[ABK] sonda lambda
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
[B4 ABK] sonda lambda w rurze po wycięciu kata (0-2V)
Witajcie.
Dziś kolejne zagadnienie, mianowicie wczoraj został wycięty katalizator, w jego miejsce zamontowana została prosta rura o średnicy 55mm, a bezpośrednio w tej rurze wspawałem gniazdo na sondę lambda. Sonda znajduje dokładnie w tej samej odległości od silnika co dawniej.
Dzisiaj sprawdziłem VAG wykresy pracy sondy i mnie bardzo zdziwiło to co zobaczyłem.
Sonda pracuje w zakresie od około 0,3 do 2,2V :shock:
Oto wykresy:
Silnik zimny, 5 minut po odpaleniu:
oraz po 20 km agresywnej przejażdżce:
Czyżby sonda zgłupiała z powodu tego że jest zainstalowana w rurze gdzie jest sporo większa prędkość spalin niż to było przed katalizatorem? A może to dlatego że zamontowałem ją prostopadle do przepływu spalin?
Jest to sonda Bosch (ma niecały rok) która wlot ma tylko na dziubku, żadnych dziurek na około.
Z góry dziękuję za pomoc.
PS. Takie same wskazania na Pb i na LPG. Instalację gazową mam sekwencyjnego wtrysku gazu na sterowniku STAG 200.
Jakiś czas później
Sprawdziłem miernikiem, sonda pracuje normalnie, poprawnie 0-1V.
To gdzie się wkradł błąd? Sterownik mam rypnięty? Polski VAG 4.9 świruje. Czy co?
Dziś kolejne zagadnienie, mianowicie wczoraj został wycięty katalizator, w jego miejsce zamontowana została prosta rura o średnicy 55mm, a bezpośrednio w tej rurze wspawałem gniazdo na sondę lambda. Sonda znajduje dokładnie w tej samej odległości od silnika co dawniej.
Dzisiaj sprawdziłem VAG wykresy pracy sondy i mnie bardzo zdziwiło to co zobaczyłem.
Sonda pracuje w zakresie od około 0,3 do 2,2V :shock:
Oto wykresy:
Silnik zimny, 5 minut po odpaleniu:
oraz po 20 km agresywnej przejażdżce:
Czyżby sonda zgłupiała z powodu tego że jest zainstalowana w rurze gdzie jest sporo większa prędkość spalin niż to było przed katalizatorem? A może to dlatego że zamontowałem ją prostopadle do przepływu spalin?
Jest to sonda Bosch (ma niecały rok) która wlot ma tylko na dziubku, żadnych dziurek na około.
Z góry dziękuję za pomoc.
PS. Takie same wskazania na Pb i na LPG. Instalację gazową mam sekwencyjnego wtrysku gazu na sterowniku STAG 200.
Jakiś czas później
Sprawdziłem miernikiem, sonda pracuje normalnie, poprawnie 0-1V.
To gdzie się wkradł błąd? Sterownik mam rypnięty? Polski VAG 4.9 świruje. Czy co?
Po "agresywnej" przejażdżce VAG pokazuje:
Temperatura silnika 7 stopni Celsjusza - źle
Obroty silnika 205 obr/min - silnik prawie by gasł - źle
Sonda lambda 2.09V - silnik zalany - źle
Czas wtrysku 4ms - powinno być maks 2ms - źle
Proponuje podpiąć VAG-COM_v311.2 i sprawdzić jeszcze raz, jeśli wskazania będą podobne to najprawdopodobniej sterownik nie pracuje prawidłowo.
Sprawdzałeś na benzynie czy auto przełączyło się na gaz?
Temperatura silnika 7 stopni Celsjusza - źle
Obroty silnika 205 obr/min - silnik prawie by gasł - źle
Sonda lambda 2.09V - silnik zalany - źle
Czas wtrysku 4ms - powinno być maks 2ms - źle
Proponuje podpiąć VAG-COM_v311.2 i sprawdzić jeszcze raz, jeśli wskazania będą podobne to najprawdopodobniej sterownik nie pracuje prawidłowo.
Sprawdzałeś na benzynie czy auto przełączyło się na gaz?
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Wszystkie odczyty robione na benzynie. Na gazie w sumie podobne. Od zawsze te wartości w polskim vagu były takie popieprzone. U Ciebie jest dobrze? Wskazuje np. faktyczną prędkość obrotową? Gdzieś kiedyś widziałem tabelkę do przeliczania tych wartości.
Jakiś czas później
Vag 409 odczytuje poprawne wartości: lambda, obroty, temperatura, napięcie, wyprzedzenie, wszystko wydaje się być ok, tylko okienka są błędnie popodpisywane. Np. widzę na 100% że to prędkość obrotowa a podpisana jest np. jako engine temp.
Jakiś czas później
Vag 409 odczytuje poprawne wartości: lambda, obroty, temperatura, napięcie, wyprzedzenie, wszystko wydaje się być ok, tylko okienka są błędnie popodpisywane. Np. widzę na 100% że to prędkość obrotowa a podpisana jest np. jako engine temp.
Witam,
Wrocilem dzisiaj z regulacji gazu. Podczas kontroli ustawien na STAGu wyszlo ze sonda lambda jest niezywa, gazownik wspominal mi juz 10000km temu ze sonda juz dogorywa. Przeczytalem watek i chcialbym kupic sonde tutaj:
http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda
Prosze Was o pomoc w wybraniu odpowiedniej sondy od tego sprzedawcy. Prosze rowniez o schemat jak podlaczyc sonde 4 pinowa do oryginalnego kabelka 3 pinowego. Moze ktos bedzie chetny namalowac jakis schemat z opisem pinow na zaminniku oraz ori wtyczce.
[ Dodano: 2011-01-27, 21:02 ]
Kupilem wreszcie ta sonde, oryginal Bosch za 125PLN u tego goscia CARPARTNER. Gwarancja, paragon, wszystko wyglada OK. Sonda uniwersalna 3 kabelkowa o nr 0 258 986 502 wraz z kompletem zlaczek. Bede ja montowal na dniach. Czy do wykrecenia sondy trzeba zdejmowac wydech? Czy jest do niej dostep spod auta, gdy auto jest na kanale i mozna ja bezposrednio wykrecic?
Wrocilem dzisiaj z regulacji gazu. Podczas kontroli ustawien na STAGu wyszlo ze sonda lambda jest niezywa, gazownik wspominal mi juz 10000km temu ze sonda juz dogorywa. Przeczytalem watek i chcialbym kupic sonde tutaj:
http://www.motomaximus.pl/sondy-lambda
Prosze Was o pomoc w wybraniu odpowiedniej sondy od tego sprzedawcy. Prosze rowniez o schemat jak podlaczyc sonde 4 pinowa do oryginalnego kabelka 3 pinowego. Moze ktos bedzie chetny namalowac jakis schemat z opisem pinow na zaminniku oraz ori wtyczce.
[ Dodano: 2011-01-27, 21:02 ]
Kupilem wreszcie ta sonde, oryginal Bosch za 125PLN u tego goscia CARPARTNER. Gwarancja, paragon, wszystko wyglada OK. Sonda uniwersalna 3 kabelkowa o nr 0 258 986 502 wraz z kompletem zlaczek. Bede ja montowal na dniach. Czy do wykrecenia sondy trzeba zdejmowac wydech? Czy jest do niej dostep spod auta, gdy auto jest na kanale i mozna ja bezposrednio wykrecic?
[B4 2.0 ABK LPG] podłączenie sondy Lambda (wiązka)
Witam, mam mały dylemat z wiązką idącą od sterownika do sondy lambda:
- w jednej wiązce zakończonej wtyczką są białe czy szare przewody zasilające grzałkę - OK
- w drugiej są 2 przewody CZARNY I ZIELONY: zielony (zakończony konektorem) to przewód sygnałowy do sondy, ale NIE WIEM do czego powinien podłączony być ten czarny przewód wychodzący z wiązki :?: - u mnie wisi luzem :!:
lambda jest 3 przewodowa, a moje ABK jest z roku 1993 (kwiecień), sterownik Digifant 1.6
jeśli możecie to luknijcie pod maski swoich autek i dajcie znać do czego powinien być podłączony ten czarny przewód \
dzięki z góry
- w jednej wiązce zakończonej wtyczką są białe czy szare przewody zasilające grzałkę - OK
- w drugiej są 2 przewody CZARNY I ZIELONY: zielony (zakończony konektorem) to przewód sygnałowy do sondy, ale NIE WIEM do czego powinien podłączony być ten czarny przewód wychodzący z wiązki :?: - u mnie wisi luzem :!:
lambda jest 3 przewodowa, a moje ABK jest z roku 1993 (kwiecień), sterownik Digifant 1.6
jeśli możecie to luknijcie pod maski swoich autek i dajcie znać do czego powinien być podłączony ten czarny przewód \
dzięki z góry
na początku tez tak obstawiłem, ale oryginalna sonda Lambda dla ABK jest 3 przewodowa więc nie pasuje to na masę od Lambdy chyba :?:mati86 pisze:to będzie masa do sondy ona nie musi być.
mati86, a w twoim aucie też jest nie podpięte :?: czy masz może pod lambdę podpięte - ale wtedy musiałbyś mieć 4 przewodowa sondę :roll:
podłącze sie pod temat
Odczytałem ten sam błąd u siebie miesiąc temu. Na gazie jeżdzi sie ok.Jednak po nagrzaniu silnika na benzynie zaczyna szarpać,dławi sie,przy ruszaniu brak mocy,,prawdopodobnie go zalewa,czasem nawet nie moge ruszyc gdy nie dam mu wysokich obrotów. LPG power ;]