Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

[B4 ABK] sonda lambda w rurze po wycięciu kata (0-2V)

Post autor: HeavenQueen » 29 sie 2010, 15:55

Witajcie.
Dziś kolejne zagadnienie, mianowicie wczoraj został wycięty katalizator, w jego miejsce zamontowana została prosta rura o średnicy 55mm, a bezpośrednio w tej rurze wspawałem gniazdo na sondę lambda. Sonda znajduje dokładnie w tej samej odległości od silnika co dawniej.
Dzisiaj sprawdziłem VAG wykresy pracy sondy i mnie bardzo zdziwiło to co zobaczyłem.
Sonda pracuje w zakresie od około 0,3 do 2,2V :shock:

Oto wykresy:
Silnik zimny, 5 minut po odpaleniu:
Obrazek

oraz po 20 km agresywnej przejażdżce:
Obrazek

Czyżby sonda zgłupiała z powodu tego że jest zainstalowana w rurze gdzie jest sporo większa prędkość spalin niż to było przed katalizatorem? A może to dlatego że zamontowałem ją prostopadle do przepływu spalin?
Jest to sonda Bosch (ma niecały rok) która wlot ma tylko na dziubku, żadnych dziurek na około.

Z góry dziękuję za pomoc.

PS. Takie same wskazania na Pb i na LPG. Instalację gazową mam sekwencyjnego wtrysku gazu na sterowniku STAG 200.

Jakiś czas później

Sprawdziłem miernikiem, sonda pracuje normalnie, poprawnie 0-1V.
To gdzie się wkradł błąd? Sterownik mam rypnięty? Polski VAG 4.9 świruje. Czy co? :D

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 29 sie 2010, 17:13

Po "agresywnej" przejażdżce VAG pokazuje:

Temperatura silnika 7 stopni Celsjusza - źle

Obroty silnika 205 obr/min - silnik prawie by gasł - źle

Sonda lambda 2.09V - silnik zalany - źle

Czas wtrysku 4ms - powinno być maks 2ms - źle

Proponuje podpiąć VAG-COM_v311.2 i sprawdzić jeszcze raz, jeśli wskazania będą podobne to najprawdopodobniej sterownik nie pracuje prawidłowo.

Sprawdzałeś na benzynie czy auto przełączyło się na gaz?

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 29 sie 2010, 17:42

Wszystkie odczyty robione na benzynie. Na gazie w sumie podobne. Od zawsze te wartości w polskim vagu były takie popieprzone. U Ciebie jest dobrze? Wskazuje np. faktyczną prędkość obrotową? Gdzieś kiedyś widziałem tabelkę do przeliczania tych wartości.

Jakiś czas później

Vag 409 odczytuje poprawne wartości: lambda, obroty, temperatura, napięcie, wyprzedzenie, wszystko wydaje się być ok, tylko okienka są błędnie popodpisywane. Np. widzę na 100% że to prędkość obrotowa a podpisana jest np. jako engine temp.

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 09 wrz 2010, 21:20

Witam,

Wrocilem dzisiaj z regulacji gazu. Podczas kontroli ustawien na STAGu wyszlo ze sonda lambda jest niezywa, gazownik wspominal mi juz 10000km temu ze sonda juz dogorywa. Przeczytalem watek i chcialbym kupic sonde tutaj:

http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda

Prosze Was o pomoc w wybraniu odpowiedniej sondy od tego sprzedawcy. Prosze rowniez o schemat jak podlaczyc sonde 4 pinowa do oryginalnego kabelka 3 pinowego. Moze ktos bedzie chetny namalowac jakis schemat z opisem pinow na zaminniku oraz ori wtyczce.

[ Dodano: 2011-01-27, 21:02 ]
Kupilem wreszcie ta sonde, oryginal Bosch za 125PLN u tego goscia CARPARTNER. Gwarancja, paragon, wszystko wyglada OK. Sonda uniwersalna 3 kabelkowa o nr 0 258 986 502 wraz z kompletem zlaczek. Bede ja montowal na dniach. Czy do wykrecenia sondy trzeba zdejmowac wydech? Czy jest do niej dostep spod auta, gdy auto jest na kanale i mozna ja bezposrednio wykrecic?

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

[B4 2.0 ABK LPG] podłączenie sondy Lambda (wiązka)

Post autor: quattro81 » 02 lis 2010, 08:24

Witam, mam mały dylemat z wiązką idącą od sterownika do sondy lambda:
- w jednej wiązce zakończonej wtyczką są białe czy szare przewody zasilające grzałkę - OK

- w drugiej są 2 przewody CZARNY I ZIELONY: zielony (zakończony konektorem) to przewód sygnałowy do sondy, ale NIE WIEM do czego powinien podłączony być ten czarny przewód wychodzący z wiązki :?: - u mnie wisi luzem :!:

lambda jest 3 przewodowa, a moje ABK jest z roku 1993 (kwiecień), sterownik Digifant 1.6
jeśli możecie to luknijcie pod maski swoich autek i dajcie znać do czego powinien być podłączony ten czarny przewód :-? \
dzięki z góry :-)

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 lis 2010, 09:07

zależy jaką masz sondę, w tym przypadku na pewno masz nie oryginalną.
i jeden kabel jest luzem, to się nazywają sondy uniwersalne.

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 02 lis 2010, 12:11

i jeden kabel jest luzem, to się nazywają sondy uniwersalne.
ale ten czarny 4-ty przewód wychodzi z wiązki samochodu, a nie z sondy Lambda

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 lis 2010, 13:28

to będzie masa do sondy ona nie musi być.

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 02 lis 2010, 13:55

mati86 pisze:to będzie masa do sondy ona nie musi być.
na początku tez tak obstawiłem, ale oryginalna sonda Lambda dla ABK jest 3 przewodowa więc nie pasuje to na masę od Lambdy chyba :?:

mati86, a w twoim aucie też jest nie podpięte :?: czy masz może pod lambdę podpięte - ale wtedy musiałbyś mieć 4 przewodowa sondę :roll:

Awatar użytkownika
mati86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1286
Rejestracja: 09 maja 2010, 12:26
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: mati86 » 02 lis 2010, 17:21

zobaczę jutro jak jest

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 02 lis 2010, 19:21

quattro81, ten czarny przewód idący przy zielonym to tzw. ekran i nie podpinaj nic pod ten przewód.Zielony to sygnał i dwa białe są od grzałki sondy.Jeśli zdecydujesz się na podłączenie czteroprzewodowej sondy to masę tej sondy (czwarty przewód) podepnij pod masę np. silnika.

quattro81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 03 wrz 2010, 14:14
Lokalizacja: Andrychów/Małopolska

Post autor: quattro81 » 03 lis 2010, 07:43

dzięki krisiun1 :-) , też mi to przez myśl przeszło, ale pewien nie byłem bo nie mam schematu jak i możliwości porównania na żywo z innym OOOO ;-)
pozdrawiam

bolidxxl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2009, 10:23
Lokalizacja: Białystok

podłącze sie pod temat

Post autor: bolidxxl » 15 lis 2010, 10:51

Odczytałem ten sam błąd u siebie miesiąc temu. Na gazie jeżdzi sie ok.Jednak po nagrzaniu silnika na benzynie zaczyna szarpać,dławi sie,przy ruszaniu brak mocy,,prawdopodobnie go zalewa,czasem nawet nie moge ruszyc gdy nie dam mu wysokich obrotów. :) LPG power ;]

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 15 lis 2010, 21:26

Mast26, jeśli masz LPG II generacji i emulację sondy ustawioną na masa to sterownik może łapać taki błąd czyli nie masz się czym przejmować.Ale jeśli na VAGu przy pracy silnika na PB sonda nie ruszy po kilkudziesięciu sekundach to rzeczywiście nadaje się do wymiany.

bolidxxl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lip 2009, 10:23
Lokalizacja: Białystok

Post autor: bolidxxl » 16 lis 2010, 09:14

Sonda napewno padła, mam możliwosc sprawdzania auta KTSem.na benzynie równiez nie mam sygnału. Wymienie sonde bo zimą trzeba pojeździc na benzynie,dla zdrowia :] wtedy dam znać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl