mu uda wymajstrować. Najciekawsze jest, że zapala od strzała tylko jest słaby jak cholera, no i kopci na niebiesko. Czekam z niecierpliwienie i ciekawością na to co powie elektronik :?:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 18:11

Znaczy chcesz powiedzieć że w Łodzi nie ma nikogo z Vagiem?,ja nie mam na tyle odwagi żeby odstawiać auto komukolwiek do naprawy,wolał bym załatwić lawetę i jechać 400km do Parczewa <ok>

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 25 paź 2010, 18:34

AB4 pisze:Znaczy chcesz powiedzieć że w Łodzi nie ma nikogo z Vagiem?
To jest auto mojego brata i to była jego decyzja, a po drugie to ten elektronik jest też pompiarzem i w tej kwestii to autko też wymaga przyjrzenia się. Jeśli o mnie chodzi to też mam ograniczone zaufanie do mechaników ale TDI mam od nie dawna dlatego jeszcze się uczę, wcześniej raczyłem się benzyna z podtlenkiem gazu :mrgreen: i to w nim miałem większą wiedzę i praktykę. Pomijając B3 1,6 D ale to było dawno i to jest inna bajka jeśli chodzi o zaawansowanie w technikę. ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 391
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 18:45

Mojemu bratu za taką decyzję skopał bym zad,bo sam wiem ile na początku mnie moje OOOO kosztowało,jak sobie przypomnę że zapłaciłem 240zeta za ustawienie dawki paliwa i wymianę filtra paliwa to mam ochotę spalić kolesiowi ten wigwam żeby już nikogo nie naciągał,przepraszam za offtop

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl