Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

[B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???

Post autor: siwy23j » 24 paź 2010, 13:38

Witam!!!
Mój brat jadąc ostatnio swoją B4 1.9 TDI włączając sprzęgło nagle auto zgasło z ciężkim trudem auto zapaliłem ponownie na dużym gazie obroty od razu weszły na przeszło 3tyś z komina poszła potężna chmura czarnego dymu pod maską zaczęło coś pukać. Stracił bardzo na mocy, zaczął kopcić na niebiesko i się grzać. Odprowadziłem do mechanika, który zrobił głowicę lecz to za dużo nie pomogło, pytałem jak tam cały dół to zapewniał, że wszytko jet OK. Zaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie o co chodzi. Dlatego pytam Was co mogło się stać???
czekam na wszelkie interpretacje. Pozdro...

Awatar użytkownika
auroxick
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 26 gru 2008, 13:28
Lokalizacja: Hrubieszów/Warszawa

Post autor: auroxick » 24 paź 2010, 14:35

Musisz zrobic logi, inaczej nikt ci nie wywróży co jest przyczyną.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 paź 2010, 15:10

I po remoncie dalej jest tak samo? Bo obstawiałbym, że przeskoczył Wam rozrząd, stąd problemy z odpaleniem, stuki, dymienie, brak mocy, grzanie się silnika. Niestety, rozrząd wam przeskoczył w tą "złą" stronę, czyli się przyśpieszył. Paliwo i zawory zostały otwierane za wcześnie, jak tłok jeszcze wędrował do góry to wtedy następował samozapłon, stąd problem z odpaleniem. Silnik się grzał, bo występowały duże naprężenie w układzie korbowo-tłokowym (za wczesne podanie paliwa). Stuki mogły wystąpić bo tłoki zaczęły na boki chodzić (wał je popycha do góry a z góry spalane paliwo popycha je na dół więc gdzie ma biedny tłok iść jak nie obijać się na boki?).
Sprawdził bym klin koła pasowego na wale, czy z nim wszystko jest OK. Zerwanie tego klina to bardzo częsta przypadłość AAZ, w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek, co mnie bardzo zdziwiło i nie mogłem wtedy w niego uwierzyć :-/

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Re: [B4 TDI] Bardzo słaby i dużo dymi na niebiesko???

Post autor: gibaj » 24 paź 2010, 16:37

.
Zaprowadziłem zatem auto do elektronika i zarazem do pompiarza ale nie bardzo on wie
to po co prowadziłeś? :evil: mi to wygląda na pęknięty tłok miałem podobnie chyba bez zdjęcia głowicy nie zobaczysz co jest grane

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 24 paź 2010, 16:39

Rozrząd był ze dwa razy rozpinany, a za trzecim razem wymieniany wraz z napinaczem i rolkami. Nie wiem kolego trepek czy dobrze doczytałeś ale to właśnie chodzi o silnik 1Z to jak w takim razie jest z tym kołem pasowym??

[ Dodano: 2010-10-24, 16:43 ]
to po co prowadziłeś? :evil: mi to wygląda na pęknięty tłok miałem podobnie chyba bez zdjęcia głowicy nie zobaczysz co jest grane
Głowica była zdejmowana i mechanik nic nie stwierdził, a prowadziłem dlatego ponieważ majster od silnika stwierdził, że z nim już jest wszystko OK, pozostała kwestia pompy wtrysków i ogólnie układu paliwowego.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 24 paź 2010, 23:13

siwy23j pisze:Nie wiem kolego trepek czy dobrze doczytałeś ale to właśnie chodzi o silnik 1Z to jak w takim razie jest z tym kołem pasowym??
w 1Z praktycznie nie występuje. Piszę praktycznie, bo był na forum już jeden taki przypadek
Nie wykluczam możliwości jego wystąpienia w 1Z.

Podłącz się pod VAG'a i sprawdź kąt wtrysku bądź czujnikiem zegarowym sprawdź jego wartość.
I żeby mi tu ktoś zaraz nie wyskoczył z jakąś głupotą - tak, w 1Z też się da czujnikiem zegarowym ustawić kąt wtrysku.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 25 paź 2010, 14:28

trepek pisze:I żeby mi tu ktoś zaraz nie wyskoczył z jakąś głupotą - tak, w 1Z też się da czujnikiem zegarowym ustawić kąt wtrysku.
Zgadza się ,jest to nawet uwzględnione w książce i o ile dobrze pamiętam to 0,65 ustawiając na zegar

krzysiek_b
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 145
Rejestracja: 18 mar 2010, 15:43
Lokalizacja: Żary

Post autor: krzysiek_b » 25 paź 2010, 15:41

ja u siebie miałem podobny przypadek.
o to ja jestem jednym z tych nielicznych (bo na forum nawet nie jestem sam) komu koło na wale "się przesunęło"
tutaj są zdjęcia mojego koła
https://audi80.pl/b4-tdi-1z-92-bosch ... t42273.htm

swoją drogą miałem jeszcze "urwany we wtyczce" przewód przy pompie. z boku jest kostka na 3 przewody. Dopiero jak ciągnąłem za kable to środkowy mi został w ręku. Musiałem go zlutować i dopiero pomogło.

moje auto zachowywało się podobnie (stuki, słaby, dymienie)


myślę, że w tym przypadku będzie podobnie.

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 17:38

siwy23j pisze:Głowica była zdejmowana i mechanik nic nie stwierdził

Samo zdjęcie czapeczki to trudno stwierdzić czy tłoki nie są popękane,mojemu kumplowi w Golfie z tym samym silnikiem,przy identycznych objawach,rozleciała się turbina.No i Vag to podstawa,ale ktoś kumający te cyferki a nie lajkonik.

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 25 paź 2010, 17:53

Zgadzam się z Tobą AB4, autko jest właśnie u elektronika i zobaczymy co się mu uda wymajstrować. Najciekawsze jest, że zapala od strzała tylko jest słaby jak cholera, no i kopci na niebiesko. Czekam z niecierpliwienie i ciekawością na to co powie elektronik :?:

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 18:11

Znaczy chcesz powiedzieć że w Łodzi nie ma nikogo z Vagiem?,ja nie mam na tyle odwagi żeby odstawiać auto komukolwiek do naprawy,wolał bym załatwić lawetę i jechać 400km do Parczewa <ok>

Awatar użytkownika
siwy23j
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 20 gru 2008, 19:42
Lokalizacja: EKU/WPI

Post autor: siwy23j » 25 paź 2010, 18:34

AB4 pisze:Znaczy chcesz powiedzieć że w Łodzi nie ma nikogo z Vagiem?
To jest auto mojego brata i to była jego decyzja, a po drugie to ten elektronik jest też pompiarzem i w tej kwestii to autko też wymaga przyjrzenia się. Jeśli o mnie chodzi to też mam ograniczone zaufanie do mechaników ale TDI mam od nie dawna dlatego jeszcze się uczę, wcześniej raczyłem się benzyna z podtlenkiem gazu :mrgreen: i to w nim miałem większą wiedzę i praktykę. Pomijając B3 1,6 D ale to było dawno i to jest inna bajka jeśli chodzi o zaawansowanie w technikę. ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 18:45

Mojemu bratu za taką decyzję skopał bym zad,bo sam wiem ile na początku mnie moje OOOO kosztowało,jak sobie przypomnę że zapłaciłem 240zeta za ustawienie dawki paliwa i wymianę filtra paliwa to mam ochotę spalić kolesiowi ten wigwam żeby już nikogo nie naciągał,przepraszam za offtop

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl