[A3 1.9 TDI] Problem z zapalaniem, na zimnym silniku
[A3 1.9 TDI] Problem z zapalaniem, na zimnym silniku
Witam. Mam nastepujacy problem. Rano, gdy silnik jest zimny mam problem z zapalaniem. Podgrzewam swiece, odpalam i nie moge odpalic. Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala. Kontrolka podgrzewania swiec, swieci sie nie tak samo dlugi, niezaleznie od temperatury. Byly wymienione swiece zarowe, wczesniej byl zmieniany soft w komputerze. Czy ktos sie spotkal z takim problemem, ew. wie co poradzic ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Powinien odpalić od sztycha ,bez zadnego grzania bo za ciepło .Pod warunkiem że wszystko jest sprawneQugel pisze:Rano, gdy silnik jest zimny mam problem z zapalaniem. Podgrzewam swiece, odpalam i nie moge odpalic. Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala.
A to przepis na szybkie spalenie świeczek Jak już wspomniał gibaj, vaga trzeba podpiąć ,bo po to go wymyslili żeby nie bawić się we wróżkę,bedzie widać kąt wtrysku ,dawkę i temperaturę jaką widzi komputer ,powinna być na zimnym silniku zbliżona ,równa temp.otoczenia .No chyba że przyczyna niepalenia jest banalna ,czyli powietrze w przewodach paliwowych ,co mam nadzieję sprawdziłeś w pierwszej kolejnościQugel pisze: Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 20:38 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.
założę się że kąt wtrysku będzie miał w okolicach 0 (gr. BS000), przy takim kącie to nawet z grzaniem świec będą problemy z odpaleniem, nie pamiętam jaka jest pompa w AHF ale chyba regulacja kąta wtrysku jest już na kole pompy i niektórzy "mechanicy" zbyt lekko dokręcają śruby i kąt po jakimś czasie się przestawia
regulacja jest na fasolkach ...UKI_XX pisze:założę się że kąt wtrysku będzie miał w okolicach 0 (gr. BS000), przy takim kącie to nawet z grzaniem świec będą problemy z odpaleniem, nie pamiętam jaka jest pompa w AHF ale chyba regulacja kąta wtrysku jest już na kole pompy i niektórzy "mechanicy" zbyt lekko dokręcają śruby i kąt po jakimś czasie się przestawia
Re: [A3 1.9 TDI] Problem z zapalaniem, na zimnym silniku
zrób jak koledzy piszą i zerknij na kat, dawkę,świece oraz czujnik temp bo ten 4-pinowy często pada i w adaptacjach zobacz ile masz w 05 grupie i u ciebie w adaptacjach powinieneś mieć 12 grupę odpowiadającą za czas grzania świec może tam ktoś namieszał(w grupie 5 i 12 powinno być ustawienie oryg. 32768)Qugel pisze:Witam. Mam nastepujacy problem. Rano, gdy silnik jest zimny mam problem z zapalaniem. Podgrzewam swiece, odpalam i nie moge odpalic. Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala. Kontrolka podgrzewania swiec, swieci sie nie tak samo dlugi, niezaleznie od temperatury. Byly wymienione swiece zarowe, wczesniej byl zmieniany soft w komputerze. Czy ktos sie spotkal z takim problemem, ew. wie co poradzic ?
miałem kiedyś B4 w TDI , miło wspominam to auto i w sumie od tego auta zaczela sie moja milosc do TDI :mrgreen:AB4 pisze:Maciek będziesz teraz też leczył nasze poczciwe B4:)
fabrycznie w sofcie dawka przy niskich temperaturach jest bardzo duza wiec tutaj nie szukalbym problemu ...AB4 pisze: A no i nie zapominajmy też o wartości dawki startowej,bo przecież przy odpalaniu też ma duże znaczenie.
Niby tak,ale pod warunkiem że nikt tam nie gmerał,bo ostatnio Vagowałem AFN w psku,i ktoś ustawił start na 15mg,a powinno być w okolicach 20-21.Autor posta nie napisał jak długo ma to auto,i od kiedy ma ten problem.spanky pisze: fabrycznie w sofcie dawka przy niskich temperaturach jest bardzo duza wiec tutaj nie szukalbym problemu ...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 316
- Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
- Lokalizacja: Łódź.
Witam Panowie
mam podobny problem, a mianowicie samochód ciężko pali na zimnym silniku, gdy już zapali i złapie temperatury to pali od tzw strzała. Przewody uszczelnione, o-ring w podgrzewaczu wymieniony( brak powietrza w przewodach), wtryski sprawdzone ok, kąt wtrysku 56, dawka paliwa około 3,6 mg. Dawka startowa około 20 mg, nurtuje mnie tylko jedna rzecz gdy próbowałem ją zwiększyć w adaptacjach to nie ulegała zmianie (np była wartość 128 zmieniłem na 135 wcisnąłem "test" ecu przyjął zmianę więc dalej "save" i wszystko ok tylko wartość w drugim okienku u góry jak była 20 mg tak i po zmianie została taka sama), czy to może byś powodem ciężkiego rozruchu na zimnym??? Proszę o pomoc
mam podobny problem, a mianowicie samochód ciężko pali na zimnym silniku, gdy już zapali i złapie temperatury to pali od tzw strzała. Przewody uszczelnione, o-ring w podgrzewaczu wymieniony( brak powietrza w przewodach), wtryski sprawdzone ok, kąt wtrysku 56, dawka paliwa około 3,6 mg. Dawka startowa około 20 mg, nurtuje mnie tylko jedna rzecz gdy próbowałem ją zwiększyć w adaptacjach to nie ulegała zmianie (np była wartość 128 zmieniłem na 135 wcisnąłem "test" ecu przyjął zmianę więc dalej "save" i wszystko ok tylko wartość w drugim okienku u góry jak była 20 mg tak i po zmianie została taka sama), czy to może byś powodem ciężkiego rozruchu na zimnym??? Proszę o pomoc