(B4 1.9 TDI 1Z) Błędy 519, 575 na Vagu czy są poważne ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 04 paź 2010, 00:37
- Lokalizacja: Ostrołęka
(B4 1.9 TDI 1Z) Błędy 519, 575 na Vagu czy są poważne ?
WITAM
kilka dni temu byłem na czyszczeniu nastawnika na pompie (audi B4 1.9 TDI 1Z nastawnik indukcyjny) i na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym i pytanie do Was drodzy przyjaciele czy to są poważne błędy ? skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło natomiast teraz cos opadło z sił idzie ale nie tak jak zawsze Musze ten czujnik G71 wymienić aby autko odżyło ? Znajdę kogoś z okolic Łomży bądź Ostrołęki z Vagiem ???PZDR
kilka dni temu byłem na czyszczeniu nastawnika na pompie (audi B4 1.9 TDI 1Z nastawnik indukcyjny) i na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym i pytanie do Was drodzy przyjaciele czy to są poważne błędy ? skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło natomiast teraz cos opadło z sił idzie ale nie tak jak zawsze Musze ten czujnik G71 wymienić aby autko odżyło ? Znajdę kogoś z okolic Łomży bądź Ostrołęki z Vagiem ???PZDR
Re: (B4 1.9 TDI 1Z) Błędy 519, 575 na Vagu czy są poważne ?
to tylko wrażenie bo skasowanie błędów nic w pracy silnika nie zmienia, naprawa usterki tylko pomaga <ok>Strazakk998 pisze:na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym.. skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło
jeżeli te błędy były takie:
00575 Intake Manifold Pressure
17-00-Control Difference -Intermittent
00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-00 - Short to B+
to winny jest zawór N75, wężyki na drodze turbo-N75-gruszka WG lub zapieczona sztanga zaworu WG (rzadkość), jak wywali jakiś błąd to najważniejsze jest co pisze pod nim <ok>
czujniki są ok i ich nie ruszaj :!: zacznij od wężyków i zaworu N75, możesz zmostkować wężyk czerwony z niebieskim (ale wtedy turbo mniej pompuje i samochód ma ok 75KM)
a te błędy tłumaczy się tak:
00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym
17-00-Przekroczona różnica kontrolna
00519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
28-00 - Zwarcie wyjścia do +, czyli jednym słowem przekroczony zakres pomiarowy (za duże ciśnienie)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Twoje wrażenie to tzw.efekt placebo :mrgreen: Jak pisze UKI_XX, nie ma takiej opcji żeby po skasowaniu błędów auto lepiej szło .Pewnie jak byś podpiął kompa to nadal byś miał te same błędy związane z ciśnieniem .Przyczynę wskazał ci UKI_XX,Strazakk998 pisze:kilka dni temu byłem na czyszczeniu nastawnika na pompie (audi B4 1.9 TDI 1Z nastawnik indukcyjny) i na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym i pytanie do Was drodzy przyjaciele czy to są poważne błędy ? skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło
.Zrób sobie bajpas ,czyli podłącz bezpośrednio do gruszki czerwony wężyk z turbiny ,lub połącz ze sobą wężyk czerwony z niebieskimUKI_XX pisze:winny jest zawór N75, wężyki na drodze turbo-N75-gruszka WG lub zapieczona sztanga zaworu WG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
o taki czujnik ci chodzi? http://moto.allegro.pl/czujnik-temp-pow ... 31946.html
Tak, o ten. Jest on wpinany w rure ktora idzie od IC, niedaleko od N75.gibaj pisze:o taki czujnik ci chodzi? http://moto.allegro.pl/czujnik-temp-pow ... 31946.html
zmierz rezystancję tego czujnika, możesz zamiast niego wpiąć rezystor 1k, 1k5 lub 2k2 i wtedy zobaczyć czy wywala błądaudion pisze:A ja mam zwarcie do + zwiazane z czujnikiem G72, czyli temperatura w dolocie, co to moze oznaczac? uszkodzony czujnik czy cos innego? zostal zmieniony przewod od ECU do czujnika, gdyz myslalem ze moze jest jakies zwarcie, ale bald jest nadal. Czy drugi z przewodow jest podlaczony do masy samochodu?
między przewodami do czujnika jest 5V tylko nie pamiętam czy jeden to masa a drugi zasilanie czy jeden to zasilanie a drugi powrotny
przydałoby się wkleić jaki błąd generuje przy odpiętej wtyczce od czujnika (najlepiej w wersji ang bo nasze tłumaczenia są trochę nie adekwatne do tego co tam pisze)
chyba pójdę sprawdzić ale możliwe że jest na 12V, generalnie chodzi o zasilanieaudion pisze:Pamietam, ze jak elektryk sprawdzal, to bylo tam wlasnie napiecie 12 V, a nie 5V tak jak powinno byc. Czyli jest jakies zwarcie do masy?UKI_XX pisze:
między przewodami do czujnika jest 5V tylko nie pamiętam czy jeden to masa a drugi zasilanie czy jeden to zasilanie a drugi powrotny
Witam,
troszeczkę odgrzewam sprawę.
Mi też pojawiły się błędy 519 oraz 575.
Dodam że nie dawno robiłem "czyszczenie" zaworu n75 w związku z brakiem doładowania. Czyszczenie polegało na oderwaniu górnej części od dolnej zaworu. (winny i tak był wąż od turbo)
Teraz nie puszcza powietrza na zawór upustowy. Doładowuje do 1 bar i odcina paliwo. Zrobiłem mijankę zaworu n75 i pompuje wtedy do 0,6 bara - zatem wina leży w n75.
Po czyszczeniu n75 skleiłem go kropelką i podejrzewam, że nie utrzymuje teraz szczelności i nie otwiera zaworu upustowego.
Jeszcze jak będę miał chwilę to sprawdzę n75 czy się zaciął, czy rozszczelnił, ale chodzi mi po głowie aby n75 zastąpić zaworem mechanicznym MBC. ustawić go na 0,9 bara, n75 zostawić podłączony aby komputer nie widział braków i szlus.
Co wy na to? zawory MBC potrafią utrzymać w miare stałe ciśnienie? praktykował ktoś taką zmianę?
troszeczkę odgrzewam sprawę.
Mi też pojawiły się błędy 519 oraz 575.
Dodam że nie dawno robiłem "czyszczenie" zaworu n75 w związku z brakiem doładowania. Czyszczenie polegało na oderwaniu górnej części od dolnej zaworu. (winny i tak był wąż od turbo)
Teraz nie puszcza powietrza na zawór upustowy. Doładowuje do 1 bar i odcina paliwo. Zrobiłem mijankę zaworu n75 i pompuje wtedy do 0,6 bara - zatem wina leży w n75.
Po czyszczeniu n75 skleiłem go kropelką i podejrzewam, że nie utrzymuje teraz szczelności i nie otwiera zaworu upustowego.
Jeszcze jak będę miał chwilę to sprawdzę n75 czy się zaciął, czy rozszczelnił, ale chodzi mi po głowie aby n75 zastąpić zaworem mechanicznym MBC. ustawić go na 0,9 bara, n75 zostawić podłączony aby komputer nie widział braków i szlus.
Co wy na to? zawory MBC potrafią utrzymać w miare stałe ciśnienie? praktykował ktoś taką zmianę?