Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A3 1.9 TDI] Problem z zapalaniem, na zimnym silniku

Qugel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2010, 20:02

[A3 1.9 TDI] Problem z zapalaniem, na zimnym silniku

Post autor: Qugel » 24 paź 2010, 20:10

Witam. Mam nastepujacy problem. Rano, gdy silnik jest zimny mam problem z zapalaniem. Podgrzewam swiece, odpalam i nie moge odpalic. Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala. Kontrolka podgrzewania swiec, swieci sie nie tak samo dlugi, niezaleznie od temperatury. Byly wymienione swiece zarowe, wczesniej byl zmieniany soft w komputerze. Czy ktos sie spotkal z takim problemem, ew. wie co poradzic ?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 24 paź 2010, 20:14

kąt wtrysku +świece żarowe do sprawdzenia <ok> jeśli podgrzewasz po 2-3razy to pewnie już po świecach :-( skończyły swój żywot :-/ kto ci tak doradził podgrzewać po 2-3razy???? <osohozi> aha i po podłączeniu VAG-a zobacz czy czujnik temp.jest ok

Qugel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2010, 20:02

Post autor: Qugel » 24 paź 2010, 20:25

Przed wymiana swiec bylo jak to opisalem wyzej. Po wymianie swiec ( nowe , wymiana tydzien temu ) zachowuje sie tak samo. Dzieje sie tak tylko rano, gdy jest zimno. Jak silnik nabierze wyzszej temperatury, odpala normalnie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 paź 2010, 20:27

Qugel pisze:Rano, gdy silnik jest zimny mam problem z zapalaniem. Podgrzewam swiece, odpalam i nie moge odpalic. Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala.
Powinien odpalić od sztycha ,bez zadnego grzania bo za ciepło .Pod warunkiem że wszystko jest sprawne ;-)
Qugel pisze: Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala.
A to przepis na szybkie spalenie świeczek ;-) Jak już wspomniał gibaj, vaga trzeba podpiąć ,bo po to go wymyslili żeby nie bawić się we wróżkę,bedzie widać kąt wtrysku ,dawkę i temperaturę jaką widzi komputer ,powinna być na zimnym silniku zbliżona ,równa temp.otoczenia .No chyba że przyczyna niepalenia jest banalna ,czyli powietrze w przewodach paliwowych ,co mam nadzieję sprawdziłeś w pierwszej kolejności ;-)
Ostatnio zmieniony 24 paź 2010, 20:38 przez MUNIOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Qugel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 24 paź 2010, 20:02

Post autor: Qugel » 24 paź 2010, 20:31

Przewody paliwowe sprawdzilem, dziekuje za podpowiedzi, nie pozostaje mi nic innego jak podpiac go pod VAGAa :-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 paź 2010, 01:39

założę się że kąt wtrysku będzie miał w okolicach 0 (gr. BS000), przy takim kącie to nawet z grzaniem świec będą problemy z odpaleniem, nie pamiętam jaka jest pompa w AHF ale chyba regulacja kąta wtrysku jest już na kole pompy i niektórzy "mechanicy" zbyt lekko dokręcają śruby i kąt po jakimś czasie się przestawia

Awatar użytkownika
spanky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 lis 2006, 10:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 25 paź 2010, 18:16

UKI_XX pisze:założę się że kąt wtrysku będzie miał w okolicach 0 (gr. BS000), przy takim kącie to nawet z grzaniem świec będą problemy z odpaleniem, nie pamiętam jaka jest pompa w AHF ale chyba regulacja kąta wtrysku jest już na kole pompy i niektórzy "mechanicy" zbyt lekko dokręcają śruby i kąt po jakimś czasie się przestawia
regulacja jest na fasolkach ...

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 18:24

Daj logi z odczytem temperatur zimnego silnika,a póżniej z nagrzanego grupa BS000,btw,Maciek będziesz teraz też leczył nasze poczciwe B4:)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 25 paź 2010, 20:31

AB4 pisze:Daj logi z odczytem temperatur zimnego silnika,a póżniej z nagrzanego grupa BS000
temperatury to są ładnie przeliczone w gr. 007 a w BS000 to kąt wtrysku i reszta w nie wiadomo jakich jednostkach ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 25 paź 2010, 21:14

UKI_XX pisze: BS000 to kąt wtrysku i reszta w nie wiadomo jakich jednostkach ;-)
Ja tak tylko z tych jednostek korzystam,i jakoś już sobie je przyswoiłem :-D

A no i nie zapominajmy też o wartości dawki startowej,bo przecież przy odpalaniu też ma duże znaczenie.

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Re: [A3 1.9 TDI] Problem z zapalaniem, na zimnym silniku

Post autor: kostrz » 25 paź 2010, 22:25

Qugel pisze:Witam. Mam nastepujacy problem. Rano, gdy silnik jest zimny mam problem z zapalaniem. Podgrzewam swiece, odpalam i nie moge odpalic. Dopiero po podgrzaniu dwoch, trzech razy swiec auto odpala. Kontrolka podgrzewania swiec, swieci sie nie tak samo dlugi, niezaleznie od temperatury. Byly wymienione swiece zarowe, wczesniej byl zmieniany soft w komputerze. Czy ktos sie spotkal z takim problemem, ew. wie co poradzic ?
zrób jak koledzy piszą i zerknij na kat, dawkę,świece oraz czujnik temp bo ten 4-pinowy często pada i w adaptacjach zobacz ile masz w 05 grupie i u ciebie w adaptacjach powinieneś mieć 12 grupę odpowiadającą za czas grzania świec może tam ktoś namieszał(w grupie 5 i 12 powinno być ustawienie oryg. 32768)

Awatar użytkownika
spanky
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 23 lis 2006, 10:40
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 25 paź 2010, 23:47

AB4 pisze:Maciek będziesz teraz też leczył nasze poczciwe B4:)
miałem kiedyś B4 w TDI , miło wspominam to auto i w sumie od tego auta zaczela sie moja milosc do TDI :mrgreen:
AB4 pisze: A no i nie zapominajmy też o wartości dawki startowej,bo przecież przy odpalaniu też ma duże znaczenie.
fabrycznie w sofcie dawka przy niskich temperaturach jest bardzo duza wiec tutaj nie szukalbym problemu ... ;-)

AB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 389
Rejestracja: 16 kwie 2010, 20:03
Lokalizacja: Tychy

Post autor: AB4 » 26 paź 2010, 10:12

spanky pisze: fabrycznie w sofcie dawka przy niskich temperaturach jest bardzo duza wiec tutaj nie szukalbym problemu ... ;-)
Niby tak,ale pod warunkiem że nikt tam nie gmerał,bo ostatnio Vagowałem AFN w psku,i ktoś ustawił start na 15mg,a powinno być w okolicach 20-21.Autor posta nie napisał jak długo ma to auto,i od kiedy ma ten problem.

MolibdynowyGość
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 316
Rejestracja: 28 maja 2010, 13:27
Lokalizacja: Łódź.

Post autor: MolibdynowyGość » 08 lis 2010, 23:13

A może ma to związek z cieknącą pompą paliwa. Ja miałem takie objawy przy pompie. Rano ciężko było zakręcić, ale jak już odpalił to cały dzień było ok.

Kamylo111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 15 mar 2008, 23:29
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: Kamylo111 » 17 paź 2012, 22:34

Witam Panowie
mam podobny problem, a mianowicie samochód ciężko pali na zimnym silniku, gdy już zapali i złapie temperatury to pali od tzw strzała. Przewody uszczelnione, o-ring w podgrzewaczu wymieniony( brak powietrza w przewodach), wtryski sprawdzone ok, kąt wtrysku 56, dawka paliwa około 3,6 mg. Dawka startowa około 20 mg, nurtuje mnie tylko jedna rzecz gdy próbowałem ją zwiększyć w adaptacjach to nie ulegała zmianie (np była wartość 128 zmieniłem na 135 wcisnąłem "test" ecu przyjął zmianę więc dalej "save" i wszystko ok tylko wartość w drugim okienku u góry jak była 20 mg tak i po zmianie została taka sama), czy to może byś powodem ciężkiego rozruchu na zimnym??? Proszę o pomoc

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl