Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Ciekawostka - żarówki vs. LED'y

Koła, spojlery, grille, lotki, blendy z pominięciem rezania.
kolczu

Post autor: kolczu » 29 wrz 2010, 20:32

a nie migają zbyt szybko??? Masz możliwość wklejenia filmiku

Awatar użytkownika
kacper85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1585
Rejestracja: 26 sie 2008, 21:59
Lokalizacja: WF

Post autor: kacper85 » 29 wrz 2010, 21:16

kolczu, Sylwester wkłada oporniki i migają normalnie. Ja mam diody i mi nie przeszkadza że szybko migają.

Awatar użytkownika
Apocalipto
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 641
Rejestracja: 30 cze 2009, 21:28
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: Apocalipto » 30 wrz 2010, 02:00

kolczu, tak jak pisze kacper85, trzeba zapodać oporniki ceramiczne tylko niepamiętam jakie i ile sztuk to wtedy normalnie mrugają. Przerabiam światła w "amerykanach" i to zdaje egzamin ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 paź 2010, 12:19

takie dołączenie opornika powoduje pobór prądu równoznaczny ze zwykłą żarówką, jeżeli ktoś chciałby przerobić tak żeby brało mniej prądu to należy zmienić sterowanie przerywacza z prądowo-czasowego (całkowanie prądu) na napięciowo-czasowe (całkowanie napięcia)

ta pierwsza metoda jest stosowana ze względu na to, że jak przepali się żarówka to kierunki migają szybciej więc jest info o tym że brakuje żarówki w obwodzie, natomiast LED'y są praktycznie "wieczne" więc można przerobić przerywacz (lub zrobić nowy) na sterowanie napięciowo-czasowe lub zmienić stałą całkowania w przerywaczu (zwykłe żarówki pobierają ok 32-36W co daje ok 3A prądu pomijając to kiedy włókno żarówki jest zimne, a diody w sumie pobierają ok 0.2A prądu) <ok>

Awatar użytkownika
PICEK1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 424
Rejestracja: 01 cze 2010, 12:03
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: PICEK1 » 14 paź 2010, 13:20

Wystarczy z przerywacza wylutować drut oporowy i wstawić opornik.Wszystko mryga jak trzeba łącznie z awaryjkami.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 14 paź 2010, 13:31

PICEK1 pisze:Wystarczy z przerywacza wylutować drut oporowy i wstawić opornik.Wszystko mryga jak trzeba łącznie z awaryjkami.
właśnie to miałem na myśli <piwo>
zmienić stałą całkowania w przerywaczu

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 24 paź 2010, 18:41

Koledzy w sumie temat o żarówkach więc się podepnę. Jakiej mocy są żarówki w kierunkach z tyłu a jakiej mocy jest żarówka w pozycji/stopie. Bo generalnie chodzi mi o to że chcę włożyć żarówkę od pozycji/stopu w kierunek- oczywiście zlutuje styki żeby dwa włókna na raz świeciły tylko pytanie czy jest sens to robić bo nie wiem czy duzo mocniej będzie świeciła ona

olapiotr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 358
Rejestracja: 04 sie 2009, 01:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: olapiotr » 24 paź 2010, 18:59

Pozycja 5w stop 21w.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 24 paź 2010, 20:56

ok dzięki <ok>

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 01 lis 2010, 18:26

Ja u siebie wymieniłem na diody LED: tył - dwu-stykowe, podświetlenie tablicy rejestracyjnej; przód: żarówki postojowe. Powiem wam, że oszczędność na prądzie jest naprawdę zauważalna. Jeśli chodzi o tylne (pozycje) to zastosowałem białe diody, efekt całkiem zadowalający, choć chyba byłoby lepiej założyć diody czerwone, ale nie wiem czy nie świeciłyby słabiej. Ale mimo wszystko światło w nocy jest bardzo wyraźne nawet z odległości 300m. Podświetlenie tablicy świeci nieco punktowo. Przednich postojowych lepiej samych nie włączać (zdjęcie) :mrgreen: bo świecą zdecydowanie słabiej niż normalne żarówki walcowe. Natomiast wraz z włączonymi światłami mijania dają ciekawą barwę światła (biały z błękitną poświatą. Pamiętajcie jednak, żeby kupować żarówki tylko z homologacją na EU. Są one droższe, ale na pewno pozwolą uniknąć dostania mandatu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning wizualny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl