Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

(B4 1.9 TDI 1Z) Błędy 519, 575 na Vagu czy są poważne ?

Strazakk998
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 04 paź 2010, 00:37
Lokalizacja: Ostrołęka

(B4 1.9 TDI 1Z) Błędy 519, 575 na Vagu czy są poważne ?

Post autor: Strazakk998 » 01 lis 2010, 20:15

WITAM

kilka dni temu byłem na czyszczeniu nastawnika na pompie (audi B4 1.9 TDI 1Z nastawnik indukcyjny) i na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym i pytanie do Was drodzy przyjaciele czy to są poważne błędy ? skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło natomiast teraz cos opadło z sił idzie ale nie tak jak zawsze :( Musze ten czujnik G71 wymienić aby autko odżyło ? Znajdę kogoś z okolic Łomży bądź Ostrołęki z Vagiem ???PZDR

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: (B4 1.9 TDI 1Z) Błędy 519, 575 na Vagu czy są poważne ?

Post autor: UKI_XX » 01 lis 2010, 21:26

Strazakk998 pisze:na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym.. skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło
to tylko wrażenie bo skasowanie błędów nic w pracy silnika nie zmienia, naprawa usterki tylko pomaga <ok>

jeżeli te błędy były takie:

00575 Intake Manifold Pressure
17-00-Control Difference -Intermittent

00519 - Intake Manifold Pressure Sensor (G71)
28-00 - Short to B+

to winny jest zawór N75, wężyki na drodze turbo-N75-gruszka WG lub zapieczona sztanga zaworu WG (rzadkość), jak wywali jakiś błąd to najważniejsze jest co pisze pod nim <ok>

czujniki są ok i ich nie ruszaj :!: zacznij od wężyków i zaworu N75, możesz zmostkować wężyk czerwony z niebieskim (ale wtedy turbo mniej pompuje i samochód ma ok 75KM)

a te błędy tłumaczy się tak:

00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym
17-00-Przekroczona różnica kontrolna

00519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71
28-00 - Zwarcie wyjścia do +, czyli jednym słowem przekroczony zakres pomiarowy (za duże ciśnienie)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2010, 09:24

Strazakk998 pisze:kilka dni temu byłem na czyszczeniu nastawnika na pompie (audi B4 1.9 TDI 1Z nastawnik indukcyjny) i na Vagu pokazało, że mam błedy 519 Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym - G71 i 575 Ciśnienie w kolektorze dolotowym i pytanie do Was drodzy przyjaciele czy to są poważne błędy ? skasowano je i miałem wrażenie jak by auto lepiej szło
Twoje wrażenie to tzw.efekt placebo :mrgreen: Jak pisze UKI_XX, nie ma takiej opcji żeby po skasowaniu błędów auto lepiej szło .Pewnie jak byś podpiął kompa to nadal byś miał te same błędy związane z ciśnieniem .Przyczynę wskazał ci UKI_XX,
UKI_XX pisze:winny jest zawór N75, wężyki na drodze turbo-N75-gruszka WG lub zapieczona sztanga zaworu WG
.Zrób sobie bajpas ,czyli podłącz bezpośrednio do gruszki czerwony wężyk z turbiny ,lub połącz ze sobą wężyk czerwony z niebieskim

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 04 lis 2010, 10:17

A ja mam zwarcie do + zwiazane z czujnikiem G72, czyli temperatura w dolocie, co to moze oznaczac? uszkodzony czujnik czy cos innego? zostal zmieniony przewod od ECU do czujnika, gdyz myslalem ze moze jest jakies zwarcie, ale bald jest nadal. Czy drugi z przewodow jest podlaczony do masy samochodu?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2010, 10:34


audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 04 lis 2010, 11:18

gibaj pisze:o taki czujnik ci chodzi? http://moto.allegro.pl/czujnik-temp-pow ... 31946.html
Tak, o ten. Jest on wpinany w rure ktora idzie od IC, niedaleko od N75.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 lis 2010, 12:44

audion pisze:A ja mam zwarcie do + zwiazane z czujnikiem G72, czyli temperatura w dolocie, co to moze oznaczac? uszkodzony czujnik czy cos innego? zostal zmieniony przewod od ECU do czujnika, gdyz myslalem ze moze jest jakies zwarcie, ale bald jest nadal. Czy drugi z przewodow jest podlaczony do masy samochodu?
zmierz rezystancję tego czujnika, możesz zamiast niego wpiąć rezystor 1k, 1k5 lub 2k2 i wtedy zobaczyć czy wywala błąd

między przewodami do czujnika jest 5V tylko nie pamiętam czy jeden to masa a drugi zasilanie czy jeden to zasilanie a drugi powrotny

przydałoby się wkleić jaki błąd generuje przy odpiętej wtyczce od czujnika (najlepiej w wersji ang bo nasze tłumaczenia są trochę nie adekwatne do tego co tam pisze)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2010, 12:51

UKI_XX pisze:przydałoby się wkleić jaki błąd generuje przy odpiętej wtyczce od czujnika (najlepiej w wersji ang bo nasze tłumaczenia są trochę nie adekwatne do tego co tam pisze)
albo odczytać błędy polskim vagiem ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 lis 2010, 13:09

MUNIOR pisze:albo odczytać błędy polskim vagiem ;-)
tego polskiego vaga to chyba tłumaczyli poloniści za pomocą google translate i trzeba się czasem dobrze zastanowić co oznaczają "spolszczone wyrazy"

audion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 110
Rejestracja: 28 lut 2010, 19:21
Lokalizacja: RZE

Post autor: audion » 04 lis 2010, 13:11

UKI_XX pisze:
między przewodami do czujnika jest 5V tylko nie pamiętam czy jeden to masa a drugi zasilanie czy jeden to zasilanie a drugi powrotny
Pamietam, ze jak elektryk sprawdzal, to bylo tam wlasnie napiecie 12 V, a nie 5V tak jak powinno byc. Czyli jest jakies zwarcie do masy?

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 04 lis 2010, 13:15


Tak, o ten. Jest on wpinany w rure ktora idzie od IC, niedaleko od N75.
[/quote] wiem że tam jest <ok> ostatnio go czyściłem :roll:

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 04 lis 2010, 13:22

audion pisze:
UKI_XX pisze:
między przewodami do czujnika jest 5V tylko nie pamiętam czy jeden to masa a drugi zasilanie czy jeden to zasilanie a drugi powrotny
Pamietam, ze jak elektryk sprawdzal, to bylo tam wlasnie napiecie 12 V, a nie 5V tak jak powinno byc. Czyli jest jakies zwarcie do masy?
chyba pójdę sprawdzić ale możliwe że jest na 12V, generalnie chodzi o zasilanie

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 lis 2010, 14:21

UKI_XX pisze:tego polskiego vaga to chyba tłumaczyli poloniści za pomocą google translate i trzeba się czasem dobrze zastanowić co oznaczają "spolszczone wyrazy"
To fakt google translate wymiata :mrgreen:

adasrogas
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 01 lip 2016, 19:11

Post autor: adasrogas » 09 wrz 2016, 08:53

Witam,

troszeczkę odgrzewam sprawę.

Mi też pojawiły się błędy 519 oraz 575.

Dodam że nie dawno robiłem "czyszczenie" zaworu n75 w związku z brakiem doładowania. Czyszczenie polegało na oderwaniu górnej części od dolnej zaworu. (winny i tak był wąż od turbo)

Teraz nie puszcza powietrza na zawór upustowy. Doładowuje do 1 bar i odcina paliwo. Zrobiłem mijankę zaworu n75 i pompuje wtedy do 0,6 bara - zatem wina leży w n75.

Po czyszczeniu n75 skleiłem go kropelką i podejrzewam, że nie utrzymuje teraz szczelności i nie otwiera zaworu upustowego.
Jeszcze jak będę miał chwilę to sprawdzę n75 czy się zaciął, czy rozszczelnił, ale chodzi mi po głowie aby n75 zastąpić zaworem mechanicznym MBC. ustawić go na 0,9 bara, n75 zostawić podłączony aby komputer nie widział braków i szlus.

Co wy na to? zawory MBC potrafią utrzymać w miare stałe ciśnienie? praktykował ktoś taką zmianę?

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 09 wrz 2016, 10:21

140pln kosztuje orginalny z pierburga nowy zawór N75, opłacają się takie modyfikacje?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl