[All] Ciekawostka - żarówki vs. LED'y
- Apocalipto
- Forum Audi 80
- Posty: 641
- Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
takie dołączenie opornika powoduje pobór prądu równoznaczny ze zwykłą żarówką, jeżeli ktoś chciałby przerobić tak żeby brało mniej prądu to należy zmienić sterowanie przerywacza z prądowo-czasowego (całkowanie prądu) na napięciowo-czasowe (całkowanie napięcia)
ta pierwsza metoda jest stosowana ze względu na to, że jak przepali się żarówka to kierunki migają szybciej więc jest info o tym że brakuje żarówki w obwodzie, natomiast LED'y są praktycznie "wieczne" więc można przerobić przerywacz (lub zrobić nowy) na sterowanie napięciowo-czasowe lub zmienić stałą całkowania w przerywaczu (zwykłe żarówki pobierają ok 32-36W co daje ok 3A prądu pomijając to kiedy włókno żarówki jest zimne, a diody w sumie pobierają ok 0.2A prądu) <ok>
ta pierwsza metoda jest stosowana ze względu na to, że jak przepali się żarówka to kierunki migają szybciej więc jest info o tym że brakuje żarówki w obwodzie, natomiast LED'y są praktycznie "wieczne" więc można przerobić przerywacz (lub zrobić nowy) na sterowanie napięciowo-czasowe lub zmienić stałą całkowania w przerywaczu (zwykłe żarówki pobierają ok 32-36W co daje ok 3A prądu pomijając to kiedy włókno żarówki jest zimne, a diody w sumie pobierają ok 0.2A prądu) <ok>
Koledzy w sumie temat o żarówkach więc się podepnę. Jakiej mocy są żarówki w kierunkach z tyłu a jakiej mocy jest żarówka w pozycji/stopie. Bo generalnie chodzi mi o to że chcę włożyć żarówkę od pozycji/stopu w kierunek- oczywiście zlutuje styki żeby dwa włókna na raz świeciły tylko pytanie czy jest sens to robić bo nie wiem czy duzo mocniej będzie świeciła ona
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ja u siebie wymieniłem na diody LED: tył - dwu-stykowe, podświetlenie tablicy rejestracyjnej; przód: żarówki postojowe. Powiem wam, że oszczędność na prądzie jest naprawdę zauważalna. Jeśli chodzi o tylne (pozycje) to zastosowałem białe diody, efekt całkiem zadowalający, choć chyba byłoby lepiej założyć diody czerwone, ale nie wiem czy nie świeciłyby słabiej. Ale mimo wszystko światło w nocy jest bardzo wyraźne nawet z odległości 300m. Podświetlenie tablicy świeci nieco punktowo. Przednich postojowych lepiej samych nie włączać (zdjęcie) :mrgreen: bo świecą zdecydowanie słabiej niż normalne żarówki walcowe. Natomiast wraz z włączonymi światłami mijania dają ciekawą barwę światła (biały z błękitną poświatą. Pamiętajcie jednak, żeby kupować żarówki tylko z homologacją na EU. Są one droższe, ale na pewno pozwolą uniknąć dostania mandatu.